Toon posts:

[avi] BrookTree Media Stream Codec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een hele oude .avi liggen die met de bovenstaande codec gecodeerd is. Echter, ik krijg hem absoluut niet meer afgespeeld (geluid wel, maar geen beeld). Via Windows Commander ben ik er achter gekomen dat het om de compressor vids:BT20 gaat. Ik heb al gezocht op Google en hier op GoT. Ik heb begrepen dat het een 'officiele' codec is: via google kom je op veel pagina's die melden dat het compressor B.4 is in de Microsoft hierarchy.
Echter, hoe kom ik aan deze codec? Overduidelijk heb ik hem niet (geen enkel avi-speel-prog kan de avi afspelen). Ik heb me al helemaal lam gezocht op Google maar OF het is er niet, OF ik ben gek.

Ik heb (helaas) Windows XP. Daar zit het blijkbaar standaard niet in. Iemand die weet hoe ik aan de BrookTree Media Stream Codec kom?

Marc

Verwijderd

Topicstarter
laatste schop ;(
niemand die dit weet?

Verwijderd

Ik ken de codec! :). Ik kan je helaas niet aan een decoder helpen, maar ik denk eigenlijk dat je van de site van brooktree in de development sectie wel iets zal vinden... Ik vrees echter dat dit voornamelijk voor windows9x zal zijn, niet voor 2K/XP.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de allerlaatste schop... ;(
Echt niemand die weet waar de BrookTree MediaStream Codec te downloaden is?

- Marc

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
Ik heb ff gekeken en vond dit:

http://www.webdrawing.de/appz/progs/FourCC_Codes.htm

Om specifiek te zijn, ik denk dat jij dit bestand nodig hebt:

Prosumer Video

't Is een klein zipje met een .txt en een btvvc.drv bestand erin.

Dit moet je aan je system.ini toevoegen:

[drivers32]
VIDC.BT20=btvvc32.drv
VIDC.Y41P=btvvc32.drv

de .drv moet je waarschijnlijk in je windows/system dir gooien. 't Is wel allemaal legacy spul, maar na een reboot moet Win XP er toch ook mee kunnen omgaan.
Pagina: 1