[win2k]network cable unplugged DISCO!!

Pagina: 1
Acties:

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
ik heb gisteren win2k geinstalleerd hier, en ik heb een casema/wanadoo verbinding. elke keer als ik een nieuwe pagina wil laden, dan zegt de Local Area Connection "Network Cable Unplugged" om vervolgens weer binnen 5 seconden te zeggen dat ie weer wel verbonden is.

De eerste 2 keer dat ik win2k had geinstalleerd had ik er geen last van, maar nu dus wel

Dit heb ik alleen bij pagina's die laden in hetzelfde venster. Als ik zeg open in new window dan heeft ie nergens last van. maar als ik bv mn hotmail wil checken dan komt de hele disco 4 keer voorbij ofzo, ook elke keer als er een nieuwe pagina wordt geladen dan kan ik met mn toetsenbord en muis helemaal nix.

bij win98SE had ik helemaal nergens last van, maar bij win2k wel dus

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:30

FastBunny

Give it the Works !

Wat voor netwerkkaartje is het en wat voor systeem heb je verder. Heb je eventueel VIA packs etc geinstalleerd?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Suffie
ik heb een:

netwerkkaartje: 3com Etherlink XL 10/100 PCITX NIC (3C905B-TX)
voor de rest
-ABIT BH6 mobo
PII 350
320 MB

maar het vreemde is dat ik er eerst geen last van had en nu dus wel

• FastBunny
  • Laatst online: 18-09 17:30

FastBunny

Give it the Works !

Suffie schreef op 28 september 2002 @ 11:28:
ik heb een:

netwerkkaartje: 3com Etherlink XL 10/100 PCITX NIC (3C905B-TX)
voor de rest
-ABIT BH6 mobo
PII 350
320 MB

maar het vreemde is dat ik er eerst geen last van had en nu dus wel
Heel vreemd, probeer anders eens de laatste drivers van de 3com te downloaden, met daarbij zo'n diag tooltje :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
het kan zijn dat je utp kabel niet helemaal lekker is.
had nl dat probleem ook onder xp. ik heb toen een andere kabel geprobeerd en het probleem was weg

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 15:29

MAZZA

Barbie is er weer!

Hmm m'n ouders hebben dit probleem ook met een Realtek 10/100mbit kaartje.. Ook win2k trouwens. Echt irritant :{

Verwijderd

Check eens in de device manager. Lijkt me sterk maar niet uitgesloten dat er ergens code 10 staat (irq). Dat kan verklaren dat je muis en toetsenbord het dan niet doen.

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb ik ook gehad... probeer is een andere snelheid

Arch Linux

Verwijderd

Probeer idd eens een andere kabel, ik denk dat je huidige kabel niet helemaal goed meer is.

• Suffie
de huidige kabel is goed hoor, want ik zit nu weer onder 98se en het werkt PRIMA....

maar ik blijf maar ff bij 98 voor dit weekend want ik heb ehm nodig voor school en geen tijd om NOG langer te prutten met win2k

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Instellen op 10 MBIT HALF DUPLEX en dan weer testen. Die auto negotiating wil nog wel eens flippen, zeker als de utp kabel niet helemaal 'je van het' is.

Verwijderd

Heb je het nou eigenlijk met een ander kabeltje geprobeerd? Ik heb hier ook kabeltjes die het met de ene PC prima doen, en als ik m'n laptop eraan hang, ongeveer hetzelfde probleem geven als jij omschrijft. Bij mij gebeurde het alleen niet zo vaak, als jij nu omschrijft.

• Suffie
Fairy schreef op 28 september 2002 @ 16:28:
Instellen op 10 MBIT HALF DUPLEX en dan weer testen.
had ik ook al geprobeerd
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 18:17:
Heb je het nou eigenlijk met een ander kabeltje geprobeerd? Ik heb hier ook kabeltjes die het met de ene PC prima doen, en als ik m'n laptop eraan hang, ongeveer hetzelfde probleem geven als jij omschrijft. Bij mij gebeurde het alleen niet zo vaak, als jij nu omschrijft.
nee ik heb het nog niet met een andere kabel geprobeerd, want ik heb geen extra kabel van 20 meter.

maar ik zit nu weer tijdelijk onder win98 en ik heb nergens last van

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

is dit niet meer een beetje network trouble shooting ?

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Diaboluzzz schreef op 28 september 2002 @ 20:25:
is dit niet meer een beetje network trouble shooting ?
Zet hem dan in SM in plaats van hier techposts zitten te scoren :P
Pagina: 1