Internet delen?! help...

Pagina: 1
Acties:

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hey hallo ik wil graag mijn chello internet verbinding delen. De kabelmodem is aangesloten op onze "familie pc", deze beschikt over 2 Realtek RTL 8029 Netwerkkaarten. Het os is windows 98

Door middel van een crosslink wil ik met mijn Laptop (os = win xp home :r I know, home sux) kunnen surfen.

bij de installatie van chello werd mij verteld dat de netwerkkaart geregistreerd werd bij chello, zodat je er niet zomaar een andere pc tussen kon stoppen die over een andere netwerkkaart beschikt.

nou lijkt het niet zo lastig, ik heb geprobeerd om bij de laptop in te stellen als: internet verbinding via LAN, en instellingen automatisch vinden. Dit leverde echter niets op.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe je op een easy manier met de pc & laptop het internet op kan gaan

en nog ff iets: ik wil wel dat beide pc's tegelijk kunnen surfen, ik heb het idee dat als mijn pc informatie uitwisseld met het web, dat mijn laptop dan geen verbinding kan maken. Dat is mijn bedoeling niet

ow ja, en Havana, leuke topic maar ik ben geen ster in netwerken, dus ik had er niet veel aan. Ik heb trouwens nog wel geprobeerd om met Wingate iets te realiseren, maar dat mislukte.

• SEA Ninja
  • Niet online
"ow ja, en Havana, leuke topic maar ik ben geen ster in netwerken, dus ik had er niet veel aan. Ik heb trouwens nog wel geprobeerd om met Wingate iets te realiseren, maar dat mislukte."

daarmee duid ik op die topic 'Hoe deel ik Internet?"

ik kom er niet uit....

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Hallo welkom op Got!

Lees voor dit soort vragen even de FAQ ze zijn al zo vaak voorbij gekomen en in de FAQ staat precies uitgelegd hoe je dit doet.

Hoe deel ik Internet ?

EDIT:

Ok ik was te laat maar lees eerst eens wat over netwerken dan voordat je aan zoiets begint!

Leeg

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Zoek is met de search fucntie op winroute, sygate, analogx, wingate, freesco enz enz. Er zijn hier al veel topics over geweest en ik denk dat je veel in de search funtie kunt vinden. En lees de faq hoe deel ik internet is goed door ;)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ok, ik zal ff helpen :)

Als je bij Network Places kijkt, zie je als het goed is twee LAN verbindingen staan. Eén daarvan is je Chello, de andere is de crosscable naar je notebook. Klik rechts op je Chello verbinding en vink onder tabblad 'advanced' Internet Connection Sharing aan. (2e vinkje van boven).

Klaar is Kees.

[edit]
Ik zie dat je OS Win98 is. Bovenstaande oplossing werkt ongeveer hetzelfde, maar alleen vanaf Win98 SE.

DIT IS MIJN WEBSITE

• SEA Ninja
  • Niet online
uhm kheb win 98 1e editie erop staan

btw: sorry misschien, kheb de topic van havana gelezen maar het zegt me vrij weinig

ow en nog ff dit: in win xp home zie ik maar niet de mogelijkheid om ipx protocol te installeren, terwijl in xp pro ik dit wel vinden kan

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

SEA Ninja schreef op 28 september 2002 @ 10:53:
uhm kheb win 98 1e editie erop staan

btw: sorry misschien, kheb de topic van havana gelezen maar het zegt me vrij weinig

ow en nog ff dit: in win xp home zie ik maar niet de mogelijkheid om ipx protocol te installeren, terwijl in xp pro ik dit wel vinden kan
start->settings->control panel->netwerk connections
rechtermuisklik op local area connections->properties
install->protocol

• SEA Ninja
  • Niet online
damn...

thanx damster, dat ik dat niet zag.... kzat al een hele tijd te klungelen met netwerk enzo...

is een beetje vaag in xp.. zeker ook om snel ff een connectie te maken met een andere computer. Het is dr niet duidelijker op geworden

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Nou ik vind van wel in vergelijking met andere :P maar je moet er wel al vanaf het begin mee bezig zijn :P Maar waarom heb je ipx nodig ?

Het zit ff op een ander plekje . .

en werkt het nu dan ?

There is no art to find the minds construction in the face

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Waarom upgrade je niet ff, want Win98 is zeg maar _heel_ verouderd. Trouwens, zo slecht vind ik XP Home niet hoor :) Heel wat beter dan W :r i :r n :r d :r o :r w :r s 9 :r 8 :r

DIT IS MIJN WEBSITE

• SEA Ninja
  • Niet online
nou kijk in vergelijking met win98 is het onduidelijker, daar zat alles tenminste onder 1 ico, en instellingen gwoon eigenschappen van netwerkomgeving

kzal ff de crosslink er tussen smijten....

Verwijderd

Je hebt het over ipx protocol maar voor inet sharing heb je TCP/IP nodig. En als beide machines elkaar kunnen pingen raad ik je aan om gewoon wingate te installeren, dit is niet eens zo heel moeilijk.

• SEA Ninja
  • Niet online
hehe.. nou mijn ouders zitten ook wel eens achter de comp, en die hebben het omgaan met de pc met win98 geleerd...

misschien dat ik binnenkort win2k pro wel ff installeer

maarre sygate is een oplossing voor mijn problemo??

• SEA Ninja
  • Niet online
vanaf mijn laptop wil hij wel pingen naar de netwerkkaart van mijn win98 pc

maarre met wingate zat ik wat te klooien met administrator, hij vroeg om een wachtwoord, en ik kon het nergens instellen of iets dergelijks....

• Redleg
  • Laatst online: 15-07 09:25
Kijk is op www.analogx.com dit is simpel in stellen :)

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Uhh, Chello reg. de netwerk kaart die in je PC zit? Waarom kan ik dan door de kabel in de andere PC te stoppen dan nog steeds Inetten?

Ja dit die ik. Als ik weer eens ruzie heb met iptables

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kun je eens op beide pc's in een ipconfig /all intikken op een dosprompt en dat hier posten? (dat hoort eigenlijk al in je openingspost)
havana schreef op 28 september 2002 @ 11:03:
Waarom upgrade je niet ff, want Win98 is zeg maar _heel_ verouderd. Trouwens, zo slecht vind ik XP Home niet hoor :) Heel wat beter dan W :r i :r n :r d :r o :r w :r s 9 :r 8 :r
kijk dit is nu eens een klasse reply waar de topicstarter iets aan heeft |:(
Door middel van een crosslink wil ik met mijn Laptop (os = win xp home I know, home sux) kunnen surfen.
als je vind dat het "sux" waarom gebruik je het dan?

You don't need eyes to see, you need vision

• SEA Ninja
  • Niet online
ag die laptop heb ik eergister net gekocht, en ik wil er eerst niet teveel mee knoeien ;)

maarre mensen ik wil jullie nog ff bedanken voor de reakties (al dan nuttig of niet )

Redleg, kzal dat progje wel ff uitchecken, thnx

• SEA Ninja
  • Niet online
ennuh, als ik de utp van chello in mijn laptop ram, dan krijg ik geen verbinding.. lekker vaag dus

het kan ook te maken hebben met de generatie kabelmodems, ik heb het nieuwste model kabelmodem (moterola surfboard, maar let op: BLAUWE stand-by knop), en internet instellen is doodinvoudig: ' verbinding via lan ' instellen en hij doet het. Ik kreeg met de laptop geen verbinding, ook al volgde ik dezelfde handelingen (kan ook aan winxp home liggen)

Verwijderd

Ik zou gewoon ff via XP een networkwizarddiskette maken.
En daarna de pc die een directe verbinding heeft met Chello zorgen dat alles werkt.
Daarna configureer je via de diskette de 2de netwerkkaart van de hoofd pc. Dat gaat haast allemaal automatisch. Wel ff voor zorgen dat je geen problemen krijgt met een firewall.
Je krijgt dan oa de optie om de pc in te stellen als een gateway. Dus andere pc's in het netwerk maken verbinding met het internet via deze "hoofd"PC. Daarna voer je de wizard uit op de 2de pc. Ook even aan denken dat je dezelfde werkgroep hebt. Bij 98 is dat vaak werkgroep en bij XP is dat standaard MSHOME. EN nu zou het eigenlijk allemaal moeten werken. Alleen bij het internet explorer icoon op het bureaublad doe je ff rechtermuisklik en dan het menu verbindingen kies je nooit een inbelverbinding kiezen. Doe je dit niet dan kiest de 2de pc een inbelverbinding via de normale modem.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Fulcrum_X
Gebruik Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif om je post te edit'n ipv van onnodig het topic naar omhoog te schoppen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• SEA Ninja
  • Niet online
Predator schreef op 28 september 2002 @ 14:41:
Fulcrum_X
Gebruik [afbeelding] om je post te edit'n ipv van onnodig het topic naar omhoog te schoppen.
ok ok sorry Predator, wist ik veel dat dat kon... kben hier sinds vandaag u know...

maarre kheb nu sygate op beide geinstalleerd, en ik ben ook al ff online geweest met mijn laptop. Het feit is: hij is ff online, en daarna schiet hij voor ongeveer 2 minuten offline... zomaar ineens... en dat doet hij om de 6 minuten ofzo

of zou dat door de ingebouwde firewall van xp komen? waar kan ik die btw uitschakelen?

of is het gewoon een feit dat beide pc's gewoon niet tegelijkertijd op internet kunnen? kan ik dit verhelpen door de netwerkkaarten op full duplex te zetten?

heel vreemd, maar ja, ik zal dat met die win xp wizard wel ff doorlopen, ff kijken of dat gaat werken
EDIT: nee dat werkte ook niet, als ik dan internet gateway wil starten op mijn pc, geeft ie aan dat ie minimaal winxp als besturingssysteem wil..... 8)7

kheb gisteravond winxp pro op mijn vaste bak geinstalleerd, maar dan lukt het me niet om zelfs met dat ding verbinding te krijgen met internet. Dat wil dus ook niet. Misschien moet ik win 98 se maar eens proberen, aangezien die ook een internet sharing functie bevat

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
[quote]bij de installatie van chello werd mij verteld dat de netwerkkaart geregistreerd werd bij chello, zodat je er niet zomaar een andere pc tussen kon stoppen die over een andere netwerkkaart beschikt.

Dit is gewoon gelul want, mijn broertje had 3 jaar terug chello gekregen met een isa netwerkkaart, toen hij een nieuw systeem had zat er geen isa slot in en dus even contact gehad met upc.
Upc zij dat de netwerk kaart na beeindigen eigendom blijft van de gebruiker en dus als je een nieuw systeem neemt ook zelf voor een passende netwerkkaart moet zorgen, zijn isa-kaart werd dus niet door UPC vervangen.

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
SEA Ninja schreef op 28 september 2002 @ 11:03:
nou kijk in vergelijking met win98 is het onduidelijker, daar zat alles tenminste onder 1 ico, en instellingen gwoon eigenschappen van netwerkomgeving

kzal ff de crosslink er tussen smijten....
Windows Xp kun je ook volgens de "look"van windows 98 opstarten.
Dan heb je weer het oude vertrouwde beeld en kun je later weer terug schakelen naar windows XP origineel.
Pagina: 1