Toon posts:

[XP] Aanmaken accounts automatiseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk dat je een numeriek account naam hebt dat je opgeeft welke range hij moet doen en dat hij dan als w8woord hetzelfde doet dus bijv: accountnaam: 11111 en paswoord 11111 of dat je een lettter cijfer combi hebt dus username: 11111 en paswoord AbYu7 bijv.

Ik heb proberen in de help van XP te kijken niets gevonden misschien weet iemand of dit mogelijk is het is nl irri als je 1000 accounts in moet voeren en dat je dan voor i account 20 x moet klikken das 20 000 keer klikken voor 1000 accounts en praat me niet over het typ werk :) dan kijk je aan het eind echt zo :o |:( 8)7

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:04
Kan je geen standaard userprofieletje aanmaken en dan deze kopiëren en eventueel telkens de naam veranderen en eventueel het paswoord door de users bij de eerste inlogpoging laten veranderen (dus eerst iets standaards) ???
Wel veel CTRL+V duwen :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38
Denk je er serieus over om 1000 accounts aan te maken op je xp machine? 8)7

Verwijderd

Je kunt in windows 2000 Advanced server wel gebruik maken van een Answered File. Misschien dat dat in XP ook wil - moet je even zoeken :D

Verwijderd

Topicstarter
leon1 schreef op 28 september 2002 @ 15:56:
Denk je er serieus over om 1000 accounts aan te maken op je xp machine? 8)7
Nee uiteraard niet maar er moet toch een mogelijkgheid zijn dit te vergemakkelijken? ;)

Verwijderd

In de praktijk maakt men geen accounts aan op een computer lokaal. Dat doe je op een server. De server die bij XP hoort is natuurlijk .net, maar dat gedeelte is nog bijna hetzelfde als 2k.

En zelfs onder 2k is dat niet gemakkelijk te automatiseren. Daar heb je 3rd party oplossingen voor, zodat je bv in een web interface gemakkelijk accounts aan kan maken, die interface zorgt dat automatische voor het aanmaken van een profile path/homedrive, etc.

Zou best kunnen dat er wat opties zijn, maar normaliter maak je dus geen accounts aan op een client, maar serverside.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38
Er is wel zoiets : http://www.microsoft.com/...er/ScrUG55.asp?frame=true maar dat is voor een active directory omgeving.. Voor op een xp client kan ik echt niks vinden, en het lijkt me zeer sterk dat het bestaat.
Pagina: 1