Toon posts:

w2k dc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oi

ik heb een domein onder W2k Server

nu kan ik een client niet lid maken van dit domein ik krijg dan melding van domein niet beschikbaar.

ik heb al eerst op werkgroep gezet en dan geprobeert lid te maken.
ik kan server pingen

andere client wel lid kunnen maken maar dan kan ik alleen met bepaalde accounts aanloggen. Bij mn eigen account krijg ik melding dat het domein niet beschikbaar is

ik heb een user account aangemaakt op de DC
clients zijn XP

Ik heb hiervoor NT4 gedraait, dit werkte goed...
deze heb ik niet geupgrade maar gewoon een nieuwe installatie uitgevoerd

waaaaaaah 8)7 |:( dit is wazig...

thnx _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Welkom bij win2k. Is het niet zo dat win2k gebruikt maakt van services als dns en dat realtime?
Als je eenmaal iets toegewezen hebt accepteert win2k dit zo. Verwijder je netwerk en installeer alles opnieuw. Als dit niet werkt een harde repair zoals ik het noem (booten vanaf cd, new install kiezen en dan pas repair). Dan kun je een domain nieuw maken.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DNS server geinstaleerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Moet inderdaad wel een dns probleem zijn...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je a.u.b. even een nieuwe topictitel verzinnen, die voldoet aan de Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

[win2k] installeren op domain werkt niet?

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 02:35:
[win2k] installeren op domain werkt niet?

Ik vind het heel liev dat jij een suggestie doet, maar ik had het eigenlijk van de topicstarter verwacht ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmzz t maffe is ik kan me aanmelden als administrator op 1 client
vervolgens wil ik bijv een gebruiker aanmaken dan zegt i dat i t domein niet kan vinden
ook als ik als administrator aangemeld sta en ik maak een mapping naar de server
vraagt i om een gebruikersnaam
hier type ik dus mijn EIGEN inlognaam en WW en dat pakt i wel

Dns staat geinstalleerd ja...
nog wat tips betreft DNS dan!!?

thnx heb nog niet te veel kaas gegeten van W2k dus eeehh sorry voor t gezeur
o enne BTW hoe verander ik topic title?

Verwijderd

Je probeert dus een user aan te maken op een client?

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit geprobeert via de client... kijken of dat wel werkte...NOT dus...

Verwijderd

Als jij als admin inlogt op de client wil niet zeggen dat je de rechten hebt over het domain. Controleer dat eens.

vraag: Ben jij de admin van het domain?

Verwijderd

Topicstarter
kijk.. ik log in als Administrator op het Domein.. nee niet als lokale administrator maar echt op het domein... en ja ik heb mezelf administrator rechten gegeven
OpblaaskrokodiL schreef op 28 september 2002 @ 03:01:
BTW ik installeer nu ff SP3 zou dat kunnen helpen!?!?!?!
OpblaaskrokodiL schreef op 28 september 2002 @ 03:03:
o ik krijg foutmelding bij gebruiker aanmelden via client dat i de vertouwensrelatie niet tot stand kan brengen
Modbreak:

Zo, mooi al je posts bij elkaar, zoals het hoort :) Voortaan iets zuiniger omspringen met de Quick Reply functie a.u.b.

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 28-09-2002 03:19 ]

• blackd
  • Niet online
OpblaaskrokodiL: zou je voortaan de editknop even kunnen gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Oja, je topictitel, edit hem maar in je bericht, dan verander ik hem.

Verwijderd

Volgens mij ben je gewoon locaal admin en is er een probleem met de rest van je rechten!
Je kunt je zezelf op de domain controller in win2k wel rechten geven, maar op een domain kan alleen de domain controller dat.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 23:26
Edit knoppie is ook een optie...

En ja.. dit lijkt verdacht veel op een DNS probleem... DNS reverse lookup-zone aangemaakt?? Lost meestal al een hele hoop problemen op..

Kijk zowieso na of je DNS fatsoenlijk werkt, weet zo de naam niet meer van de zones omdat ik net terug kom van de kroeg.. maar bedoel iets van de _msdc_ entries...

[edit]
wat staat er in je eventlogs van je clients??

Pvouput live

Verwijderd

Weet de client wel waar de DNS server staat? Is er een DHCP server die het adres van de DNS server uitdeelt aan de clients?

Heb je de netwerkinstellingen op de client met de hand ingesteld, of gebruik je DHCP?

Verwijderd

Ik kan zo even niks anders verzinnen als een DNS-probleem. Ik neem aan, dat je het IP-adres, subnet e.d. goed hebt staan. Zelf krijg ik die melding elke keer als ik vergeet om de DNS-adressen in de cliënt te zetten. Die krijgen ze nl. nog niet via dhcp uitgereikt bij mij thuis. Ben ik nog mee bezig.
Pagina: 1