@home aansluiting: per se bij hoofdaansluiting, of ook boven

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
?

Het zit zo, ik woon sinds kort in een studentenhuis met drie digibeten, die niet mee willen doen met CP's kabelinternet :( En aangezien ik (let's put it mildly) niet goed kan leven zonder internet, wil ik het laten aanleggen.

Maar nu zit op elke kamer een aansluiting met een wandcontactdoos, die zijn doorgelust vanaf beneden. Vanaf de hoofdaansluiting bij een huisgenoot gaat 1 kabel naar een ander meisje, 1 kabel naar mij, die dan ook weer wordt doorgelust naar mijn buurman. Al met al een heel verhaal, maar waar het om draait:

moet ik, net als thuis, de splitter (die het internetsignaal van TV/radio afsplitst) per se beneden, bij de bron, plaatsen, of kan dit ook elders? Zou een hoop boorwerk schelen namelijk.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25
denk dat het internet singaal per se vanaf de hoofd aansluiting moet komen, en van daaruit een UTP kabel naar jouw kamer. Dat boren dat doet de maatschappij voor je als je het laat aanleggen tenminste. Tenminste zo is het bij @home geregeld.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik wil sowieso het kabelmodem boven hebben. Mijn internet, mijn modem. Dus er gaat een coax naar boven. Ik weet dat ze dat liever niet doen maar ik heb geen keus... Ik wil mijn shit niet bij die griet in de kamer. Vindt zij ook niet leuk, zo'n bak met lichtjes en een dikke adapter.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• CodeVision
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-08 20:29
als het signaal sterk genoeg is kan het modem ook gewoon boven aangesloten worden. Ik weet iig mensen die dat doen en nooit geen problemen gehad hebben kwa snelheid oid. (ook @home). Volgens mij staat er bij chello in handleiding ook dat het aanbevolen is, maar niet noodzakelijk, zou niet weten waarom dat voor @home anders zou zijn. (heb het hier dus over splitter op jouw eigen kamer, met modem en adapter)

"I do not fear computers, I fear lack of them"

Verwijderd

De monteur zal zich er niet aan wagen de bestaande bekabeling te gebruiken en hij/zij zal de splitter bij binnenkomst van de kabel plaatsen. Ik zou vandaar af zorgen voor een (goede!) coax naar de kamer zodat je de modem daar kunt plaatsen. (kun je eventueel zelf doen als de monteur is vertrokken. Waarschijnlijk zeggen ze dat dit niet kan, maar trek je daar niets van aan. Ze willen namenlijk geen langere coax kabels monteren omdat dat te veel tijd of geld kost, t.o.v. een UTP kabeltje. Hiermee voorkom je de ellende van "de stekker uit het stopcontact" of andere ongein. Op de nieuwe kabel zit helaas geen TV of radio signaal, alleen internet werkt daar op)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Dit is vaker langsgekomen. Zie de search. Eventueel kun je het nog posten in [rml]Het grote @home problemen topic [ deel 2][/rml] als je er niet met de search uitkomt.

Verder, het is totaal niet slim om het modem boven neer te zetten. Vanaf de hoofdaansluiting, mag er maximaal 2 meter extra coax aan zitten, vanaf dan wordt de snelheid niet meer gegarandeerd. Er is dus een vrij grote kans, dat als je gaat verlengen, je snelheid gewoon brak wordt....

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.