Toon posts:

Photoshop 7 vraagje...

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak je van die blauwe lijnen in een wallpaper zoals op deze afbeelding?
Ze hebben me gezegd dat daar 3D Studio voor wordt gebruikt, maar ik heb geen 3D Studio centjes :7

Afbeeldingslocatie: http://anidesign.free.fr/objsite/haut.jpg

In de help staat wel iets van curves, maar daar kan ik niet echt dit effect mee behalen, mede omdat ie de ruimte onder de krommingen inkleurt.

Is er een manier om zulke effecten te bereiken met Photoshop? Eventueel een plugin of zo?

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:54
Het is zeker mogelijk :) maar ik zou het niet weten...

misschien met radial blur ?

• Ms_Hyde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 19:56
Maak een nieuwe layer boven het plaat waarop je de lijnen wilt hebben, zet die layer op color dodge en pak dan gewoon de brush tool met de gewenste grootte, neem dan een blauwe kleur en teken de lijnen zoals je ze wilt hebben.

Speel wat met de kleuren van verschillende blauw/grijs, tot je het gewenste resultaat hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Ms_Hyde op 28-09-2002 11:23 . Reden: meer tips ]

MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70

Verwijderd

Dat lijkt me een redelijk abstracte afbeelding die in een layer over de achtergrond is gelegd, en waarop een bepaalde blend mode is toegepast. Overlay of screen ofzo, met een gereduceerde opacity misschien.

Ik heb altijd dubbele gevoelens als mensen iets na willen maken. Aan de ene kant is het wel interessant als je uitvindt hoe iemand anders het heeft gedaan, aan de andere kant is het niet erg origineel.

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 23:05
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 11:21:
Ik heb altijd dubbele gevoelens als mensen iets na willen maken. Aan de ene kant is het wel interessant als je uitvindt hoe iemand anders het heeft gedaan, aan de andere kant is het niet erg origineel.
het kan wel leerzaam zijn!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 14:50

Copyman

Dode muis

Dat lijkt me een redelijk abstracte afbeelding die in een layer over de achtergrond is gelegd, en waarop een bepaalde blend mode is toegepast. Overlay of screen ofzo, met een gereduceerde opacity misschien.

Klopt Cheatah, hier is waarschijnlijk met blend modes gewerkt, is wel leuk als je weet hoe je daar mee moet werken, zoek dus eens op www.google.nl op "Blend mode" / "Blend modes".

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
Nu eens al deze dingen uitproberen :)

't is niet de bedoeling om identiek dezelfde afbeelding te maken of zo. Uiteindelijk zou ik m'n met podlood getekende manga-style Ash & Pikachu willen tussenpakken, zodat de lijnen eruit zien als die blauwe op die ene persoon zijn stukje website.

Dit is een tekening die ik een tijdje geleden nog hebt gemaakt met podlood, inscannen en photoshop:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tsukasa/tweakers/Shu.jpg

Dit is toch niet slecht hé :)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ziet er een stuk beter uit als de echte Ash :D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Dit is inderdaad gewoon meerdere plaatjes over elkaar heen met verschillende blendmodes .. ik zie waarschijnlijk een overlay, screen en zelfs een colourburntje ertussen.

Verder die abstracte vormen zijn denk ik voornamelijk gedistorte (spelling? :)) fonts met strokes e.d. en waarschijnlijk wat bezierachtig vector geneuzel.

Met behulp van een colouroverlay oid een mooi blauw tintje aan het geheel geven en je hebt 't.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Met ruime onder de kromming inkleuren bedoel je dat je geen enkele gebogen lijn krijgt, maar een boog die ingevuld wordt?
In PSP komt dit doordat je een voor- en achtergrondkleur hebt gedefinieerd. Zal bij PS ook wel zo zijn. Zorg er dus voor dat je alleen met een voorgrondkleur werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Yes :)
't is weg. Nu nog dikkere strepen maken en wat ermee prullen.

Verwijderd

WOw zo zouw pokemon moeten zijn, zelfs pikatchu ziet er leuk en minder fat uit.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 10:52:
Hoe maak je van die blauwe lijnen in een wallpaper zoals op deze afbeelding?
Ze hebben me gezegd dat daar 3D Studio voor wordt gebruikt, maar ik heb geen 3D Studio centjes :7

[afbeelding]

In de help staat wel iets van curves, maar daar kan ik niet echt dit effect mee behalen, mede omdat ie de ruimte onder de krommingen inkleurt.

Is er een manier om zulke effecten te bereiken met Photoshop? Eventueel een plugin of zo?
als je de blauwe lijnen bedoeld die als een soort slingers overal in hangen - probeer eens kai's power tools 5 op de kop te tikken. "fraxflame" is de naam van het effect, en daarmee zou je met een druk op de knop zoiets moeten krijgen. je voert de plugin uit op een volledig zwarte layer en gebruikt dan een "screen" of "dodge" blending mode.

een voorbeeldje van zo'n shot (is al op 1024x768, gebruik 'm maar als je wilt) - hier.

http://yoozer.shodown.net/img/frax.jpg

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

ik heb wel een id hoe je dat effect kan maken.

1: maak een nieuwe layer
2: render clouds
3: radial blur
4: pas de levels wat aan zodat je goed licht krijgt
5: herhaal de 4 vorige stappen weer maar nu met een twirl effect.
6: experimenteer wat met de blend modes en daar heb je het.

hopelijk heeft dit geholpen (ik heb het namenlijk nog niet eens zelf geprobeerd :p)

Verwijderd

ehm ja maar de vraag is nou juist... hoe maak je die abstracte vorm?
dat doe je met max ja... en da's niet echt te doen in photoshop behalve door alle lijntjes zelf te trekken met path...

alles met clouds en radial blur gaat heel slecht.... daar je krijgt nooit mooie anti aliazed strakke lijntjes van...

• spawnagain
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 13:26
Probeer eens wat met Polar Coordinates...

Hier wordt dat een beetje uitgelegd: http://www.gurusnetwork.c...otoshop/polar_coords.html

Je kan natuurlijk meer detail (die lijntjes) maken met scherpere afbeeldingen. :*)

D'r was ook een filter in KPT5, of 6 ofzo, waarmee je dat kon maken...

*zoekzoek*

Hebbes, KPT5 Fraxflame is 't. http://www.controlzed.com/Sveta/FraxFlame.htm

Verwijderd

Ik weet niet of er goede photoshop tutorials zijn op internet maar anders zou je daar eens moeten kijken.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 15:42

DeFeCt

je wéét toch

//OFF Kijk ook eens in de faq naar hoe je topic titels post....

Flickr

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
Boney_M Als je niets te zeggen hebt, houd dan je mond. :/

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ja DeFeCt, dat was het net. Ik wist niet hoe ik die topic zou moeten noemen, of wat de correcte naam voor die technieken is.
'k ga in ieder geval die Kai's Power Tool eens uitproberen.
De DragonFly plugin was ook niet precies wat ik zocht :-\
Pagina: 1