Toon posts:

afgebrokkelde core.. pinnetjes met cool pasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik krijg net mijn amd xp 2000 + terug van gistron.
Ze hebben voor mij geconcludeerd dat:
- Het een mechanisch defekt is... (geen garantie).
- Hij niks meer doet (duh, waarom stuur ik hem anders op).
- Cpu core beschadigd (ik zie net dat er een hoekje van mijn core, gone is... volgens mij toen ik hem zond, was dit nog goed, maar kan ik toch weinig aan doen).

---
Ik zie dat er op de pinnetjes enige coolpasta zit, als ik dit nou weg haal, is er dan een kans dat de cpu het gewoon weer doet? Of is het, core beschadigd; cpu DEAD.

En hoe zou ik het dan het best weg kunnen halen, gewoon met de wasbenzine aan de gang?!

Verwijderd

Je kunt bij cpu' s beter maar een foto maken hoe ze er uitzien voordat je ze terug stuurt...

Ik gebruik om zoiets schoon te maken reinigingalcohol op een gaasje (96%)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 14:02:
Je kunt bij cpu' s beter maar een foto maken hoe ze er uitzien voordat je ze terug stuurt...

Ik gebruik om zoiets schoon te maken reinigingalcohol op een gaasje (96%)
Dus ook als het op de pinnetjes is gekomen?! En is er dan een kansje voor mij, dat er nog leven in valt te blazen..?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 14:04:
[...]

Dus ook als het op de pinnetjes is gekomen?! En is er dan een kansje voor mij, dat er nog leven in valt te blazen..?
Ja dan is er wel een kansje..
Maar hoe heb je in godsnaam koelpasta bij die pinnetjes gekregen :?

Verwijderd

Topicstarter
InZane schreef op 28 september 2002 @ 14:09:
[...]

Ja dan is er wel een kansje..
Maar hoe heb je in godsnaam koelpasta bij die pinnetjes gekregen :?
I dunno... misschien is er wat op de tafel gekomen en is de cpu daarin gezet. Anders hebben ze het misschien bij gistron gedaan.... STUMPERS

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Als een zending binnen komt bij Gistron word er eerst gekeken naar de Core.
Als die gelijk kapot is word de cpu niet meer getest en retour afzender gestuurd. Hun kunnen dat dus niet kapot gemaakt hebben.
Dus die cpu zal niet getest zijn maar direct richting jou terug gestuurd worden!!!
Er komen heel veel AMD procs per week terug met een dergelijke vorm van mishandeling. Het houd gewoon in dat jij iets te ruw je koeler op je proc hebt gedaan als je het mij vraagt.

En de vraag of hij het weer gaat doen !!!
Heel simpel antwoord : nee
De nieuwe core's van AMD kunnen nix hebben. Met de oudere variant >1400 kan je meestal wel een stukje missen. Maar alle XP proc's kunnen niks hebben.

Maybe een mailtje naar AMD dat ze net als intel een net afdek plaatje op hun core doen voor ze in de verkoop komen.
Maar daar help ik je niks mee jou proc is Death.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
motormuisje schreef op 28 september 2002 @ 14:30:
Als een zending binnen komt bij Gistron word er eerst gekeken naar de Core.
Als die gelijk kapot is word de cpu niet meer getest en retour afzender gestuurd. Hun kunnen dat dus niet kapot gemaakt hebben.
Dus die cpu zal niet getest zijn maar direct richting jou terug gestuurd worden!!!
Er komen heel veel AMD procs per week terug met een dergelijke vorm van mishandeling. Het houd gewoon in dat jij iets te ruw je koeler op je proc hebt gedaan als je het mij vraagt.

En de vraag of hij het weer gaat doen !!!
Heel simpel antwoord : nee
[De nieuwe core's van AMD kunnen nix hebben. Met de oudere variant >1400 kan je meestal wel een stukje missen. Maar alle XP proc's kunnen niks hebben.

Maybe een mailtje naar AMD dat ze net als intel een net afdek plaatje op hun core doen voor ze in de verkoop komen.
Maar daar help ik je niks mee jou proc is Death.
precies, ik heb een TB 1400, en die mist al een halfjaar een stukje, toen ik em probeerde schoon te maken brak er een hoekje af (iets van 2mm³)
en hij doet het prima, wordt niet te warm en loopt standaard op 1500mhz (166,6x9) :)

edit:
maar dat koelpasta maakt vaak niet zoveel uit, hij moet ook wel een teken van leven geven met die zooi aan de pootjes

als ie geen signaal geeft en de mobo zegt dat er geen proc is, of dat het een kapotte is, dan krijg jem niet meer aan de praat... R.I.P.

Verwijderd

Topicstarter
floduR schreef op 28 september 2002 @ 14:40:
[...]

precies, ik heb een TB 1400, en die mist al een halfjaar een stukje, toen ik em probeerde schoon te maken brak er een hoekje af (iets van 2mm³)
en hij doet het prima, wordt niet te warm en loopt standaard op 1500mhz (166,6x9) :)

edit:
maar dat koelpasta maakt vaak niet zoveel uit, hij moet ook wel een teken van leven geven met die zooi aan de pootjes

als ie geen signaal geeft en de mobo zegt dat er geen proc is, of dat het een kapotte is, dan krijg jem niet meer aan de praat... R.I.P.
Hij zegt helemaal niks... Monimor blijft gewoon zwart, je hoort enkel de fan wat draaien, verder.. dooie boel (letterlijk waarschijnlijk).

• motormuisje
Ja als een XP proc beschadigd is kan je er nog 1 ding mee doen.
Een leuke sleutelhanger van maken :)
Helaas is het niet anders is erg spijtig van al het geld :(
Maar fans draaien doet mobo meestal wel in de hoop dat de proc opkomt. Maar in dit geval zal dat niet gaan lukken.

Verwijderd

Ik zou iig eerst die pinnetjes goed schoonmaken, hoewel ik denk dat het weinig zin zal hebben met 5% van je core gone....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 15:54:
Ik zou iig eerst die pinnetjes goed schoonmaken, hoewel ik denk dat het weinig zin zal hebben met 5% van je core gone....
5%?!?!!? Ut is echt een zeer klein stukje, geneens een mm....

• motormuisje
Door Webmasterok - Sunday 22 September 2002 13:32
Mn pa heeft alleen ff het 1 en ander er uit gesloopt...

Heeft hij ook je koeler los gehad ?
Zo ja dan kan je hem de schuld geven want het is afgebroken door niet goed plaatsen / verwijderen van de koeler.

De nieuwe core's van AMD kunnen nix hebben. (dus ook geen klein stukje)
Jammer maar ik zou sparen voor een nieuwe en hem behandelen als je vriendin.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Dunno , ik zou niet m'n proc gaan tongzoenen hoor , gaat ie ook niet leuk vinden :D

Verwijderd

Topicstarter
motormuisje schreef op 28 september 2002 @ 16:38:
Door Webmasterok - Sunday 22 September 2002 13:32
Mn pa heeft alleen ff het 1 en ander er uit gesloopt...

Heeft hij ook je koeler los gehad ?
Zo ja dan kan je hem de schuld geven want het is afgebroken door niet goed plaatsen / verwijderen van de koeler.

De nieuwe core's van AMD kunnen nix hebben. (dus ook geen klein stukje)
Jammer maar ik zou sparen voor een nieuwe en hem behandelen als je vriendin.
Neuh, hij heeft alleen wat gekloot met de cd rom etc.

Eerst zat er een volcano7 op, die was wat luid ruchtig, dus ff een zalman 5100 (of 6100) opgezet, toen deed ie het ook nog gewoon, maar na het slopen van mijn pa (cd rom etc.).... deed ie ut nie meer.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik vroeg me af, waar kan ik een how to/faq vinden om er een sleutel hange van te maken, of moet ik gewoon ff de "plaatselijke" bor pakken??? En er een gaatje in rammen, is het dan niet wat vervelend met die pinnetjes?!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 18:35:
Hmm, ik vroeg me af, waar kan ik een how to/faq vinden om er een sleutel hange van te maken, of moet ik gewoon ff de "plaatselijke" bor pakken??? En er een gaatje in rammen, is het dan niet wat vervelend met die pinnetjes?!
het schijnt wel goed te lukken met een diamant boortje, en uiteraard haal je de pinnetjes er af met een tangetje (voorichtig breken) en daarna ff de puntjes afschuren.

ik heb een Intel 486SX-33 aan mijn sleutelbos en ik heb gewoon een ringetje koper aan de achterkant vastgesoldeerd.
dat gaat helaas niet met een AMD omdat de achterkant helemaal van keramiek (toch?) is gemaakt en de overblijfselen van de pinnetjes zullen niet genoeg houvast geven.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

klopt gistron ragt alles open en stuurt het meteen retour als het niet deugt,

heeft mijn ouders een nieuw moederbord + 512mb DDR gekost,

oude reepje + k7s5a werkte niet stabiel, memtest geeft fouten,
gistron gebelt, ja stuur maar op
netjes opgestuurd, 12 dagen later kregen we hem weer, T REEPJE WAS KROM! en daarom niet getest, grmbl
wij zo iets hij was recht toen we hem verstuurden. gebeld met gistron, ja sorry dit en dat blablabla. wij durfen dat reepje er niet in te stoppen, strax nog meer zooi verrot.
nieuw reepje gekocht, DANE ELEC bji vobis, en die durfden het oude reepje nog te testen voro 15 euro,
thuis dane elec reepje er in en memtesten, WEER FOUTEN helaas moeten w8en tot de volgende dag. bellen met vobis, tja u mag het reepje wel ruilen. best,
wij ruilen, weer memtest... weer fouten, weer tot de volgende dag gewacht, weer vobis bellen hoe en wat, tja zeggen ze waarschijnlijk ligt het aan u moederbord want het kromme reepje is nog helemaal goed.
toen bij Exile een nieuw bord besteld, reepjes DDR er op ( 2x 512mb ) en alles werkt prima..

als gistron nou de moeite had genomen om te testen had dat 170 + 130 euro bestpaard + 30 aan admin kosten / testkosten

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 13:55:Ik zie dat er op de pinnetjes enige coolpasta zit, als ik dit nou weg haal, is er dan een kans dat de cpu het gewoon weer doet? Of is het, core beschadigd; cpu DEAD.
Je kunt het altijd proberen: mijn Duron 650 met gebroken core draait op 1100MHz rocksolid tho! :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

gistron is sucky met garantie, ze schuiven alles af op beschadiging bij verzending ook al kom je t zelf brengen op een fluwelen ondergrondje met 2 M3 stootvrij spul eromheen :X

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Jongens, het zou toch wel TE triest zijn als een bedrijf als Gistron opzettelijk opgestuurde zooi gaat slopen zodat ze geen garantie hoeven geven. Maar zo mogen IMO wel een beetje makkelijker zijn in het testen. Want zo blijf je heen en weer sturen...

• motormuisje
Nou kom ik weer met een reactie...
Als Gistron een geheugen bankje ontvangt per post en het is krom dan heeft het bijna zeker te weten in een ondeugelijk pakje gezeten (envelop).
Ik werk op een RMA afdeling en maak dat (helaas) teveel mee. Het onderzoeken op een mem bankje o.i.d. kost bijna geen tijd of geld, je drukt het ding erin als de combinatie (mem, cpu, videokaart, floppy) opstart dan laat je het test proggie lopen. Intussen kan je wat anders doen.
Als iets wat zeer gevoelig is (jajaja iets wat in je pc zit is gevoelig) in een envelop beland met eventueel een stuk karton eromheen dan is dat niet verantwoord.
En iedereen moet weten dat de postbode GOOIT met post.
Dus dan krijg je kromme bankjes....
Ik kan me dus niet voorstellen dat ze het bankje krom buigen om van het gezeur af te zijn.
Hun moeten het daarna ook weer opsturen (met verzendkosten). Dus hoe dan ook het kost geld.
Of hij krom is of binnen de garantie valt.

Verwijderd

/me koopt toch niks meer bij gistron.

Exile is dichterbij, kan je het brengen als het niet naar behoren werkt....

• motormuisje
Dannyke

Jij sloopt waarschijnlijk niet de boel.
En als je het brengt breng je het voozichtig :P
Pagina: 1