[NT4] Proliant ML350>NT4>Arcserve 2000

Pagina: 1
Acties:

• Baksteen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik heb me hier nou toch een probleem waar ik echt werkelijk waar geen drol van begrijp. Ik heb hier een Compaq Proliant ML350 staan met een 12/24GB dat tapestreamer. Het OS is windows NT 4.0 met servicepack 6, zodra ik op deze machine met deze ingredienten Arcserve 2000 installeer, krijg ik na een reboot net voor het inloggen een fout op SERVICES.EXE "Memory could not be written".
De server is hierna ontzettend traag, elke handeling die je uitvoerd duurt zeker vijf minuten. Zonder tapeunit kan ik Arcserve gerust installeren, dus het zit 'm naar mijn idee in de aansturing van de tapeunit. Oh, nou dan pakken we toch een andere tapeunit? Ja, heb ik gedaan, server weer gereinstalled, maar daar verscheen weer die kloterige SERVICES.EXE. Vervolgens heb ik het moederboard, serverfuture board (Adaptec SCSI ctrlr, LAN en VGA in 1) en het geheugen vervangen, maar die SERVICES.EXE blijft maar komen. Deze zelfde tapeunit werkt in een andere identieke server prima, dus in de tapeunit kan 't 'm niet zitten.
Ook heb ik een identieke server met dezelfde cd's geinstalleerd, want misschien zijn m'n cd's wel fucked up, maar ook dat mocht niet helpen, kortom ik snap er geen drol van!!!! 8)7

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:17
De hele rits Compaq drivers al uitgeprobeerd?
(de nieuwe dus)

• Baksteen
Yep, ik heb alle nieuwe reutemeteut van Compaq (had ik ook even kunnen vermelden, excuse) geinstalleerd, van bios updates tot allerlei andere shit wat er eigenlijk helemaal niets mee te maken heeft. Ook heb ik de schijven en tapeunit van bus verwisseld. Ik heb zelfs de tapeunit op een ander id geprobeerd, andere kabels geprobeerd. Ik denk dat ik dat ding zo maar in de fik steek....

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Al een beetje de laatste fixes op ArcServe opgehaald?
http://support.ca.com/Dow.../asitnt/arc_eng_menu.html
Om te testen effe de ArcServe backup agent op disabled zetten in control panel | services
Als je dan geen error krijgt ligt 't zeker aan ArcServe

[ Voor 0% gewijzigd door Brahiewahiewa op 28-09-2002 02:25 . Reden: typo ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:42
Heb je je tapeunit in nt zelf ook geinstalleerd ?
Zo ja, gooi dat er eens van af. Arcserve herkent de unit zonder drivers van nt.
Misschien dat het daar fout gaat.
Ook al scsi settings gecontroleerd in de bios? Misschien even pushen naar een lagere snelheid... you never know.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Nog iets van betekenis in het eventlog?

(en de arcserve logfiles)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Uhm, gezien de oorverdovende stilte van Baksteen: moeten we komen blussen? >:)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Baksteen
Sorry voor de late reply, 'k was ff een dagje druk (niet met de server nee).
Ik heb nu ook ff wat patches van arcserve gedraaid, maar ook dit helpt geen
kont. Ook de drivers van de tapeunit zelf heb ik niet geinstalleerd, omdat arcserve deze inderdaad zelf aanstuurd. Wel heb ik de tapeunit proberen aan te sturen d.m.v een driver en hupsa daar is die verrekte SERVICES.EXE weer. In het eventlog van NT kan ik niet kijken, omdat deze service immers niet gestart is.
En deze kan ik ook niet starten, want mijn services.exe is immers naar de hel.
Iedere keer als ik deze fout krijg rest mij niets anders dan de server opnieuw installeren. Je kunt je dus voorstellen hoe vaak ik dat takke ding al opnieuw geinstalleerd heb....

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Baksteen schreef op 29 september 2002 @ 00:36:
[.....]
Je kunt je dus voorstellen hoe vaak ik dat takke ding al opnieuw geinstalleerd heb....
Heb je geen mogelijkheid om 'em te ghosten vlak voor dat je 'em met proberen-het-probleem-op-te-lossen om zeep helpt? Spaart je weer een hoop tijd, moeite en frustratie.... :O

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• Baksteen
Heb ik inderdaad ook geprobeerd ja en tevens zou het dan leuk zijn om die image op een iedentieke server te zetten om te kijken of het probleem zich daar dan ook voor doet, maar het probleem is dat ik die scsicontroller niet krijg aangestuurd onder dos. Ik weet bijna 100% zeker dat ik de juiste dos-driver voor deze adaptec kaart heb, maar ik kan 'm niet laden. En deze ben ik wel nodig om bij m'n schijven te kunnen. Nou moet ik wel eerlijk vermelden dat ik hier niet al te veel tijd in gestoken heb, want ik zat gauw weer gebogen over het "echte" probleem.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Is je probleem nu al ogelost :?

Zo nee, dan verwijder eens je NT driver voor je tapeunit. ArcServe staat er om bekend dat dat problemen oplevert.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Baksteen
Nee het probleem is nog steeds niet opgelost . In een eerdere reply had ik al vermeld dat ik geen apparte drivers voor de tapeunit heb gebruikt. De aansturing gebeurd puur en alleen door arcserve. Als ik arcserve uninstall en dan wel een driver gebruik om de tapeunit aan te sturen, krijg ik dezelfde fout. Dus ik denk nog steeds dat 't 'm in de aansturing van de tapeunit zit, maar ik heb dus alle hardware al vervangen in die server en het ding al een keer of 10 opnieuw geinstalleerd, dus: |:(

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Al geprobeerd de kabel naar de Tapeunit te vervangen ?

Dit is niet toevallig een kabel met een converter erop zodat het allemaal past ?

Heb dit probleem ook gehad en bleek bij mij een rotte kabel te zijn.

• Baksteen
Ja, de kabel heb ik ook al een keer vervangen. Ik heb in deze server alle hardware vervangen, behalve de voeding, fdd, cd-rom speler en hdd, maar kan me niet voorstellen dat het hier in zit....

• Baksteen
Laat ik nou toch toevallig even iemand gevonden met exact hetzelfde probleem,
zij hebben het nooit op kunnen lossen, maar door Windows 2000 i.p.v Windows NT op de server te installeren hebben zij het probleem verholpen.........naja het is in ieder geval iets. Check maar ff:

http://www.freelists.org/...08-2002/fullthread39.html

Verwijderd

Heb je al eens de firmware van je tapeunit(s) ge-update ?
ARCserve is hier nogal gevoelig voor, zoiets gebeurd ook als alles wel werkt en je installeerd SP4 voor ARCserve, gaat deze ineens over zijn nek tot je je firmware update.

• Baksteen
Mmm, zou je denken? Ik had immers dezelfde tapeunit in een identieke server met dezelfde software geinstalleerd en daar deed ie het prima. En een nieuwe tapestreamer in de "defecte" server en daar was het probleem weer.
Maar het kan natuurlijk nooit geen kwaad om alles van de nieuwste firmware te voorzien.
Pagina: 1