Toon posts:

GSM's lekker goedkoop in Indonesie...

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello piepels, net terug uit Indonesie, en heb daar voor 1.900.000 Rupiah (circa 200 Euro of zo) de superkleine SonyEricsson T600 aangeschaft. Lijkt wat op een Ericsson T66 in een gelikter omhulsel (witte LCD, blauwe toetsverlichting, aluminium front, zelfde OS), zie http://www.sonyericsson.com/id/spg.jsp?page=start. Ik weet niet of hij hier al te koop is. Het viel mij op dat deze mobi zelfs goedkoper was dan in Hong Kong, en dat de GSM's zo wie zo vrij goedkoop zijn in Indonesie. De T68i kost bijvoorbeeld zo'n 3.000.000 Rupiah, Nokia's als de 8650 (hier nog niet gezien) en 6510 zijn ook onder de 2.000.000 Rupiah. Waarschijnlijk omdat de boel uit fabrieken in Maleisie en/of China komt. Prijzen varieren wel met de dollarprijs en kunnen dus met de dag verschillen. Dus als je binnenkort naar Indo gaat, wacht even met de aanschaf van een GSM.

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

hmmm, interessant.

hoe zit het met garantie?

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 19:15
En hoe zit het met invoer rechten? Wat als je daarmee gepakt wordt?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Rendier2710 schreef op 28 september 2002 @ 11:19:
En hoe zit het met invoer rechten? Wat als je daarmee gepakt wordt?
Als je hem al uit de verpakking gehaald hebt gaan ze daar meestal niet moeilijk over doen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 19:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 11:15:
Hello piepels, net terug uit Indonesie, en heb daar voor 1.900.000 Rupiah (circa 200 Euro of zo) de superkleine SonyEricsson T600 aangeschaft. Lijkt wat op een Ericsson T66 in een gelikter omhulsel (witte LCD, blauwe toetsverlichting, aluminium front, zelfde OS), zie http://www.sonyericsson.com/id/spg.jsp?page=start. Ik weet niet of hij hier al te koop is. Het viel mij op dat deze mobi zelfs goedkoper was dan in Hong Kong, en dat de GSM's zo wie zo vrij goedkoop zijn in Indonesie. De T68i kost bijvoorbeeld zo'n 3.000.000 Rupiah, Nokia's als de 8650 (hier nog niet gezien) en 6510 zijn ook onder de 2.000.000 Rupiah. Waarschijnlijk omdat de boel uit fabrieken in Maleisie en/of China komt. Prijzen varieren wel met de dollarprijs en kunnen dus met de dag verschillen. Dus als je binnenkort naar Indo gaat, wacht even met de aanschaf van een GSM.
Nokia 8650
Ik heb het helle internet af gezocht maar kan geen 8650 vinden..
heb je hem ook ergens op internet gezien?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
zijn ze wel geschikt voor de gsm netwerk voor europa??

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Kev0867 schreef op 28 september 2002 @ 12:18:
zijn ze wel geschikt voor de gsm netwerk voor europa??
ik geloof dat de t600 trial band is. dus die is zeker geschikt voor europa

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
ja heb het even opgezocht op: http://www.ebuyguru.com/GuruSearch.asp?categoryID=29

ze gebruiken daar dus triband..

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/id/images/GPD_3021_56_0_801.jpg
deze dus?
T600 Specifications
The Sony Ericsson T600 is an ultra-mini mobile phone with WAP, text messaging with pictures and sounds, and a useful calendar. Small and very light, you can wear or carry it comfortably wherever you go. Despite its size, the T600 to as excellent voice quality and moving through the extensive array of features is easy.

Network features:

Code memo
EMS (Enhanced Messaging Services)
High Speed Data (HSCSD)
SMS, long messages (a.k.a concatenated SMS)
WAP 1.2.1
WTLS class 2

Network:

GSM 1900
GSM 900
GSM 1800

Available colors:

Moonlight silver
Marine Blue

Sizes:
92x41x20mms

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2002 17:36 . Reden: stuk vergeten ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep dat is 'em. Ik heb de marine blauwe versie genomen. Vwb invoerrechten: als je de telefoon in je zak hebt gaan ze je toch niet zo maar fouilleren, ze checken vooral je tas nog een keer op de x-ray en als daar dan veel doosjes in zitten ben je het lul. Er zat ook nog een SIM kaartje in de telefoon uit Indo, dus de telefoon was ook 'gebruikt'. En ik zag dat een kerel met zeer veel dozen door de 'nothing to declare' exit wilde lopen, ik er vlak achter en natuurlijk floten ze hem terug en niet mij. En ik had ook nog aardig wat tassen van de Hong Kong taxfree bij mij en een boardbag met surfplank... (MD spelers op HK redelijk cheap, topmodelletje net MD van Sony voor circa 350 Euro, en ook andere kleuren dan je hier in de winkel ziet, zelf heb ik nog even de Sony D EJ 1000 discman aangeschaft voor net even 200 Euro, is hier toch bijna 100 Euro duurder). Ik kon de 8650 ook nergens meer terugvinden op het net, maar ik meende toch dat dat de typeaanduiding was, het was een beetje een kruising tussen een 33xx qua styling en een 8310 qua afmeting... O ja, en op Bali wordt je nu helemaal doodgegooid met DVD's (gekopieerd natuurlijk, maar wel met doosje en inlay, ook nieuwe films) voor max. 20.000 Rupiah, ongeveer 2,20 Euro, stuur een mailtje naar mail adres verwijderd, misschien doen ze wel aan mailorder, ik had zelf geen zin met een tas vol DVD's door de douane te gaan...ga ze nog wel mailen...)

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 29-09-2002 15:43 ]

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 09:45

Willem2

Ω is futile

Duracell schreef op 28 september 2002 @ 11:20:
[...]

Als je hem al uit de verpakking gehaald hebt gaan ze daar meestal niet moeilijk over doen.
forget it... geen bonnetje bij electronica is lappen! als ze je er tussenuitvissen tenminste.

met bedrijfslaptops loopt het nog wel los, maar telefoons, digitale cameras, etc. is gewoon invoerrechten betalen (pas zelf nog gehad nl.)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

jij hebt 't over 2dehands spullen neem ik aan?, T68i is daar 4 1/2 miljoen ofzo (1 euro=8800 roepia) 6510 zag ik daar 't goedkoopst voor 2,3miljoen (nieuw dan hè) 8310 was er voor 2,6 milj.
8650 heb ik nergens gezien daar, misschien was 't een schrijffoutje?
Je hebt alleen garantie in Indonesie, daar heb je dus hier nix aan.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

en als je nou zegt dat t je gsmmetje uit NL is?
net nieuw gekocht om ook in Indonesie te kunnen bellen? Kunnen ze je nix maken toch? Zelfde geldt voor MDspeler enzo... moet je niet de doos bewaren natuurlijk, je hebt toch geen garantie :)

• StanTheMan
  • Laatst online: 14-02 21:09
ja maar dan heb je ook een bonnetje uit NL...
dus dan kunnen ze je heus wel wat maken

gewoon zorgen dat je alleen het telefoontje meehebt in je zak, en de rest wat je eigenlijk niet nodig hebt, weggooien of opsturen naar jezelf

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
(jarig!)
je zou toch altijd nog fabriekgarantie hebben?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• StanTheMan
nee.. dat is niet zo.. er is in dat soort landen vaak sprake van een local warranty, wel fabrieksgarantie dus, maar niet wereldwijd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 19:00:
Ik kon de 8650 ook nergens meer terugvinden op het net, maar ik meende toch dat dat de typeaanduiding was, het was een beetje een kruising tussen een 33xx qua styling en een 8310 qua afmeting...
Is ie wit? en beetje blauw achtig iets/??

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:03
die t600 he, wat is daar nou aan?
ik vind het echt een ontzettend lelijk toestel zo op de plaatjes
of heeft ie gewoon zo'n geweldige functies dat het niet uitmaakt dat ie lelijk is?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 23:21

blaaat945

..?

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 19:11:
jij hebt 't over 2dehands spullen neem ik aan?, T68i is daar 4 1/2 miljoen ofzo (1 euro=8800 roepia) 6510 zag ik daar 't goedkoopst voor 2,3miljoen (nieuw dan hè) 8310 was er voor 2,6 milj.
8650 heb ik nergens gezien daar, misschien was 't een schrijffoutje?
Je hebt alleen garantie in Indonesie, daar heb je dus hier nix aan.
Misschien gebruiken ze in Indonesie andere serienummers :?

......

• Xandrios
  • Nu online
Rambotics2000 --> Dat email adres was echt _nergens_ voor nodig.

Check je mail.

Verwijderd

Topicstarter
Geen 2e hands spullen. In Surabaya heb je het World Trade Center zitten achter Surabaya Plaza, de naam is nogal verwarrend omdat het geen WTC meer is maar een soort van mall van vijf verdiepingen met alleen telefoonwinkels. Daar de beste prijzen, lager dan in Tunjungan Plaza (Surabaya) terwijl dat de grootste shopping mall van Zuid Oost Azie zou moeten zijn. Mijn neef had de 6510 voor net onder de 2 miljoen gekocht maar gaf aan dat zijn broer er twee weken later inderdaad 2.4 voor betaalde. Prijzen fluctueren met de dollarprijs, maar als de Euro net zo hard met de dollar meegaat heb je daar als buitenlander natuurlijk weinig last van. Garantie is inderdaad niet worldwide. Veel schijnt grijs uit Maleisie gesmokkeld te worden, wellicht vandaar de vrij lage prijzen. En ik wilde alleen maar een klein en licht telefoontje om mee te bellen, verder naks, het is inderdaad geen ding met veel toeters en bellen. Beauty is in the eye of the beholder. T68 was wel degelijk rond de 3 juta, vorige week nog.

Verwijderd

ik vind het een prachtig toestel..

Verwijderd

Is er trouwens geen manier om dit toestel te bestellen daar? En naar nederland te laten shippen

• _Richie_
  • Niet online
Volgens mij heeft SE ook een fabriek in Indonesië staan, want toen ik in Maleisië was waren die telefoontjes helemaal niet zo goedkoop eigenlijk. En de koers van de Rupiah staat er natuurlijk niet al te best voor....

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:24

Wildfire

Joy to the world!

StanTheMan schreef op 28 september 2002 @ 19:24:
ja maar dan heb je ook een bonnetje uit NL...
dus dan kunnen ze je heus wel wat maken
Oh ja? Dus als jij je GSM meeneemt naar het buitenland dan neem je dus ook het aankoopbonnetje mee? Mooi niet dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
ginz2002 schreef op 28 september 2002 @ 11:54:
[...]

Nokia 8650
Ik heb het helle internet af gezocht maar kan geen 8650 vinden..
heb je hem ook ergens op internet gezien?
Bestaat niet. Kan hem iig niet vinden op Nokia.com en ook Google geeft geen relevante links.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 19:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

sdomburg schreef op 30 september 2002 @ 22:19:
[...]

Bestaat niet. Kan hem iig niet vinden op Nokia.com en ook Google geeft geen relevante links.
Zo`n flauw vermoede had ik ook al

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Ik denk dat ik maar eens ga zoeken via Ebay.. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 11:33:
Is er trouwens geen manier om dit toestel te bestellen daar? En naar nederland te laten shippen
Lijkt me een beetje lastig, moet je hun taal wel kunnen spreken. :P

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:57

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Heb veel douane crap op teevee gezien. Als je dus gewoon iets koopt in het buitenland voor weinig en je neemt het mee terug is het geen probleem. Meestal doen ze niet zo moeilijk. Als je gaat liegen ben je altijd het zaadje, das een policy. Dus als ze vragen, hebje die daar gekocht en je zegt nee, dan kom je er niet mee weg als ze uitvinden dat ie daaro verkocht is. (Ze zijn bijzonder handig met het bellen van fabricanten om serienummers na te trekken bijv) Dus tis idd een gokje.. paar dingen mee nemen en het risico lopen dat het wat duurder wordt.. tjah.. en misschien heb je mazzel en vinden ze het niet erg en misschien heb je mazzel en controleren ze je niet. Een gsm in je broekzak is niet snel verdacht, maar reken er maar op dat ze het ook zonder doos wel kunnen uitvissen waar ie vandaan komt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
koop altijd electronica in hongkong veel goedkoper.
stap meestal in brussel of frankfurt uit daar word amper tot niet gecontroleerd.
had bijna de T68I gehaald was zo goedkoop in hongkong 260 euro.
maar toch maar een t100 gehaald kleuren van t68 waren niet echt cool
en de 7650 was te groot

"If u do something do it with style, or do it at all."

• StanTheMan
Wildfire schreef op 30 september 2002 @ 22:12:
[...]

Oh ja? Dus als jij je GSM meeneemt naar het buitenland dan neem je dus ook het aankoopbonnetje mee? Mooi niet dus.
nee natuurlijk neem ik dat niet mee.
Als ze het vragen dan stuur ik wel een kopie van de bon op, dat kunnen ze namelijk wel vragen.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-03 07:03

Spikey

Making the web accessible!

Ik heb met mijn Siemens s40 uit Hong Kong helemaal geen troubles gehad met de garantie (waarvan ik helaas al 2x gebruik heb moeten maken 1x software upgrade en 1x was foon helemaal gecrashed en heb toen zelf een splinternieuwe gekregen...
Heb gewoon naar Siemens gebelt, RMA nummer aangevraagt en opgestuurt no problem..

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
haha ik heb 40 cd's uit die shopping-mall in Surabaya meegenomen gewoon in oude cd mappen niks gecontroleerd. Heb je trouwens gezien dat practisch iedere cd speler daar ook vcd's kan afspelen? Is dat die mall waar je kan schaatsen of heb je het over een andere?

• _Richie_
  • Niet online
jazzVL schreef op 02 oktober 2002 @ 20:34:
koop altijd electronica in hongkong veel goedkoper.
stap meestal in brussel of frankfurt uit daar word amper tot niet gecontroleerd.
had bijna de T68I gehaald was zo goedkoop in hongkong 260 euro.
maar toch maar een t100 gehaald kleuren van t68 waren niet echt cool
en de 7650 was te groot
Die t68i was toch rond de 2900 HKD? ik snap het niet, dat is toch meer dan 300 euro?

Ik waardeer het ook meer wanneer ik in Nederland garantie heb ipv dan in Hong Kong,+ de NL T9

• _Richie_
  • Niet online

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
_Richie_ schreef op 04 oktober 2002 @ 00:24:
[...]

Die t68i was toch rond de 2900 HKD? ik snap het niet, dat is toch meer dan 300 euro?

Ik waardeer het ook meer wanneer ik in Nederland garantie heb ipv dan in Hong Kong,+ de NL T9
wow zo duur
toen ik ging kijken was hij nog maar 1800 hk dollar
t108 was 3500
t100 2300 hk dollar

"If u do something do it with style, or do it at all."

Pagina: 1