Toon posts:

radeon 9700 driver probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
elo, heb net een radeon 9700 aangeschaft aangezien ik dit weekend een lan-party heb. nu, k heb die geinstalled, en met de drivers die er bij zaten werkten de games niet. delen ontbraken op het scherm.
dan heb ik de nieuwste drivers op ati gedowned en dan ging het wat beter, maar ... mijne pc geeft regematig driver probs afkomstig van die radeon 9700. spontane reboots en niet optimale video instellingen in games zijn er ook.

weet iemand goede drivers voor deze kaart , want op deze manier heb ik al spijt dat ik em heb gekocht. dan was mijn GF2-400MX zelfs beter.

ik zoek dus deftig bruikbare drivers.

thnkx.

Verwijderd

Specs van je sys? OS? Anders kunnenn we ook niet veel.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk sorry.

amd athlon xp 1600+
msi k7t266-pro2
3x 256ddr pc2100
windows xp pro

club-3d radeon 9700pro

Verwijderd

Wat gebeurt er bij 3d mark?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3d mark niet gedraaid. wanneer ik een game speel, dan kan ik de video instellingen niet hoger dan "normal" zetten. bv bij battlefield. als ik hoger ga, dan krijg ik een reboot. daarna zegt windows dat er een driver error is bij de radeon 9700.

ik zit hier op een lan en da is kei ergelijk.

ik zal eens zoeken of ik ergens 3d mark kan vinden.

Verwijderd

Trekt de radeon niet meer van je voeding dan verwacht?? Leen van iemand een 400 e of meer voeding.

Verwijderd

Topicstarter
de voeding is idd wel zeer warm. heb de kast nu open staan.
cpu temp is nu 45° en met case dicht is ie 55°

maybe ist de voeding, maar waardoor dan die driver errors ...

Verwijderd

Dat kan temp veroorzaken. Als win geen oorzaak vind, verzint ie het wel!

Verwijderd

Topicstarter
keej, heb 3d-mark gevonden. zal dadelijk de reports mededelen :-)
btw; leuk dat er nog iem. wakker is :-)

Verwijderd

Topicstarter
9976 3d marks, maar nu week nog nie wa et prob is.
eb trouwens geen idee of da veel is

Verwijderd

Weinig, als ik mjin systeem helemaal standaard laat lopen, heb ik een score van 10.400.

• YGDRASSIL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Radeon 9700 Pro heeft soms problemen met 8x AGP. Als je moederbord 8X AGP doet zet hem dan op 4x AGP (kan vaak in BIOS).

Succes!

Verwijderd

ati heeft zelf zelf erkend dat er problemen zijn met 8X agp
zijn ook niet softwarematig op te lossen
duzz
http://mirror.ati.com/support/infobase/4080.html
alsjeblieft

This issue does not affect all system configurations and it is currently believed that certain power supplies may cause this symptom to occur.
dus wat leviathanfd hierover zegt is wellicht echt de juiste oplossing

Verwijderd

Topicstarter
maar het MB da ik heb is maar 4x agp geloof kik zunne ....
ze hebben wel vanacht iets op hunne site gezet dat er bepaalde problemen voorkomen bij bepaalde games, waaronder battlefield. en der staan weer nief drivers bij. maar der is geen verder uitleg bij die drivers, dus... k laat em maybe nu ff beter zo lopen, nu em loopt, anders zit ik weer 3u te "knutselen"

Verwijderd

clean install windows xp, heb je dat al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
nee, kan nu ff nie hé, live op een lan party... zal na het weekend wel doen. +bios update +nieuwste drivers

Verwijderd

eeuh het kan aan mij liggen maar waar ik aan refereer is dat cold boot isue gebeuren
minimaal 300 watt gevraagd (liefst meer op een 'athlon _/-\o_ ' systeem B) )

watever happy lan partying by the way

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 19:46
Koppel je HD's en CD-rom's eens van de voeding af, trekt ie het dan wel ?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:41
als je eerst een geforce in je pc hebt gehad en toen die radeon erin heb gestopt zou ik toch echt maar eens windows reinstallen, er blijft nog vanalles achter van die geforce-drivers

Verwijderd

Goede kans dat je radeon een IRQ deelt met een ander apparaat welk niet als een conflict gezien zal worden, maar wat wel resulteerd in jou symptomen
Pagina: 1