Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Boosten draadloos toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je het zend vermogen van een draadloos toetsenboard boosten.

Mijn doos staat op zolder, ik heb inmiddels beel&geluid beneden in woonkamer waar teeveetje staat (dmv modulator en goede coax) en wil nu graag vanuit beneden mijn pc besturen. Nu is er een muis van marmitek (www.marmitek.nl) op de marktde MX10. Grappig apparaat maar ik kan nog geen tekst typen (in bv email or whatever).

Nu heb ik wel een draadloos toetsenbordje + opt.muis van Logitech die een redelijk bereik hebben (zeg 6 meter in een open ruimte) Maar helaas niet door vloeren etc (tot in woonkamer) omdat het zend vermogen gewoon simpel weg te zwak is. Weet iemand van jullie tweakers hoe ik mijn toetsenbordje+ muisje kan boosten zodat 'ie iets verder zend, of de ontvagen gevoeliger maken?

Ik heb een Logitech Cordless Desktop Optical, zo'n zwarte met 1001 knoppen.

Verwijderd

is t een infrarood of FM?

als t FM is wil k t ook wel weten, om mn draadloze kopfoon op te voeren

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Ik denk niet dat dat de houdbaarheid ten goede komt...
Het lijkt me beter en slimmer om gewoon je PC wat dichterbij te zetten ;)

The devil is in the details.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Ik weet niet of het software matig kan maar is het niet mogelijk om twee ontvangers te gebruiken? Een boven bij pc ander in huis kamer? Moet je een goedkoop muisje van logitech kopen zit zelfde ontvager bij dan deze twee parallel op dezelfde poort.

Weet niet of het werkt

Alles is terug te redeneren naar 4

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:34
Kan je de kabels van die ontvanger niet verlengen?? Boor je een gat door de vloer en hang je ontvanger ergens op ofzo...

• Steefph
Dat zeg ik

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:59
damn een toetsenbord met 1001 toetsen.
zijn de overige 900 zelf te programeren ;)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik denk dat je toch je muis moet gaan onderzoeken.. hoe/wat/hoe sterk hij zend.. ik ga hier ook eens kijken..

als ik wat vind post ik het wel

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Steefph
Het ligt er ook vaak aan hoe vol de batterijen zijn die erin zitten. Je zou bijv. de spanning in je toetsenbord een klein beetje kunnen vergroten.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik denk dat het beter is om een ontvangstversterker te gebruiken, dit bespaart de batterijen die in het toetstenbord zitten en het is nog beter ook omdat het risico op eventuele storingen klein is.

Wat je ook kunt doen is een draad-antenne maken en die op de benedenverdieping te plaatsen, deze antenne verbind je vervolgens met coax aan de ontvanger die aangesloten is op de PC en voila, een mooi systeempje dat niet kan storen. :)

Mocht je het echt goed willen doen dan zou ik oon nog gebruik maken van ferrietringen om iedere vorm van storing op de kabel uit te sluiten.
Steef1983 schreef op 28 september 2002 @ 14:30:
Het ligt er ook vaak aan hoe vol de batterijen zijn die erin zitten. Je zou bijv. de spanning in je toetsenbord een klein beetje kunnen vergroten.
Dit is iets dat je nooit met een digitale zender mag doen, daar kunnen ze namelijk slecht tegen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• JER00N
  • Niet online
Gewoon 16v accu eraan hangen :+

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
of de ontvanger van het toetsenbord in de kamer hangen (dus door de vloer heen)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• JER00N
  • Niet online
Venkeroz schreef op 28 september 2002 @ 14:35:
of de ontvanger van het toetsenbord in de kamer hangen (dus door de vloer heen)
Dat zou idd kunnen, moet je wel een verlengkabeltje kopen (maar die zijn nooit zo lang, soms maar 2 meter ofzo)

• comvidnet
  • Laatst online: 30-11-2021
gsjonnie schreef op 28 september 2002 @ 13:44:
damn een toetsenbord met 1001 toetsen.
zijn de overige 900 zelf te programeren ;)
heb je geen muis meer nodig, voor alles een sneltoets :9

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 08:44:
is t een infrarood of FM?

als t FM is wil k t ook wel weten, om mn draadloze kopfoon op te voeren
Een FM zender en ontvanger, het probleem is dat ik snap (ja ja ik snap wat) dat je de zender sterker kan maken of ontvanger gevoeliger door een antenne ofzoo, maar de vraag blijft staan hoe dit universeel kan. Ikke bedoel is een apparaat op de markt dat je signaaltje van de zender oppikt , en of dit (nu een koptelefoonsignaal of muissifnaal is (wel FM) ) gewoon versterkt.

Of specifiek in mijn geval zijn er al tweaker die ervaring hebben met het vergroten van 't bereik van logitech muizen /toetsenborden etc ??

Verwijderd

Er bestaan Infrarood repeaters: IR ontvanger - kabel - IR zender waarmee je bv je videorecorder vanuit de slaapkamer met de AB kunt bedienen misschien heb je daar iets aan.

(ff zoeken: http://www.marmitek.nl/nl...uct.asp?taal=1&subgroep=3)

Draadloos of via (bestaande) coax
Grappig he? Staat gewoon bij marmitek waar je de muis al van had! :Y)

Verwijderd

Iemand die ik ken heeft 't kastje dat aan de pc gekoppeld word open gedraait en is met 't potmetertje gaan spelen (beetje verdraaien, testen hoe ver hij gaat, weer wat verdraaien, weer testen, etc)... Hij heeft er zo de levensduur van z'n batterijen mee kunnen vergroten en ook de afstand.
Als je weet waar de potmeter stond (ff aftekenen of zo) dan kan 't geen kwaad om te proberen!!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

of wel: als die potmeter het zendvermogen, of de freq instelt, en je over het maximum gaat, is de kans groot dat "de levensduur zeer sterk verkort wordt" :P

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

als het infrarod is kan het zeker.

je hebt van die mooie kastjes (piramidevormig) om je afstandsbedining signaal naar een video die bv beneden staat op zolder te bedienen deze picken het IR signaal op maken er FM van zend dit naar de ontvanger die er weer IR van maakt en wegstuurt.

moet dus lukken maar kost wel wat zal ff pic zoeke

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.fcnb.nl/Marmitek/8900.gif

PowerMid XL
TV, Videorecorder, satellietontvanger of audioinstallatie vanuit een andere ruimte in huis bedienen? Dwars door muren en plafonds met uw eigen afstandsbediening? Dit kan met de PowerMid XL. De draadloze oplossing voor het verlengen van uw afstandsbedieningsignaal!
art. nr. 08900

hier nog iets erover:
http://www.marmitek.com/nl_site/manual/8900.pdf

pdf dingetje zal waarschijnlijk wel wa nuttigs instaan
Pagina: 1