Toon posts:

Pc door gebrand door koeling.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Fijn!!! niet dus....

Kep een Zalman koeler gekocht en die zette ik er op pats boem pc doet niks meer nouw ik wil hem uit zetten.... PATS.... en het begon te stinken. Aaarrrgghhh...

Hoe de.. kan dit nu gekomen zijn. Alles zit er goed op en netjes een dun strookje koelpasta er opgedaan zoals altijd en de schroefjes niet je handvast gedaan.
Koelertje draade netjes maar pc is nu wel stuk.

Vanmiddag nieuwe proc gekocht een amd 1800+ zet die zalman er weer op en weer alles volgens de handleiding. Pc doet niks meer geen piepjes of wat ik snel dat ding uit en pakte me Dragon Orb 3 en plaatste die er op en de pc ging weer netjes aan dus ik weer blij maar waarom niet met die zalman koeler.

Ik snap er niks van iemand een idee?

Verwijderd

Maakt die zalman misschien op een of andere manier sluiting??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 03:41:
Maakt die zalman misschien op een of andere manier sluiting??
Ik denk het maar kan het niet vinden hij heeft het 1xtje gedaan voor dat de proc delucht inging.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
op welke aansluiting heb je de koeler van de hd zitten. Sommige pc's booten niet als er geen fan is aangegsloten op de daarvoor bedoelde aansluiting. SLuit gewoon eens deje dragon orb erop aan zonder dat je die op je processor zet. Je kunt in de bios dan de functie uitzetten

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat je Cooler niet goed contact met je Proc heeft gemaakt en dat ie daarom is doorgefikt gewoon weg geen koeling

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Is het zo'n waaier Zalman? Zo ja, koop een goede heatsink.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

silentsnow schreef op 28 september 2002 @ 03:53:
WAT! wil jij beweren dat zalman _NIET_ goed is! zalman is de beste en stilste kooler die er bestaat!

nofi natuurlijk

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05

Epsilon

[wannabee-mod mode]
silentsnow schreef op 28 september 2002 @ 03:53:
Niet zo flamen jij
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 09:04:
[...]
WAT! wil jij beweren dat zalman _NIET_ goed is! zalman is de beste en stilste kooler die er bestaat!

nofi natuurlijk
En jij ook niet schelden en profielen van andere users lezen voordat je reageert :P
[/wannabee-mod mode]

Nou ff ontopic:
Ga met je dragonorb es ff rondneuzen in je bios en zoek de optie om te kunnen booten zonder dat er een fan is aangesloten. Zet die enable (of disable, net waar ie op staat).

Bij het eerste geval heb je de koeler iig verkeerd geinstalleerd, want jij bent de eerste die een proc met een zalman opblaast :P

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Epsilon schreef op 28 september 2002 @ 12:15:
[wannabee-mod mode]

[...]
Niet zo flamen jij
[...]

En jij ook niet schelden en profielen van andere users lezen voordat je reageert :P
[/wannabee-mod mode]

Nou ff ontopic:
Ga met je dragonorb es ff rondneuzen in je bios en zoek de optie om te kunnen booten zonder dat er een fan is aangesloten. Zet die enable (of disable, net waar ie op staat).

Bij het eerste geval heb je de koeler iig verkeerd geinstalleerd, want jij bent de eerste die een proc met een zalman opblaast :P
Ja maar als die koeler er verkeerd op staat en de fan draait gewoon heb je hier nix aan. En het feit dat de comp stonk geeft al aan dat de CPU heeel heet geworden is. Dit betekend dus: a: Het koelblok raakte de CPU nouwelijks of niet. b: De comp heeft lang aangestaan zonder dat de fan aan stond. En dat kan ik niet uit dit verhaal opmaken.

Verwijderd

Nou zelfs al zou je de fan niet aan hebben staan dan is het nog niet genoeg, de oppervlakte van de heatsink alleen al is genoeg om em onder de 120 graden te houden. Niet echt goed voor em maar hij gaat er niet van roken of stinken, meestal issie dan wel kapot. Pas bij een graad of 300 gaat ie roken en stinken, dit kan dus alleen als er kortsluiting of als er geen koeling aanwezig is.

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Het kan zijn dat je of bij het plaatsen van je cooler de core beschadigt hebt of dat je hem te vast heb gezet als gevolg dat hij de core kapot drukt of dat hij dus er boven hangt.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:31
Ik denk dat je de fan gewoon gesloopt hebt. Dat rook je waarschijnlijk. Misschien de fan fout aangesloten of de fan zelf was een misproductie. In een fan zit gewoon een motortje met wat windingtjes. Als die windingen door smelten ruik je dat.

en zoals epsilon zegt in je bios die optie uitzetten als hij er tussen staat. Zet anders je zalam cooler erop en sluit de fan van je oude cpu cooler aan op het moederbord en hang die erboven. Was je oude 1800+ was echt stuk?

Verwijderd

Topicstarter
Hij zat er echt goed op want er zit een erg grote dikke schoeivlek op de koelerblok. Nee het is niet zowaaier.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52

Shunt

Boe

|:( als hij tegen de koeler aan zat zou er juist alleen langs de randen eens chroei vlek zitten en op de plek waar de core op de koeler zat alleen een beetje bruin :P
jah idd dit is uit eige ervaring :'(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
nee het is niet van de core maar van die blokjes die er naast zitten en die zitten bij een XP onderaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 13:43:
Nou zelfs al zou je de fan niet aan hebben staan dan is het nog niet genoeg, de oppervlakte van de heatsink alleen al is genoeg om em onder de 120 graden te houden. Niet echt goed voor em maar hij gaat er niet van roken of stinken, meestal issie dan wel kapot. Pas bij een graad of 300 gaat ie roken en stinken, dit kan dus alleen als er kortsluiting of als er geen koeling aanwezig is.
klopt, als ik de fan op me XP2000 met Coolermaster koeler ff stilzet schiet de temp naar 88 graden en dan hangt me pc
:)

niet express getest hoor :)
draadje van me casefan had die te pakken genomen :+

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ehh... Sommige mobos naar mijn ervaring willen idd niet posten indien er geen fanntetje op aangesloten is.

De oplossing :?
a) afzetten in BIOS
b) als a) faalt: kabeltje met een weerstandje ertussen maken en die d'r op pluggen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 03:35:
Fijn!!! niet dus....

Kep een Zalman koeler gekocht en die zette ik er op pats boem pc doet niks meer nouw ik wil hem uit zetten.... PATS.... en het begon te stinken. Aaarrrgghhh...

Hoe de.. kan dit nu gekomen zijn. Alles zit er goed op en netjes een dun strookje koelpasta er opgedaan zoals altijd en de schroefjes niet je handvast gedaan.
Koelertje draade netjes maar pc is nu wel stuk.

Vanmiddag nieuwe proc gekocht een amd 1800+ zet die zalman er weer op en weer alles volgens de handleiding. Pc doet niks meer geen piepjes of wat ik snel dat ding uit en pakte me Dragon Orb 3 en plaatste die er op en de pc ging weer netjes aan dus ik weer blij maar waarom niet met die zalman koeler.

Ik snap er niks van iemand een idee?
JA ik , je fan trekt misschien te veel voltage van je bord

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Of je koeler zat er niet recht op ... of maakte niet goed contact.

Turn it off and on again.

Verwijderd

of er zit een softwarematige fout in de koeler :) :)

waarschijnlijk zat het voedingsdraadje van de koeler niet goed of is er iets met de kogellagers??

weinig anders mogelijk lijkt me
ik ken zalman: de stilste coolers die er zijn & duur ook dus da's het probleem niet
Pagina: 1