Toon posts:

Compaq Proliant 5000 memory probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq Proliant 5000 gekregen, met daarin 2x 166 MHz CPU (P Pro) Maar er zit geen geheugen in. Leuk en aardig dacht ik ik douw daar gewoon 2 pairs van 128 in (4x zelde merk allemaal), maar toen ik de Dim's er in wou zetten blijkt dat niet te passen! Ik zit met het volgende probleem, dat het 2de gleufje van de Dimm's moet net wat verder zitten! het 1ste gleufje klopt. Maar het 2de moet net 1 mm meer naar rechts! Het past alleen als ik doorduw alleen dan doet ie niks maar begint ie wel met zijn scsi scan!

P.S. kom alsjeblieft niet met "sneue" antwoorden van "zitten ze niet verkeert om ofzo" want ik weet wel hoe ik een dimmetje er in moet steken... nomfi natuurlijk... :*)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat gleufje waar je het over hebt kan twee dingen betekenen, of je probeert een 3.3V DIMM in een 5V slot te raggen of je probeert een unbuffered DIMM in een slot voor buffered gebruik te drukken. Hoogstwaarschijnlijk is het 't eerste en moet je daar 5V EDO DIMM's in steken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Stond dat ding net niet nog in het wat is dit nog waard topic :?

Dank dat er buffered mem inmoet ofzo, in ieder geval geen standaard plakken. Ik neem aan dat dat ook wel op de site van Compaq ergens terug te vinden zal zijn eigenlijk...

Kijk aan :

http://www.compaq.com/pro.../ProLiant5000/memory.html

Is dat niks?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Het past alleen als ik doorduw
want ik weet wel hoe ik een dimmetje er in moet steken
:X

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• gcb
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Heb je die dingen er wel in sets van 4 erin gezet? 2 op de bovenste verdieping, 2 eronder. Zo moet dat bij die dingen.

Ik heb 4x 32 MB boven en 4x 32 MB onder in m'n Proliant 5000 hangen, helaas nog maar 1 cpu, de andere 3 liggen klaar, moet alleen nog wat VRM's hebben :P...

Verwijderd

Topicstarter
gcb schreef op 28 september 2002 @ 16:15:
Heb je die dingen er wel in sets van 4 erin gezet? 2 op de bovenste verdieping, 2 eronder. Zo moet dat bij die dingen.

Ik heb 4x 32 MB boven en 4x 32 MB onder in m'n Proliant 5000 hangen, helaas nog maar 1 cpu, de andere 3 liggen klaar, moet alleen nog wat VRM's hebben :P...
mmm en wat voor geheugen heb je daar in ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het zit alleen een mm verschil in er zit geen nopje in ofzo!

Verwijderd

het kan net zo goed speciaal door compaq vervaardigd geheugen zijn, welkom in de rottige wereld van compaq :D

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
het moet edo dimm zijn is nog wel te koop volgens mij

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarschijnlijk EDO ECC geheugen. Als het nog te krijgen is zal het wel verschrikkelijk duur zijn. Het handigst is misschien om te kijken of je het spul nog 2e-hands op een beurs ofzo kunt krijgen.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:59

Shuriken

Life is all about priorities

Shit laat ik nou net laatst een VRM van een 5000 weggegooid hebben :S oooops

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• gcb

gcb

Shuriken schreef op 30 september 2002 @ 20:56:
Shit laat ik nou net laatst een VRM van een 5000 weggegooid hebben :S oooops
Een 5000? een Professional Workstation 5000 of een Proliant 5000?

PWS5K staat op m'n zusjes kamer te brommen :) met vrm's...

Ik zal binnenkort eens kijken wat voor geheugen ik precies heb, check morgen avond deze pagina even opnieuw, geinteresseerden...

Verwijderd

Topicstarter
gcb schreef op 30 september 2002 @ 21:19:
[...]

Een 5000? een Professional Workstation 5000 of een Proliant 5000?

PWS5K staat op m'n zusjes kamer te brommen :) met vrm's...

Ik zal binnenkort eens kijken wat voor geheugen ik precies heb, check morgen avond deze pagina even opnieuw, geinteresseerden...
Bitte ? Bitte!

• gcb

gcb

Sorry dat ik pas zo laat reply... :p

In m'n Proliant 5000 zit ECC EDO memory, dat concludeer ik uit het feit dat er aan beide kanten van de modules 9 chips zitten en een ander soort chip ('k weet niet wat die doet). De geheugen chips zijn van het merk SEC..

Wat moet ik er verder over vertellen?

Verwijderd

"Ik heb 4x 32 MB boven en 4x 32 MB onder in m'n Proliant 5000 hangen, helaas nog maar 1 cpu, de andere 3 liggen klaar, moet alleen nog wat VRM's hebben ... "

Ik heb hier pas een Compaq Proliant 5000 server kast cadeau gekregen.
Dit ding is onder mijn loep geweest en zoals ik gezien heb zitten er 4 Vrm's op de 4x 200mhz pentium pro's op 2 processor kaarten die erin zitten, op het mainboard zitten er 2 gleufen voor deze zelfde modules. Intel mobo met u2w en ultra scsi onboard.

Alleen ik weet niet hoeveel geheugen erin zit. Ik heb hem nl. niet met de onboard vga adapter aan de praat kunnen krijgen. Geen beeld. Gaat aan, coolers in de kast draaien. 3 zwaar groten.

Ik heb dus 2 geheugen kaarten, (zitten 6 edo sec type, per kaart.)(12 edo's)_.lijkt wel of er 2 missen per kaart. D8 nl. dat edo in combinatie van 2x hetzelfde type naast elkaar het best werkt. dus 4 links en 4 rechts, dus kan dit.

Heb nog een compaq drive array device, u2w scsi aansluiting intern en extern,
nu mijn probleem met dit kaartje wil nl. wel de kast gebruiken. ooit. die vrm's, heb je die op het mainboard nodig. er zit er nl. geen. wel op de proc kaarten.

De scsi kaart, kan je die los in een computer hangen. en ja, welke os.

.wil graag informatie. ben zelf erg aan het zoeken geweest via verschillende sites, vaak engels. en drivers, waar zou ik die voor deze kast kunnen vinden. :*)

Verwijderd

Oh, \

ik heb dus hier geen smartstart cd, of insight manager ofzoiets.

Dus heb ik echt het gevoel dat ik met deze kast nergens naartoe kan gaan voor me vragen. O-)

_/-\o_

Verwijderd

in Proliants moet je het geheugen in een bepaalde volgorde plaatsen
bv. om en om
ff handleiding checken
Pagina: 1