Freesco als fileserver

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:51
In mijn Freesco bak zit een 1.6 GB hd nou zou ik deze wel voor data opslag willen gebruiken alleen hoe?

Ik heb zelf uiteraad al een beetje rondgeken. Toen kwam ik onder andere hier: http://users.pandora.be/vanespen/main.htm Er staat het volgende bijna helemaal onderaan:
Samba: Hiermee kan je gegevens uitwisselen tussen een Windows machine en een systeem waar linux is op geïnstalleerd. De package is te vinden op www.chat.ru/wapr. Pas na het installeren ervan wel de smb.conf file aan in de directory /mnt/router/packages/samba/lib. De meeste settings zijn default, pas enkel diegene aan die nodig zijn ( hosts,interface). Maak vervolgens zelf mappen aan die je wenst te delen met andere computers op je LAN. Als je een nieuwe map aanmaakt, maak deze onder de directory /mnt anders gaat alles verloren na een herstart. Als alles netjes verlopen is, moet je op je windows machine je router kunnen zien.

Nou dit die link naar dat package voor freesco het niet. Maar als dat package heb kan ik dan wel freesco als data server gebruiken :? of moet ik dan ook nog wat in windows instaleren?

En nog een klein vraagje :) Zit erop Freesco ook een soort van "maxium snelheid"?
Ik bedoel dus dat je met een freesco geen hogere snelheden dan bijv. 800 kb/s kan halen

Last.fm
Films!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Nee, in FreeSco kan je helaas niet maimum snelheden instellen :) Afhankelijk van de specs van je server zou je kunnen overwegen om een andere distributie van linux erop te zetten.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

En dat het geheel met Samba lekker werkt (zelfs op een systeem met belachelijk lage specs: 486/25MHz/8MB EDO ram) kan ik beamen... ik heb eerder een draadje: [rml][ Freesco][ Samba] Noob heeft hulp nodig...[/rml] gestart met een probleempje... Wellicht heb je er wat aan!

Ow, en die package is vanaf freesco.org te pakken.
code:
1
installpkg www.freescosoft.com/home/0.2.7/tiger/samba
in je console ingeven als je met het internet verbonden bent en alles wordt installed.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Sv3n
Aetje schreef op 28 september 2002 @ 00:31:
En dat het geheel met Samba lekker werkt (zelfs op een systeem met belachelijk lage specs: 486/25MHz/8MB EDO ram) kan ik beamen... ik heb eerder een draadje: [rml][ Freesco][ Samba] Noob heeft hulp nodig...[/rml] gestart met een probleempje... Wellicht heb je er wat aan!

Ow, en die package is vanaf freesco.org te pakken.
code:
1
installpkg www.freescosoft.com/home/0.2.7/tiger/samba
in je console ingeven als je met het internet verbonden bent en alles wordt installed.
maar als ik samba installeer dan kunnen mijn windows (xp) clients de freesco router zien??

Tis trouwens een:
386
12 mb edo ram >:)
1.6 GB hd en komt waarschijnlijk een quanum bigfoot 4.3 GB bij
2 x 3com nic

Last.fm
Films!

• Sv3n
ik heb samba (denk ik) geinstalleerd, freesco gaaf geen ,melding dat ie iets had gedaan ofzo.

Maar mijn widows clients kunnen de freesco router nog niet zien. Ik heb een windows bak gereboot, moet ik de router ook nog rebooten?

Last.fm
Films!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ja. Pas na een reboot van de router worden de SAMBA binaries geladen.

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1