[WIN2000] Maximum aantal gebruikers?

Pagina: 1
Acties:

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Ik he hier een Win2k servertje te staan van een klein bedrijf. Het enige wat het ding doet is een share over het netwerk zodat iedereen bij alle bestanden kan.

Nu had 1 of andere goochemerd WinXP Prof. erop gezet. Gevolg: niet iedereen kon meer tegelijkertijd van de sahe gebruik maken omdat er een maximum aan gebruikers was op de server.

Ik heb dat gecheckt met Net Config server en zag dat er idd maar 10 mensen tegelijkertijd kunnen aanmelden.

Nu Heb ik Win2k Prof. er weer op te staan maar nu staat er nog steeds een max. van 10 gebruikers. Is er een manier om dit te verhogen\tweaken? Win2k Adv . Server is geen optie omdat het eerder ook goed gewerkt heeft...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Verwijderd

pro versies hebben allemaal een max van 10, server is unlimited, adv server is unlimited, datacenter is ook unlimited

Verwijderd

Het is niet de eerste keer dat dit langskomt.

Je zegt in feite: "ik wil de functionaliteit van win2k Server, maar dan met win2k Pro, hoe doe ik dat?"

Antwoord is heel simpel: niet. Pro is nu eenmaal geen server.

Bij server kun je het aantal toegestane simultane connecties instellen, bij pro niet.

En dat het eerder gewerkt heeft vind ik knap, want die beperking van 10 sessies zit er hard in, die kun je niet veranderen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 12:08:
Het is niet de eerste keer dat dit langskomt.

Je zegt in feite: "ik wil de functionaliteit van win2k Server, maar dan met win2k Pro, hoe doe ik dat?"

Antwoord is heel simpel: niet. Pro is nu eenmaal geen server.

Bij server kun je het aantal toegestane simultane connecties instellen, bij pro niet.

En dat het eerder gewerkt heeft vind ik knap, want die beperking van 10 sessies zit er hard in, die kun je niet veranderen.
er is een tweak voor om meer als 10 gebruikers aan te kunnen met w2k pro, MS heeft er ook een artikeltje voor geschreven: http://support.microsoft....ID=KB;EN-US;Q179483&&FR=1

A wise man's life is based around fuck you

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

-10 voor ExTec
+10 voor zwelgje

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Ik heb het artikeltje even gelezen, en het is expliciet bedoeld voor situaties waar de grens van 10 users overgedragen wordt naar server vanwege een upgrade. Dus van Pro naar server bijvoorbeeld.

Ik denk niet dat dat hier het geval is. Wat de initiele poster voorstaat valt onder het kopje misbruik. Mag dus niet. En ik denk dat de gebruiker het wel over een buisiness case had; als die prive had gedraaid had'ie sowieso wel server neergekwakt.

Maar idd, toegegeven, het kan wel.

Maar bedrijfsmatig is dit dus geen optie.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

voor kleine bedrijven wel, want win2k server is een peperduur OS. Een licentie voor pro krijg je cadeau bij zowat iedere desktop

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Uh huh, en microsoft vind dat ook wel goed. Dream on...

Nog beter: haal ff die hack erover heen, dat Pro zich ineens als server manifesteert, ben je ook in 1 keer vanaf, toch?

Maar begin niet over of het legaal is.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Jimbolino schreef op 28 september 2002 @ 12:22:
voor kleine bedrijven wel, want win2k server is een peperduur OS. Een licentie voor pro krijg je cadeau bij zowat iedere desktop
Dan moet je ook eens die licentievoorwaarden lezen van win2k pro, je weet wel die pagina waat je op F8 duwt. Daar staat toch echt in dat niet meer dan 10 computers tegelijk gebruik mogen maken van resources op de computer.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tja, wat is duur om mensen te laten werken? Niet werken zal duurder zijn.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Duracell schreef op 28 september 2002 @ 12:27:
[...]

Dan moet je ook eens die licentievoorwaarden lezen van win2k pro, je weet wel die pagina waat je op F8 duwt. Daar staat toch echt in dat niet meer dan 10 computers tegelijk gebruik mogen maken van resources op de computer.
Error Msg: No More Connections Can Be Made At This Time

The information in this article applies to:

[Microsoft Windows 2000 Professional
Microsoft Windows 2000 Server
Microsoft Windows 2000 Advanced Server
MS geeft zelf het antwoord op haar site en zet erbij dat het ook geld voor 2k-pro, dus dan moet je niet gaan zeuren dat hiet niet mag...

Verwijderd

Dit microsoft aangeeft dat die info van toepassing is op win2kpro zou ik nou niet echt lezen als een toestemming om de boel te hacken. Dan interpreteer je het nogal flexibel, zeg maar.

Professioneel zou ik die gok niet nemen. Reken maar dat MS je aan de EULA houd.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05
Idd heeft win2k pro die harde limiet. Maar zelfs als je win2k server installeert ben je nog niet klaar aangezien je dan weer client CALs (Client Access License) zult moeten kopen als je het legaal wilt doen (of win2k prof client hebben want die hebben standaard een CAL).

Als die server echt alleen maar als fileserver dienst moet doen dan heb ik maar 1 advies: zet er een FreeBSD/Linux server neer en draai SAMBA.

• Tweakod3x
Jimbolino schreef op 28 september 2002 @ 12:16:
-10 voor ExTec
+10 voor zwelgje
Amen _/-\o_

Maar ik heb dus die key aangepast. maar als ik dus in dat net config server scherm kijk staat ie nog steeds op 10 :(

Verwijderd

Maar ik heb dus die key aangepast. maar als ik dus in dat net config server scherm kijk staat ie nog steeds op 10
Goeie zaak _/-\o_

• Tweakod3x
Sorry ExTec, na wat gepruts is het toch gelukt :)

Verwijderd

Tweakod3x schreef op 28 september 2002 @ 17:16:
Sorry ExTec, na wat gepruts is het toch gelukt :)
als je nou ook even zegt _hoe_, dan heeft een ander er misschien ook iets aan

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 21:58:
[...]

als je nou ook even zegt _hoe_, dan heeft een ander er misschien ook iets aan
Dat wil ik ook graag even weten, ik heb maar een week lang 12 gebruikers ipv 10 nodig..

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1