Sendmail goed instellen, mail komt niet aan!

Pagina: 1
Acties:

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hallo,

Sinds kort heb een webservertje in elkaar geknutseld. Er draait Debian op met Apache, MySQL, PHP en Sendmail. Het draait perfect en het is me redelijk gelukt om als newbie alles aan het draaien gekregen, echter één probleem kan ik niet oplossen, namelijk:

Zodra iemand het e-mailformulier invult op mijn website, krijgt ie een bevestiging, maar veel mailtjes komen niet aan, afhankelijk van de provider. Oorzaak is volgens mij dat de afzender de volgende naam heeft: nobody@webserver.WOLLY. Logisch dat de mailserver aan de andere kant dit niet accepteert, maar lastig is het wel.

Hoe stel ik dit in??

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niet. Da's een feature van de ontvangende mailserver. Voor sendmail zorgt (o.a.?) FEATURE(`accept_unresolvable_domains') hiervoor. Geef gewoon een geldig from-adres op, dan heb je geen probelem meer.

Welcome to the desert of the real.

• wolly_a
  • Niet online
En waar stel ik dat in? In mijn php waar ik de mailfunctie aanroep? Of in een configuratiebestand van sendmail?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
misschien kan je in je php.ini aangeven waar de mail weg komt als er verstuurd wordt?

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 09:55

Whizzer

Flappie!

Als je je machine een FQDN geeft is het opgelost...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• wolly_a
  • Niet online
Een FQDN? Mmmm, dat zegt me niets! Explain please!!!

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 14:22

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Fully Qualified Domain Name

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Pagina: 1