Toon posts:

Koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ben ik van plan een nieuw systeem te gaan kopen. Het zal waarschijnlijk een AMD thunderbird 1000mhz, 256mb geheugen, gforce2 videokaart en 100ata hd van 60gb worden.

Het systeem zal net zoals het huidige systeem continu draaien. Zowel zware applicaties als het draaien van een mp3tje. Ik merk dat het huidige systeem erg warm wordt na verloop van tijd en dat gaat erg ten koste van de prestaties. Momenteel heb ik alleen een fan in de systeemkast en op de cpu.

Voor het nieuwe systeem wil ik extra geld uit trekken om het geheel goed koel te houden. Het probleem is dat ik bij de meeste computerzaken niet verder kom als een standaard CPUfan en HDfan.

Kan iemand mij helpen met advies over betere koeling of eventuele andere ideeen om het systeem voor zeer lange tijd op goed niveau te laten presteren?

bedankt
Gnarf =)

Verwijderd

http://www.oc-shop.nl daar haal je wel leuke dingen weg :)

Verwijderd

Gnarf,

Smurf de topic even af, er zijn de afgelopen weken al heel wat cooling topics voorbij geraasd (iedereen = on da AMD)
Heb zelf een HD-Cooler voor mijn IBM 30GB en een 2CoolPC Unit die op mijn A7V met D700 staat te zuchten (deze optie alleen scheelde mij al 8-11 graadjes!!!)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ten eerst zou ik 2 hdd's van UDMA100 nemen van 30 gb, zodat je RAID 0 kan doen (als je een ABIT KT7-RAID neemt...

neem een grote kast...monteer aan de voor en achterkant wat dikke fans (van SUNON of zo) (check out sunon.fr) zodat je een goede airflow hebt. Ga ook naar www.ned-cool.nl

supergoede site, hebben verschillende koelsystemen, vanaf air tot water...