Toon posts:

[XP] 2 verbindingen op een computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk waar ik mijn laptop {xp home edition} op aan heb
gesloten werkt allemaal perfect. Nu draaien ze bij mij op school ook een netwerk
alleen moet ik dan alle instellingen veranderen. Is het mogelijk om 2 lan
verbindingen te maken zodat ik niet steeds de instellingen hoef te veranderen.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:48

AirX

Tweak Guru

het is het beste dat er op beide locaties een DHCP server draaid, dan detecteerd de laptop automatisch de goede instellingen.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je zou er xp pro op kunnen zetten en dan 2 hardware profielen maken. Dan kun je bij het opstarten kiezen waar je bent en zodoende alle goede instellingen meenemen. Ik weet niet of home ook hardware profielen ondersteunt, ik d8 het niet en anders idd dhcp thuis gaan draaien want ik neem aan dat ze op school ook dhcp draaien

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

AirX schreef op 28 september 2002 @ 12:01:
het is het beste dat er op beide locaties een DHCP server draaid, dan detecteerd de laptop automatisch de goede instellingen.
lijkt me niet dat de topicstarter rechten heeft om een dhcp op school te installeren ;)

[edit]
WhizzCat schreef op 28 september 2002 @ 12:04:
Je zou er xp pro op kunnen zetten en dan 2 hardware profielen maken. Dan kun je bij het opstarten kiezen waar je bent en zodoende alle goede instellingen meenemen. Ik weet niet of home ook hardware profielen ondersteunt, ik d8 het niet en anders idd dhcp thuis gaan draaien want ik neem aan dat ze op school ook dhcp draaien
kan met xp home gloof ik ook, anders moet je netswitcher gebruiken

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:48

AirX

Tweak Guru

ook een ID: gebruik thuis hetzelfde IP etc. als op school :)
Als ze daar op de school de 10.xxxxxxxx range of de 192.168.xxxxxxx range gebruiken.