Toon posts:

I-Frame probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
<html>
<head>
<title>Probeersel</title>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">

<div id="menu" style="position:absolute; left:34px; top:45px; width:73px; height:123px; z-index:1">
<a href="nieuws.htm" target="home">Nieuws</a>
</div>
<div id="home" style="position:absolute; left:174px; top:47px; width:332px; height:297px; z-index:2">
<IFRAME src="home.htm" name="home" width=100% height=100%></IFRAME>
</div>
</body>
</html>

Ik zit nu nog maar met 1 probleem, het is me gelukt om in de Layer "menu" een link te maken die zich opend in het I-Frame in de Layer "home", maar het probleem is als de pagina zich opend in het i-frame dat het frame te klein is, en ik dacht al doe ik width=100% height=100% dat het i-frame zich automatisch aanpast aan de pagina die erin verschijnt, maar dat werkt niet. Kan iemand me vertellen hoe het wel moet?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Welkom op GoT.

Voor ik op je vraag inga 2 verzoekjes:
Zou je iets duidelijker en leesbaarder willen lezen. Zinnen van 5 regels vind ik nogal lastig te volgen.
Daarnaast: zou je de faq en sticky's bovenaan kunnen doorlezen. Dan had je kunnen weten dat dit HTML is, en dit hoort bij de bovenburen van Webdesign en Graphics.

Welkom in P&W (FAQ-13/7/2002)
Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen

Nu op je vraag: Volgens mij kan je een extern ingelade pagina niet resizen; je moet deze 'externe pagina' op maat maken. Een I-frame lijkt op een frame en het lijkt me dat deze ook niet de breedte van een pagina kan uitlezen, als ik je vraag goed begrepen heb.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> W&G.
Vergeet niet je probleem beter uit te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond dit eigelijk bezt wel duidelijk, en zover ik begrijp is het niet mogelijk om het frame te resizen moet ik iets anders verzinnen, heeft iemand een goed alternatief voor i-frames?

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Je wilt dus een link waarmee je de desbetreffende pagina opent in het iframe waarbij het iframe zich aanpast aan de grootte van de pagina? Wellicht dat dit met Javascript kan.

Wat betreft een alternatief, je zou een div met scrollbar kunnen maken :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
Ik denk dat ze dit bedoelen: dat je het wat mooier neerzet ;)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html> 
<head> 
<title>Probeersel</title> 
</head> 

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000"> 

<div id="menu" style="position:absolute; left:34px; top:45px; width:73px; height:123px; z-index:1"> 
<a href="nieuws.htm" target="home">Nieuws</a> 
</div> 
<div id="home" style="position:absolute; left:174px; top:47px; width:332px; height:297px; z-index:2"> 
<IFRAME src="home.htm" name="home" width=100% height=100%></IFRAME> 
</div> 
</body> 
</html>

Ik zit nu nog maar met 1 probleem, het is me gelukt om in de Layer "menu" een link te maken die zich opend in het I-Frame in de Layer "home", maar het probleem is als de pagina zich opend in het i-frame dat het frame te klein is, en ik dacht al doe ik width=100% height=100% dat het i-frame zich automatisch aanpast aan de pagina die erin verschijnt, maar dat werkt niet. Kan iemand me vertellen hoe het wel moet?

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

Verwijderd

Topicstarter
Rickets wat houd dat dan in een div scrollbar, want daar heb ik niet zo veel verstand van, en je had het over dat je het via javascript kan, maar dat lukt me ook niet om zelf te maken.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

wat je zowiezo moet doen is je pagina die in het iframe zodanig bouwen dat ie in ieder geval in de breedte in het iframe past.
Ik bedoel; als ik een pagina vormgeef die 2048 pixels breed is dan kan ik die nooit kwijt in een iframe, zelfs al staat ie op 100% terwijl de moitor maar 1024px breed is.

Werk daar dus eerst aan.
Daarnaast kan het zijn dat je de margins van de pagina die in het iframe moet komen nog moet instellen om het gewenste resultaat te zien.
Dit kun je doen in het document zelf of in de iframe tag.
trefwoorden: margin, marginwidth, marginheight

Zelf zoe ik er ook voor kiezen om je iframe en vaste breedte te geven, op die manier heb je controle over de layout en voorkom je bijvoorbeeld regels die over de hele breedte van je monitor lopen..

Een voorbeeld van een vast iframe zoals ik het recentelijk toegepast heb: clickerdeclick

www.jurgroessen.nl

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 21:39:
Rickets wat houd dat dan in een div scrollbar, want daar heb ik niet zo veel verstand van, en je had het over dat je het via javascript kan, maar dat lukt me ook niet om zelf te maken.
Aan dit linkje heb je wel wat, daar staat hoe je je iframe aan kan passen aan de content met behulp van Javascript.

http://www.faqts.com/know...ew.phtml/aid/1076/fid/127

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is gelukt, m'n hele site doet het nu goed bedankt!
Pagina: 1