Van dvd naar VHS-band

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb hier een DVD liggen en die wil mijn pa graag op videovand hebben.
De dvd bestaat uit meerderefilmpjes die wil ik aan elkaar plakken en "bewerken" met Studio 7 van Pinnacle...

Het probleem is:
Ik weet wel hoe je van een DVD een DivX maakt maar niet van DVD naar VHS, ik gebruik altijd Gordian Knot voor het rippen en encoderen van DVD's naar Divx.

Is er misschien een programma waarmee ik van DVD naar VHS kan (dat moet dus de extentie .avi hebben of iets anders zodat ik hem kan openen in Studio 7

ALVAST BEDANKT!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 19:24

Remco2001

Ehm, ok...

Wel. Toevallig een digitale camera in bezit met DV ingang. Zo ja, dan kan je die als tussenapparaat gebruiken i.c.m. Studio 7. Zo nee, toevallig een capturekaart met tv-uitgang of een videokaart met tv-uitgang. Dan kan je die gebruiken. Anders wordt het denk ik een kwestie van even in de buidel tasten. Meer kan ik er ook niet van maken... :)

Verwijderd

vhs videorecorder, DVD speler en een apparaatje wat je bij conrad kunt kopen. Kun je beveiligde dvd's kopieren naar een videoband. Anders wordt het een stuk moeilijker zoals remco2001 al aangaf.

• Binnetie
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik gebruik mijn Studio DC 10plus capturekaart, wanneer ik een filmpje gemonteerd heb en daarna berekend heb dan word die via mijn capturekaart naar VHS gezet...

Wat ik dus zoek is een programma om van DVD naar *.AVI te gaan zodat ik die film kan gaan bewerken (aan elkaar plakken enzo) en vervolgens kan exporteren naar VHS

Verwijderd

DVD rippen en coderen naar Mpeg2 of andere codec (volgens mij werk DivX ook bij studio). Dan kan je alles doen wat je ook kan als je zelf iets hebt opgenomen.

Net even geprobeerd (heb ook DC10), DivX werkt inderdaad met Studio 7, renderen naar VHS duurt wel even, maar loopt wel!

Verwijderd

vergeet em niet te de-macrovisonen, anders krijg je veel ruis :)

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb zelf een DVD speler (cyberhome 212 al een oudje ;) ) en daar kan ik macrovision in uitzetten daardoor kan ik rustig me videorecorder erop aansluiten waardoor ik de DVD gewoon kan opnemen op video :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Yup maar me Onkyo bezit dat als merkspeler niet...

ivm boetes enzo :)

Verwijderd

Die vallen er uit te halen.... net als de regio vrij ombouw kan er ook een ombouw gedaan worden voor macrovision.
In sommige gevallen wordt dit tegelijkertijd verholpen.

Dat apperaatje tegen video beveiligingen schijnt vrij te zuigen (ik heb het heel kort geprobeerd maar mijne is macrovision vrij dus was niet echt nodig ;) )
Opzich het beeld wordt dan wel goed weer gegeven maar het komt dan regelmatig voor dat het geluid niet meer synchroom loopt met het beeld. Maar ik weet niet of dit sinds 3 jaar is verbeterd ;)
Pagina: 1