ik heb een p2@300mhz 327 mbram en ik had een hardeschijf van 4 gb, toen kocht ik een nieuwe die 20gb was, ik heb die nieuwe gepationeerd naar 4 en 16 gb, maar nu wou ik me oude hardeschijf ook weer gaan gebruiken maar hij staat niet in "deze computer" in apparaatbeheer staat in het vakje van me ouwe hardeschijf>stationsaanduiging geen letter, en bij me nieuwe hardeschijf staat er c/d dus die staat ook gewoon in "deze computer" maar hoe geef ik me ouwe hardeschijf weer een letter zodat ie bij"deze computer" staat?
jah, me master en me slave in allemaal goed hoor, maar ik moet hem aleen maar een letter geven maar ik weet niet hoe dat moet:(
ik gebruik windows98
ik gebruik windows98
Je kan dat ergens regelen in je registry. Weet helaas ff niet hoe, ik heb het vaak zat moeten doen, maar dan vraag ik altijd mn broer en dan let ik weer is niet op dus nu weet ik het nog nietVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 15:31:
jah, me master en me slave in allemaal goed hoor, maar ik moet hem aleen maar een letter geven maar ik weet niet hoe dat moet:(
ik gebruik windows98
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
is die oude na die nieuwe geplaats?Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 15:31:
ik gebruik windows98
is die oude wel gepartitioneerd met fat(32)?
dat hoor je te weten!!! regeditVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 15:57:
registry? hoe kom ik daarzo??
Verwijderd
Start -> Run -> regedit.exeVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 15:57:
registry? hoe kom ik daarzo??
ik weet niet zoveel van computers:$erkens schreef op 28 september 2002 @ 15:59:
[...]
is die oude na die nieuwe geplaats?
is die oude wel gepartitioneerd met fat(32)?
ik had die ouwe eruitgehaald en die nieuwe daarvoor in de plaats gezet, en nu wil ik die ouwe er ook weer bij:)
hij is wel gepationeerd met fat32 d8 ik, ik weet het niet zeker, maar die nieuwe doet het wel goed
[...]
dat hoor je te weten!!! regedit
Na wat gezoek in newgroups, met google kom ik deze site tegen. Het programma heet Letter Assigner, en is gratis te downloaden (freeware), probeer dat is, misschien lost het je probleem op
ik zat ff te turen naar je reply, en kwam erachter dat jij in mijn quote had zitten typen
Voor zover ik weet kan je niet een letter toevoegen aan een partitie als deze partitie niet zichtbaar is onder windows 98
Boot eens naar dos, en kijk of je hem daar wel kan benaderen, wellicht is hij niet gepartitioneerd, of verkeerd aangesloten
Software Algemeen => Windows Operated Systems + een kleine titelchange om aan het WOSpolicy te voldoen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
jah, ik had ik je quote lopen poeren jaherkens schreef op 28 september 2002 @ 17:11:
[...]
ik zat ff te turen naar je reply, en kwam erachter dat jij in mijn quote had zitten typen
Voor zover ik weet kan je niet een letter toevoegen aan een partitie als deze partitie niet zichtbaar is onder windows 98
Boot eens naar dos, en kijk of je hem daar wel kan benaderen, wellicht is hij niet gepartitioneerd, of verkeerd aangesloten
een hd hoeft toch niet speciaal gepationeerd te zijn om hem te kunnen gebruiken?? hij is altijd al zo geweest
windows (dos) kan niets met een non fat(32) partitieVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 20:33:
[...]
jah, ik had ik je quote lopen poeren jah
een hd hoeft toch niet speciaal gepationeerd te zijn om hem te kunnen gebruiken?? hij is altijd al zo geweest
Verwijderd
Partition magic
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2002 00:36 . Reden: Ik was de :) vergeten. ]
je omschrijft het niet echt duidelijk
als hij GOED is aangesloten en je hebt altijd al windows 98 gehad, denk ik toch dat er iets fout zit met je master/slave dinges
als hij GOED is aangesloten en je hebt altijd al windows 98 gehad, denk ik toch dat er iets fout zit met je master/slave dinges
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
zoals een voorganger reeds zei... Partition Magic doet wonderen 
het lijkt mij dat die oude schijf niet geformatteerd is
het lijkt mij dat die oude schijf niet geformatteerd is
Lijkt mij ook. Iemand die niet veel van computers weet aan te raden om in het register te gaan klooien omdat een partitie niet zichtbaar is in de verkenner (of "deze computer") lijkt mij dan ook geen goed idee.
advies vragen:)
angezien jullie aanzienlijk meer van computers afweten dan mij, kwam ik hier maar ff langs
het is me nog steeds niet gelukt
ik heb me hd eruit gehaald, een ander erin en nou doet me ouwen het opeens niet meer:S
ik gaan hem NIET formateren! dat weiger ik voor de rest van me leven! maar toch wil ik hem laten werken en ik heb geen flauw idee hou dat moet:'(
angezien jullie aanzienlijk meer van computers afweten dan mij, kwam ik hier maar ff langs
ik heb me hd eruit gehaald, een ander erin en nou doet me ouwen het opeens niet meer:S
ik gaan hem NIET formateren! dat weiger ik voor de rest van me leven! maar toch wil ik hem laten werken en ik heb geen flauw idee hou dat moet:'(
waarom niet formaterenVerwijderd schreef op 29 september 2002 @ 11:02:
advies vragen:)
niks registry
niks letter assigner
win 98 moet hem eerst wel zien!
raar dat nog niemand gevraagd heeft of ie zichtbaar is in BIOS?
kijk eerst in bios: is ie daar correct geinstalleerd?
(want t'is wel een n00b)
niks letter assigner
(want t'is wel een n00b)
IDDajouin schreef op 29 september 2002 @ 11:31:
niks registry
niks letter assigner
(want t'is wel een n00b)
I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Om een hardeschijf te kunnen gebruiken, moet je eerst laten weten aan het besturingssysteem hoe je deze wil gebruiken.
Partitioneren betekent niet altijd dat je er meerdere stukjes van maakt, je kan ook zeggen dat je een heel groot stuk maakt, maar toch zal je dat moeten opgeven. De reden dat je dit voorheen niet hebt moeten doen, is omdat of:
1). Windows98 geinstalleerd stond op jouw PC en dit dus al gedaan was.
2). Windows98 geinstalleerd is op een lege hardeschijf, hij maakt dan zelf een grote partitie aan.
Wat je dus moet doen is een grote partitie maken. Start je PC eens op, en ga dan naar Start -> Uitvoeren, en type daar in "Command.com". Druk nu op enter. Vervolgens kom je in een zwart venstertje terecht, hier mag je intypen "fdisk" en druk dan weer op enter.
Kies vervolgens uit het lijstje "Partitie informatie weergeven" (of iets dergelijks), en schrijf eens precies op wat hier allemaal staat, en post dat dan eens hier terug.
Partitioneren betekent niet altijd dat je er meerdere stukjes van maakt, je kan ook zeggen dat je een heel groot stuk maakt, maar toch zal je dat moeten opgeven. De reden dat je dit voorheen niet hebt moeten doen, is omdat of:
1). Windows98 geinstalleerd stond op jouw PC en dit dus al gedaan was.
2). Windows98 geinstalleerd is op een lege hardeschijf, hij maakt dan zelf een grote partitie aan.
Wat je dus moet doen is een grote partitie maken. Start je PC eens op, en ga dan naar Start -> Uitvoeren, en type daar in "Command.com". Druk nu op enter. Vervolgens kom je in een zwart venstertje terecht, hier mag je intypen "fdisk" en druk dan weer op enter.
Kies vervolgens uit het lijstje "Partitie informatie weergeven" (of iets dergelijks), en schrijf eens precies op wat hier allemaal staat, en post dat dan eens hier terug.
Mensen, ga anderen niet uit maken voor n00b. Daar is eventueel Schop een Modje voor, NIET het topic zelf.
Maar goed.
jaap2: dit alles is verder wel in de diverse FAQ's, handleidingen en ook de search te vinden
Maar goed.
jaap2: dit alles is verder wel in de diverse FAQ's, handleidingen en ook de search te vinden
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()