moederbord kapot of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb:
-Epox 8k3a revisie 1.0
-256 MB DDR noname
-Leadtek gf4 ti 4200 128 mb
-Win XP professional NL
-Duron 800@1000

Als ik game dan vliegt vaak binnen een kwartier al zomaar de game weg en ben ik weer in windows. Soms gaat dat gepaard met een blauw scherm, en dan moet ik wel rebooten.

er zijn verschillende foutmeldingen dan:
-PAGED_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA
-NV4DISP
-iets met win32k.sys

Ik heb voedingen vervangen, geheugen getest, en vroeger met m'n geforce 2 mx gaf hij ook al wel eens die nv4_disp error.

Soms, maar wel veel minder (zeg 0,3 keer per uur tegen 4x per uur in games)), geeft hij deze fout ook gewoon onder het typen of internetten.

Ligt dit nou aan mijn mobo, of kan het een combinatie van problewmen geven.

Als ik windows op beste prestaties zet, dus alle thema's uit enzo, blijft hij fouten houden.

Verwijderd

je moet je voltage van je cpu omhoog doen of je geheugen is te warm

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt het probleem bij de videokaart driver.
Probeer eens een andere Detonator driver van nvidia.

Verwijderd

Volgens mij moet je eens neiuwe NVidia detonators instaleren. Er zijn veel problemen geweest met wat drivers van een tijdje terug. Toen kreeg ik hetzelfde probleem. Met nieuwere drivers is dat allemaal opgelost.

Verwijderd

Gebruik de detonator driver 30.82 die te downloaden is op www.nvidia.com.
De melding nv4disp heeft te maken met de videokaart driver.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eerst diverse nVidia drivers. Mocht dat niks oplossen, check dan de hangen en opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ :)

Verwijderd

probeer je cpu ietsje terugklokken

Verwijderd

Als je gaat overklokken is je koeling het belangrijkste.
Maar dat wist je hopelijk al.......

• thettes
eheh jawel hoor;)

heb ook teruggeklokt geprobeerd, zelf underclocked. detonators 28.32, 30,82 en 40,41 ook geprobeerd, geen verbeteringen. Ook bios-updates en 4in1 drivers.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Heb je de AMD-patch al geïnstalleerd? Als je Win2k draait (XP misschien ook) krijg je instabiliteit met AMD processoren en AGP applicaties. Ik had dit met Win2k en Half-Life.

edit:

URL verbeterd

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Hmm, dit zou ook wel eens interessante info kunnen zijn voor mij. Kheb hetzelfde probleem alleen een stukje minder. 1 keer in de zoveel tijd loopt ie om het half uur vast. Ik ga ook eens kijken naar die AMD patch.

Bedankt

Verwijderd

misschien ligt de cooler wel los.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Big4SMK schreef op 28 september 2002 @ 22:52:
Hmm, dit zou ook wel eens interessante info kunnen zijn voor mij. Kheb hetzelfde probleem alleen een stukje minder. 1 keer in de zoveel tijd loopt ie om het half uur vast. Ik ga ook eens kijken naar die AMD patch.

Bedankt
Post maar ff als je er iets aan had. Ik ben er ook pas na lang zoeken bij terechtgekomen.

• thettes
je link werkt niet meer .. hier is ie nu: http://www.amd.com/us-en/...ties/largePageMinimum.reg

Ik ga morgen testen, want ik zit net in een fileplanet w8rij voor asherons call 2, en wil geen risico's lopen :)

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 11:04
kan je de exacte foutmelding geven ipv "iets met win32k.sys" ???

-NV4DISP = is videokaart zoals bekend
-PAGED_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA = geheugen probleem.

Welk game hebben we het over ???
En wat is je DX versie ??

• thettes
Ik heb zoals gezegd het over alle games, en soms gewoon in windows. DX = 8.1, btw het had sowieso 8 of 8.1 moeten zijn (win xp he)

Win32k.sys. Dat komt erop neer dat hij een bepaalde code geeft 04120421-142421-241412 (is maar zelfbedacht voorbeeld) en hij zegt dat het waarschijnlijk wordt veroorzaakt door win32k.sys

maar meestal zonder foutmeldingen, das nog wel het ergste (na 15 minuten!!)

Ook had ik het al op mijn vorige videokaart, een geforce 2. Daarom dacht ik met nv4disp aan AGP-bus problemen, want het is wel hetzelfde mobo. Er hangt btw niks in de pci bus naast de videokaart (gedeeld irq dus niet).

Verwijderd

gebruik je toevallig TweakXP gebruikt om je cache te vergroten? had ik ook een X.

Ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://www.arkel.netfirms.com/tweakxp.GIF

Toen ik die verlaagde ging het probleem weg, had hem te hog staan, en dat was precies diezelfde melding.

Verwijderd

Het komt regelmatig voor dat no-name geheugen niet helemaal compatible is met je moederboard. Zeker bij het spelen van computerspellen wordt het geheugen zwaar belast en kan er een fout zoals jij kreeg optreden. Je 'page fault in non-paged area'-error duidt op een gegeugen-probleem.
Op bijvoorbeeld http://www.crucial.com/uk/ kun je geheugen bestellen dat gegarandeerd compatible is met je moederboard.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:47
Als het goed is werkte de nieuwe detonator ook niet met dx 8.1

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

geheugen timings minder strak laten draaien
Pagina: 1