In princiepe mag je wel mp3's posten op GoT toch? ik had ergens gelezen dat het legaal is om 15 sec van een nr te laten horen en dat je dan geen problemen krijgt. Als dat zo is mag er dan wel mp3 op GoT gepost worden (directe link) naar 15 sec mp3?
Ik denk niet dat het slim is om dit toe te laten, want anders moeten alle modjes alle MP3tjes controleren of ze wel echt maximaal 30 seconden zijn. En dat is nog al veel werk dus je hebt de kans dat het niet gecontroleerd wordt. En als die kans er is gaan mensen volledige MP3's posten
The devil is in the details.
er zijn altijd wel users die klikken en die kunnen het toch in Schop een Modje meldeMaRc0 schreef op 28 september 2002 @ 13:11:
Ik denk niet dat het slim is om dit toe te laten, want anders moeten alle modjes alle MP3tjes controleren of ze wel echt maximaal 30 seconden zijn. En dat is nog al veel werk dus je hebt de kans dat het niet gecontroleerd wordt. En als die kans er is gaan mensen volledige MP3's posten
Sterker nog, dan mag je dus ook 10 x 30 seconden van een nummer posten als losse files en is het dus makkelijk om een compleet nummer beschikbaar te stellen.
En er zijn ook echt mensen die alle 10 fragmenten dan gaan downloaden en aan elkaar gaan plakken natuurlijkdominicbout schreef op 28 september 2002 @ 13:12:
Sterker nog, dan mag je dus ook 10 x 30 seconden van een nummer posten als losse files en is het dus makkelijk om een compleet nummer beschikbaar te stellen.

Dat is waar, maar er zijn ook genoeg mensen die het wel leuk vinden en niks zeggen.m-m schreef op 28 september 2002 @ 13:12:
[...]
er zijn altijd wel users die klikken en die kunnen het toch in Schop een Modje melde
The devil is in the details.
Volgens mij worden mp3's van maximaal 30 seconden en in niet al te hoge kwaliteit gewoon toegelaten. Kijk maar eens in het topic Hoe heet dat nummer part 10, daar gebeurt het vaak genoeg, soms zelfs in hoge kwaliteit (>-128 kb/s) en langer dan 30 seconden.
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
Als 'jij' een MP3 tje neermikt om ff wat te laten horen (of een "welk nummer is dit"-vraag) zullen we over het algemeen niet al te moeilijk doen.
Ga je proberen de gaten van de 'FAQ' te zoeken door een nummer in stukken van X seconden te plaatsen kom je erachter dat de FAQ ons nog genoeg mogenlijkheden geeft daar tegen op te treden.
GoT is een techforum, dus in weze heb je helemaal geen MP3's nodig
Gaat het op een gegeven moment (in de verte) lijken op "mp3 uitwisselpraktijken" dan zullen we daar vast en zeker wat aan gaan doen
Als je wilt dat we het gewoon keihard gaan verbieden moet je de gaten van de FAQ gaan zoeken. Dan is het snel afgelopen
Ga je proberen de gaten van de 'FAQ' te zoeken door een nummer in stukken van X seconden te plaatsen kom je erachter dat de FAQ ons nog genoeg mogenlijkheden geeft daar tegen op te treden.
GoT is een techforum, dus in weze heb je helemaal geen MP3's nodig
Gaat het op een gegeven moment (in de verte) lijken op "mp3 uitwisselpraktijken" dan zullen we daar vast en zeker wat aan gaan doen
Als je wilt dat we het gewoon keihard gaan verbieden moet je de gaten van de FAQ gaan zoeken. Dan is het snel afgelopen
dat zijn vaak smoesjes die mp3 sites gebruiken om het downloaden van mp3 goed te praten, net als het downloaden van mp3 en na 24 uur weer verwijderen ook legaal zou zijn
het blijft dus gewoon illegaal, al zal er niet snel moeilijk over gedaan worden
het blijft dus gewoon illegaal, al zal er niet snel moeilijk over gedaan worden
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Als je heeel officieel wil doen mag ook 30 seconden niet. Dan is het geen heel nummer, maar een sample, en ook daarover zijn officieel auteursrechten verschuldigd.
Dat er in de praktijk niet moeilijk wordt gedaan is wat anders, het is hier ook niet voor commercieel gebruik enzo.
Maar als je op de radio 30 seconden van een nummmer hoort reken maar dat daar dan voor betaald is hoor
Dat er in de praktijk niet moeilijk wordt gedaan is wat anders, het is hier ook niet voor commercieel gebruik enzo.
Maar als je op de radio 30 seconden van een nummmer hoort reken maar dat daar dan voor betaald is hoor
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Verwijderd
Zal toch eerder 'hun forum niet opgeheven willen zien worden door BUMA omdat een joker het voor anderen heeft verziekt' moeten zijn denk ik. Het onder de aandacht brengen van onaangepast gedrag heeft niets met klikken te maken.m-m schreef op 28 september 2002 @ 13:12:
[...]
er zijn altijd wel users die klikken en die kunnen het toch in Schop een Modje melde
Ik denk dat m-m bedoelt met klikken: de vinger boven de linker- dan wel rechtermuisknop houden en deze indrukkenVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 14:43:
Zal toch eerder 'hun forum niet opgeheven willen zien worden door BUMA omdat een joker het voor anderen heeft verziekt' moeten zijn denk ik. Het onder de aandacht brengen van onaangepast gedrag heeft niets met klikken te maken.
Het lijkt me trouwens niet zo'n probleem om samples toe te laten (zoals nu ook gebeurt) op GoT voor niet-commercieel gebruik, en is ook praktisch bij de Wat-voor-nummer-is-dit-topics
edit:
/me is traag, maar wel degelijker
/me is traag, maar wel degelijker
klikkenVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 14:43:
[...]
Zal toch eerder 'hun forum niet opgeheven willen zien worden door BUMA omdat een joker het voor anderen heeft verziekt' moeten zijn denk ik. Het onder de aandacht brengen van onaangepast gedrag heeft niets met klikken te maken.
als in, "klikken op de link met de mp3-file"
wat de modjes dus niet altijd kunnen gaan lopen doen, zoals MaRc0 zegt in de post die ik quotte
Edit: idd, Kjev had m al door
Verwijderd
Mijn welgemeende excuses aan het adres van m-m. Ik legde alleen de asociatie tussen klikken en aangeven bij de modjes. Sorry.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Er zullen ongetwijfeld users zijn die na het downloaden van alle files constateren dat het niet goed zit en het in [SM] plaatsen.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Er zullen ongetwijfeld users zijn die na het downloaden van alle files constateren dat het niet goed zit en het in [SM] plaatsen.
Ach en tsja... waarom zou je het ook eigenlijk willen.
Alsof KaZaA (Lite) eventueel in samenwerking met nog een aantal van zulke programma's niet voldoende mogelijkheden bieden.
Verwijderd
Wat nou als het liedje korter is dan 30 sec? Hoe zit het dan officieel met de auteursrechten?
diddel: lees mijn eerdere post!
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Verwijderd
Mwjah, wel gelezen. Alleen heb ik daar mijn vraagtekens bij.Venkeroz schreef op 28 september 2002 @ 20:17:
diddel: lees mijn eerdere post!
Neem een site als wanadootop40.nl. Die doet precies hetzelfde. Ik kan me niet voorstellen dat de officiële top 40 site de auteursrechten overtreed. Hetzelfde geldt voor sites als Amazon. Ook die bieden zeer korte samples aan.
Het kan zijn dat de sites voor elke sample toestemming vragen aan de platenmaatschappij, maar voor een organisatie als Amazon gaat dat een enorme hoeveelheid extra werk opleveren.
Indien de 30 sec niet is toegestaan, hoe verklaar je dan het bovenstaande?
Volgens mij betalen die daar auteursrechten voor. Kijk maar eens op http://www.bumastemra.nl/...6b890038b210?OpenDocument voor meer informatie.Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 20:35:
Indien de 30 sec niet is toegestaan, hoe verklaar je dan het bovenstaande?
Overigens is het linken naar een site als Amazon of een andere site niet illegaal. Ik weet echter niet hoe dat zit met deeplinken direct naar het fragment.Tarieven
Voor het openbaar maken, vastleggen en verspreiden van muziek is auteursrechtelijke toestemming nodig. Veruit de meeste auteursrechthebbenden hebben de exploitatie van hun rechten overgedragen aan Buma/Stemra. Deze verleent toestemming tegen een vergoeding.
Te betalen voor:
tracks on demand: 13% van de consumentenprijs (excl. BTW); minimum: € 0,20 per download/vastlegging per muziektrack.
bijbehorende fragmenten ('pre-listens'): € 0,05 per stuk per maand.
Pagina: 1