Toon posts:

Computer valt 2 sec. uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd een heel wazig probleem.
Plotseling wanneer ik een tijdje aan het werk ben op me peecee valt ie gewoon compleet uit voor 1 a 2 seconden en start dan (vanzelf) weer normaal op. Het is echt zo'n effect alsof er heel kort een stroomstoring is.
Valt dus 2 sec. uit, en krijgt daarna weer normaal spanning ofzowiets.

Dit effect treed op elk willekeurig moment op. Zo kan ik weer es een week zonder problemen werken en dan ineens heb ik het 2 keer binnen het uur.

Iemand dit weirde effect al eens meegemaakt?

Ik heb geen hardware aangepast aan de peecee, geen SP1 geinstalleerd (ik draai op XP Pro) en geen drivers geupgrade of wat dan ook.
Dus aan drivers of hardware aanpassingen kan het 100% zeker niet liggen.

Ik vermoed dat het om de voeding gaat, die misschien wel aan het einde van z'n levensloop komt (al zou dat niet nu al mogen), al weet ik dat dus niet zeker.

Specs:
- 800 Mhz Intel op een GigaByte MB
- 256 MB Mem / 133
- NVidia GeForce2 MX
- SoundBlaster Live!
- Realtek RTL8139 10/100
- Anus 52x cdrom
- Plextor 24/10/40
- PCTV Pro

Maar nogmaals, aan deze hardware kan het haast niet liggen, ik heb geen hardware aanpassingen gedaan.

Ik wil dus graag weten of het aan de voeding kan liggen of dat er iets met de temperatuur er van iets niet klopt.

Iemand dus ervaringen hiermee?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, klinkt als een voeding probleempje, of iets ala kortsluiting idd... check iig alle molex-stekkertjes en draden die uit de voeding komen, de rode de draden mogen onderling geen contact maken met elkaar!

Kijk ook eens voor de zekerheid je voltages na in de BIOS en sluit eens een andere voeding aan als je die tot beschikking hebt. Hoe oud is je voeding eigenlijk, en hoeveel watt geeft 'ie max.?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59
Als je denkt dat het misschien aan de temps ligt, waarom post je die dan niet? Verder denk ik zelf niet dat het daaraan ligt, maar idd gewoon aan je voeding.
Gebeurt het alleen wanneer je echt bezig bent (gamen, word, defrag) of ook als 'ie gewoon uit z'n neus staat te eten?

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo schreef op 28 september 2002 @ 10:38:
Als je denkt dat het misschien aan de temps ligt, waarom post je die dan niet?
Omdat ik dus nergens temps kan vinden.... die geeft me BIOS dus niet aan, en met allerhande windows tools geven ook nix terug..... denk dat MB geen ondersteuning voor heeft om temps. weer te geven.

En de reden dat ik denk dat het aan de temps lig is, omdat m'n fannetje een tijdje geleden erg raar deed en ik toen ook had dat m'n peecee ineens uit klapte.

Ik toen voeding opengemaakt.... alle stof uit fannetje geblazen en daarna nooit meer problemen gehad.... Tot nu dan.... iets ander probleem (toen bleef peecee echt uit, nu maar 2 sec. met daarna autom. weer opstarten).

Dus zal misschien wel iets van temp. beveiliging zijn d8 ik. Maar weet het dus nie zeker. Vandaar dat ik hier even dit probleem post om reacties te krijgen van tweakers die dit misschien al eens gehad hebben.
Gebeurt het alleen wanneer je echt bezig bent (gamen, word, defrag) of ook als 'ie gewoon uit z'n neus staat te eten?
Niet echt druk bezig d8 ik... Ene moment wanneer alleen fotosoep en Winamp draaien, en andere keer wanneer ik een ceedeetje aan het fikken ben (nog irritanter dus)