Toon posts:

[linux] ftp (tcp/ip?) probleem (tcp/ip ??)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linux redhat 7.0 box met een 2.4.18 kernel.
Als ik vanaf die box een ftp verbinding open met m'n isp (planet via mxsteam)
dan kan ik alles, behalve grafische bestanden versturen.

De linux box zit achter een getweakt alcatel modem en route het internet verkeer
naar m'n netwerk.

Als ik vanaf een win98 computer probeer grafische bestanden te ftp-en, dan lukt dat alleen als ik de modem direct op die computer aansluit. 8)7

Ik heb het vermoeden dat het probleem in de tcp/ip protocol kant zit, maar heb geen idee waar ik moet zoeken naar en oplossing.

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het met 2.4 kernels nog nodig is, maar je kunt proberen om in de ftp client "passive mode" aan of uit te zetten.

Welcome to the desert of the real.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
upload je binair of ASCII ?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 14:08:
Ik heb een linux redhat 7.0 box met een 2.4.18 kernel.
Als ik vanaf die box een ftp verbinding open met m'n isp (planet via mxsteam)
dan kan ik alles, behalve grafische bestanden versturen.

Ik heb het vermoeden dat het probleem in de tcp/ip protocol kant zit, maar heb geen idee waar ik moet zoeken naar en oplossing.
Nou , als de ander ftp dingen wel werken lijkt het me niet aan je tcp/ip te liggen

Kun je andere bestanden wel up/downloaden, wat voor foutmelding krijg je ??

(ftp weet in principe niet wat voor data je verstuurt. Het weet dus niet of
het een grafisch bestand is, en zal daar ook niet veel verschil maken, het enige
wat ftp weet is of het ascii of binair is)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen foutmelding. De client doet er oneindig lang over om het bestand te uploaden. Het wordt niet ge-upload. Zowel bij een pasive als active verbinding.
Ik kan een text bestand zowel in ascii als binary mode uploaden, maar een .bmp of .jpg noch in ascii noch in binary mode. :'(

Het probleem ligt volgens mij ook niet specifiek bij ftp (ik ben daar denk ik niet duidelijk over geweest, mijn excusses daarvoor :| ). Ik ervaarde hetzelfde probleem namelijk ook bij het posten van mijn eerste bericht. Dit kon ik niet via de linux box doen. Alleen als ik m'n win98 compu direct op het i-net aansloot ging het.

Ik denk dat de oorzaak daarvan is dat het vorm submit met een enctype='multipart/form-data'. Ik krijg dan geen reactie meer van het forum.