[W98] Netwerkprobleem met driver (ndis.vxd)

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 66432

Topicstarter
Ik heb een klein probleem, mijn nieuwe computer is helemaal geinstalleerd en draait perfect, maar ik heb alleen een lastige foutmelding tijdens het opstarten welke als volgt luidt :

Tijdens de initialisatie van apparaat : NDIS
Beschermingsfout van Windows. U dient de computer opnieuw op te starten

Ik heb na wat zoekwerk uitgevonden dat deze driver dus voor het netwerk was, en heb uiteindelijk nieuwe drivers voor mijn netwerkkaart gedownload, en geinstalleerd, heb ook geprobeerd nieuwe kopie van W98 te installeren, maar het heeft niet kunnen baten !

Volgens Windows systeem configuratie werkt de netwerkkaart goed, maar mist hij het stuurprogramma ndis.vxd

Dit gebeurt alleen als ik windows met F8 opstart en bij de selectieve opstart, de driver ndis.vxd NIET laadt.

Als ik dus standaard opstart krijg ik dat bericht en start de computer niet verder op

Tevens doet het netwerk het in geen enkele situatie

Specs :

- Pentium 2,4 ghz + Asus mbo (ehmz typenummer weet ik niet)
- Netwerkkaart : Unex 10/100mb ND01X
- Windows 98 SE2

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

je ndis.vxd is een van de meest essentiele drivers voor je netwerk kaart. Misschien dat je kaart brak is? Trek em er eens uit en kijk wat ie dan doet. En anders, tja, probeer windows xp te installeren, die draait toch als een trein op dat systeem van jou!, succes verder :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Topicstarter
Kaart is ok, werkt perfect op andere systemen met zelfde O/S :S

Anoniem: 44111

Probeer deze eens :
http://www.autobaseinc.com/support/win98ed2fix.htm

En euhm volgende keer niet meer crossposten !!
foutjes kunnen gebeuren ;)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 66432 schreef op 28 september 2002 @ 02:09:
Kaart is ok, werkt perfect op andere systemen met zelfde O/S :S
Dan concludeer ik dat je windows installatie tóch brak is, ondanks de verse installatie, heb je die url van Yakko al geprobeerd?

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Topicstarter
Helaas, dit werkt ook niet, ik denk dat er dan maar 1 oplossing opzit , welke is : XP installeren :(

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ik ben bang van wel....

Anoniem: 29522

Als je nu eens bij Configuratiescherm/Netwerk al die entries (tcp/ip, family aanmelden, microsoft client voor netwerken of wat het ook is) allemaal verwijderd en dan es terug toevoegt...helpt dat niet ? Want ik heb je probleem vroeger ook gehad en dat hielp keer op keer.

Maar goed, op zo'n systeem nog een archaisch OS als w98 draaien slaat eigenlijk ook nergens op hoor...

Anoniem: 31126

Deze foutmelding duid volgens mij op een foute installatie/windowsfout van je nic drivers. probeer alles wat met netwerk te maken heeft, te verwijderen. Vervolgens delete je ook je netwerkkaart uit je systeem configuratie. Daarna start je je computer opnieuw op, laat alles weer opnieuw installeren (misschien van een driver diskette/cd) en met een beetje mazzel moet het nu goed werken.
Succes :)

Topicstarter
Anoniem: 29522 schreef op 28 september 2002 @ 07:52:

Maar goed, op zo'n systeem nog een archaisch OS als w98 draaien slaat eigenlijk ook nergens op hoor...
Klopt, ik ben nu XP aan het installeren, en kijken of dat werkt, ik had op dat moment alleen maar W98 tot mijn beschikking ;)

Topicstarter
yesssssssssss het werkt !

Nu heb ik dus een netwerkverbinding tussen 1 computer met xp en 1 met 98 ! :P

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

dit klinkt meschien als moster na de maaltijd maar waarom neem je met zo een snelle pc geen 2000 of XP?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1