Toon posts:

6310I als afstandsbediening voor de TV

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik vandaag mijn 6310I-tje gekregen en dan slaan de mogelijkheden natuurlijk in als een bom 8)7 waardoor je allemaal waan ideen krijgt.

Nou zit daar zo'n infrarood poortje op, en dat is om te coden om als afstandsbediening te werken.... op internet gezocht, mooi documentje, alleen link is dood. |:(

Het moet mogelijk zijn om met java een proggie te coden wat dit doet of zie ik dat echt verkeerd.... iemand misschien een docje waar ik nog wat info vandaan krijg?
of misschien heeft een andere geleerde (8> het al gemaakt :)

thnx in advance

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Wow Dude, meen je dat nou, ik heb er nog nooit van gehoord, lijkt mij wel heel vet, je nokia als afstandsbediening, aangezien mijn afstandbediening stuk is :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Er loopt al een topic over :)
GSM als afstandsbediening?

Dus er zijn al tweakers meebezig/geweest.
Het blijkt echter niet mogelijk te zijn.

Verwijderd

Op een palmtopje is het zeker mogelijk, ik heb hier een m505 liggen met een proggie erop en dat werkt perfect! (tot ongeveer 3 meter.)

Een telefoon zal wat moeilijker zijn maar ik denk wel dat het kan.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:38

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het is inderdaad niet mogelijk, aangezien de infrarood-poort van de 6310i (en van alle overige mobiele telefoons) enkel IrDA ondersteunt. Aangezien dit op een (iets) andere frequentie werkt dan afstandsbedieningen van TV's werken, gaat dit plannetje niet door...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:36

Ginz

Trek Superfly 5 powered

B_O_S_S schreef op 28 september 2002 @ 10:32:
Het is inderdaad niet mogelijk, aangezien de infrarood-poort van de 6310i (en van alle overige mobiele telefoons) enkel IrDA ondersteunt. Aangezien dit op een (iets) andere frequentie werkt dan afstandsbedieningen van TV's werken, gaat dit plannetje niet door...
Heeft IRdA een Frequentie?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, op internet stond het toch echt...... Mja, dan misschien maar via Blue tooth naar de laptop dat die dat dan als IR verstuurt ;-)

Wel gek dat ik dat topic niet heb gevonden, want het toch echt op GSM en afstandsbediening gezocht..... naja....
Mocht ik het nog voor elkaar krijgen, I'll let U know.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Unfortunately, many IrDA devices are not compatible with the 38-kbps ASK modulation used in TV remotes. This means that they can't work with such kind of infrared type signals.
Na een simpele zoektoch op Google kwam ik (een jaar terug ofzo al) op dit bericht.....oftewel het gaat waarschijnlijk dus niet lukken...zoals ik al zei :)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom werkt het dan wel op de 9110? :)

[ Quote uit andere thread:
Op de Nokia 9110 is het wel mogelijk met de juiste software.
]

want die 6310I heeft ook JAVA.....dus zou je die toch ook moeten kunnen omcoden....
op laptops krijgen mensen het ook voor elkaar, die poortjes zijn ook IrDA eigenlijk.
;-) [ Dat was mijn redening achter dit idee he?]

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 12:02:
Waarom werkt het dan wel op de 9110? :)

[ Quote uit andere thread:
Op de Nokia 9110 is het wel mogelijk met de juiste software.
]

want die 6310I heeft ook JAVA.....dus zou je die toch ook moeten kunnen omcoden....
op laptops krijgen mensen het ook voor elkaar, die poortjes zijn ook IrDA eigenlijk.
;-) [ Dat was mijn redening achter dit idee he?]
Omdat de 9110 een Full-Range IR-poort heeft (net als de meeste PDA's).
Probeer maar eens met een Infrarood-poort voor je PC of Laptop (die allemaal enkel IrDA) signalen van je afstandsbediening op te vangen of omgekeerd, als remote te gebruiken.....gaat je niet lukken....
En aangezien de 6310 ook aan de IrDA-standaard gebonden zit, gaat het 90% zeker niet lukken... :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.