Toon posts:

Welke ATX Big Tower kast ?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfellen tussen twee kasten:
-Aopen HQ08
Afbeeldingslocatie: http://www.funprice.nl/getimage.html?artid=991
-Aopen HX08
Afbeeldingslocatie: http://www.funprice.nl/getimage.html?artid=479

voor meer details kijk hier maar:
http://www.funprice.nl/listgroup.html?id=12&naam=Storage%20%7C%20Kasten
Welke moet ik nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt een Asus A7V met een TB 800 op aangesloten!

Verwijderd

Zijn op het front na identiek hetzelfde d8 ik dus ga maar voor de bovenste, die ziet er een stukkie beter uit...De voeding is getest tot athlon 1000 dus dat zit wel snor...

Verwijderd

De HQ-08 en de HX-08 zijn inderdaad dezelfde kasten met verschillend frontje. Als je budget wat meer toestaat zou ik trouwens de Supermicro SC 750/760 nemen, die kast is nog een stuk beter. Het is een veel professionelere kast, en dat merk je gewoon aan alles. De AOpen is beslist zeer goed (ik heb er ook een, trouwens), maar de Supermicro is overal net iets doordachter. En ruimer!

Verwijderd

Ik heb zelf de HQ-08 en voor mijn doen is hij perfect. Alleen jammer dat eerst de bovenkant er af moet om de zijpanelen er af te gooien. Ach...het is gewoon een lekker ding.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 14:35 schreef mrT het volgende:
Ik heb zelf de HQ-08 en voor mijn doen is hij perfect. Alleen jammer dat eerst de bovenkant er af moet om de zijpanelen er af te gooien. Ach...het is gewoon een lekker ding.[/quote]Inderdaad, het is een :9~ kast, maar niet praktisch.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb de onderste en binnenkort heb ik wederom een nieuwe kast nodig en dan neem ik weer de onderste :) Zet ik ze heel stoeries naast elkaar, beetje patsen :)

• Hellfire
  • Niet online
Dat de bovenkant er eerst af moet kan je zelf aanpassen hoor, gewoon stukje eraf slijpen.

En dat kan met het openen van de zijpanelen ook..
standaard moet je ze helemaal naar achteren schuiven, maar ook dat is op te lossen :)

dan heb je een praktische en mooie kast, wat wil je nog meer?? ;)

Verwijderd

Heb de HQ-08-Aquamarine, best lekker, erg stil, ook al zitten er meerder coolers in.

Ze zijn identiek aan de HX serie, alleen een ander frontje, deze is bovenin wijder dan de kast, dus denk aan de extra ruimte die je benodigd bij inbouw, anders kan Speedy_G:( je nog wel vertellen hoeveel scheldw;);)rden hij heeft geleerd toen hij de HQ naast zijn HX in de stelling ging proppen, zeker toen zijn HX tegen hem zei dat er opeens iets hardware-matig mis was...:D

De superMicro is inderdaad een ontzettend uitgedachte kast, maar ik vond 269,- voor de HQ al veel:)

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43
Supermicro S760-A servertower :)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/e.degraaf/kast.jpg

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Ik had de Aopen Hq08 besteld en ik kreeg de hx08...die heb ik weer terug gestuurd en toen kreeg ik wel de hq08..ik heb ze allebij gezien en ik kan je vertellen dat de hq08 wel een stukkie mooier is...de hx08 is een beetje lomp ding.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Inwin Q500 veel makkelijker voor fans inbouwen. en die zet je der toch in :)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 15:39 schreef Dezjay het volgende:
Inwin Q500 veel makkelijker voor fans inbouwen. en die zet je der toch in :)[/quote]Dat is wel waar, maar kijk nou een naar die HQ-08, die is toch :9~

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Dezjay
Ja en hij is ronder aan de voorkant en dus moeilijker om mooi in te zagen.. Vin dat blauwe ook niks wil gewoon een strakke kast spuit ik zelf wel....

Gewoon een "oude americaan" en geen "beetle"

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 20:32
wat is het verschil tussen HQ8 blue en gray? Alleen dat stukje plastic? Kan je dat er afhalen en evt een ander kleur frontje er op zetten?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

De A-Open HQ-08 heb ik zelf ook en vind het een makkelijke, ruime kast. Alleen is me scsi-kabeltje te kort om helemaal bovenin te komen :(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dan/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dan/achter.jpg

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Verwijderd

Bovenstaand fototje mist gaten!!!

Dremelen die kast!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:13
Ja, die 2 achterroosters eruit zagen en vervangen door fanguards, scheelt volgens mij een stuk in het geluid als je er fans achter hebt zitten (kan het verschil niet zeggen, hier lagen ze er een half uur na het uitpakken van de doos er al uit :D). Heb trouwens een HQ-08 Grey, fijne kast, geen scherpe kanten, je kan overal goed bij (of het komt omdat ik alleen maar mini en midi towers open heb gehad voor ik deze kreeg ;))

Flickr | Lego collectie

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Schroeven in de kap?????
Is dat standaard?????
Ik kan het me niet heugen.
:P

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Speedy
  • Laatst online: 11:13
Hier zit er aan de achterkant ook geen schroef meer in, nog even de lipjes van de bovenkant eraf freezen en die dingen van het zijpaneel omvouwen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

hmmm... die HQ8 ziet er wel goed uit.

en scheelt bovendien maar fl.15,- met de kast die ik nu heb uitgekozen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 15:39 schreef Dezjay het volgende:
Inwin Q500 veel makkelijker voor fans inbouwen. en die zet je der toch in :)[/quote]jammer alleen dat de In-Win Q500 alleen met 250W voeding geleverd wordt, dan moet je er apart een 300W inkopen en dat kost je al gauw 150 piek extra...

Verwijderd

Gebruiker tweakers niet van die draaischroeven?

• Dezjay
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>jammer alleen dat de In-Win Q500 alleen met 250W voeding geleverd wordt, dan moet je er apart een 300W inkopen en dat kost je al gauw 150 piek extra...[/quote]www.comptechworld.nl inwinQ500 met 300W voeding heb ik ook

Verwijderd

Supermicro SC-760A, meer wil je niet :)
Heb hem zelf ook, en hij roeleert zwaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.supermicro.com/images/Imag_Prod/Others/sc760A_SM.JPG

Verwijderd

Mijn kast staat ergens onder m'n bureau zodat ik er op de tast cd's in kan doen enzo.. en ik zie het ding eigenlijk nooit. Dus ik zou nou niet echt 10 piek overhebben voor wat van die nifty kleurtjes.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
OK check deze...
http://www.bonchic.nl/specs/cases/KP9106hr.jpg
helaas maar 250W voeding, maar koop er wel een losse 300W bij. Heb toch een nieuwe voeding nodig voor andere PC.
Heb namelijk ook de miditower versie ervan.
Zwaar goeie kasten, te koop bij Informatique, zwaar goeie winkel! :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

laten tweakers hun kast gewoon niet open staan?

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

vind de addtronics 7896A wel kwel
ben je alleen met 330 watt voeding fl 545,- kwijt bij www.oc-shop.nl
<a href="http://www.oc-shop.nl/nl/images/cases_7896A-big.gif">7896A Server kast</a>

ATX server case zonder PSU, met de volgende specificaties: Possibility to mount a 120mm front fan. Swing-open (butterfly) side doors. No screw and wire on front panel. Can hold up to 7 fans. Option for ATX-PSU, Redundant Powersupply and PSII. 6 x 5.25" exposed and 4 x 3.5" exposed (on a total of 5 hidden).
Afmetingen: 44x21x67cm
Optioneel is een geluids-isolatie kit te verkrijgen.

Fl 314.00 / Euro 142.49

CPU is zelf te bepalen

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

'k draai nog steeds superstabiel mun 500@650 met 235W In-Win (Writer etc, alles erop en eraan, 5 coolers) :P

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Gebruiker tweakers niet van die draaischroeven?[/quote]Tuurlijk gebruik ik draaischroeven. ik heb nog nooit van duw of trek schroeven gehoord.
Wel van duimschroeven, maar das een pijnlijk onderwerp voor mij :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 18:00 schreef Lord_spawn het volgende:
laten tweakers hun kast gewoon niet open staan?[/quote]Lijkt mij niet gunstig voor de airflow.

• Cartman!
  • Niet online
ik ga die HQ 80 dus kopen, maar zit daar een 300 watt voeding bij?

• Cartman!
  • Niet online
Er zijn zelfs drie versie's : - Blue
- Grey
- Aqua
Welke is die gene die op de vorige pagina stond (achterkant van kast en dat ingezoomde voorkantje)???????

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Dat is blue (hebbikook) maar hij heeft zelf de zij-achterkant gespoten die is beige. Heel cool zijn die blauwe ledjes, die moet ik er ook nog in zetten...

Verder zie je dat hij de lipjes er nog op heeft zitten (achterbovenzijkant (?)) van het top-plaatje zegmaar. nu moet je dus de bovenkant erafschroeven om de zijpanelen eraf te krijgen. Ik heb die hoekjes eraf gezaagd, nu kan de bovenkant er op blijven. Verder moet je de schroeven er uit laten; zit perfect zonder! En van de zijpanelen (ik heb alleen de linkse gedaan) de 1e drie lipjes ombuigen zodat het paneel er na 10cm schuiven van af kan ipv helemaal naar achter te schuiven...

Vreemde zinnen, vage data, maar met een beetje logisch denken moet je er uit komen. Doen die HQ 08 ! :)

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

PS zit 300 watt standaard in en hij is ATX 2 certified -> dus geschikt voor pentium4 mobo's ! (handig voor de toekomst) Geen AMD flamez please.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:14
Heeft iemand ook nog een pic van de interne kast?

ps. Obi, ik ben ook op 30-12-2000 aanwezig! :-)

• Cartman!
  • Niet online
Zo, net ff gekocht :) de blauwe wel te verstaan :):):):):)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 19:35 schreef Cartman! het volgende:
Zo, net ff gekocht :) de blauwe wel te verstaan :):):):):)[/quote]Geil dingetje, he ;):9~

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Harmen
  • Laatst online: 14:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

ik ben goed te spreken over mijn eigen vertrouwde kassie.... >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/SYSTEM.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/desk.jpg

8-) :o

Whatever.

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

goh ik wijk echt af van anderen!, ik vind de HX08 duidelijk mooier.. minder speels. wat zakerlijker. alsof je meer $$ hebt :))
nee das onzin.. ik vind em strakker en das mooier. ook erg idioot van de HQ08 is dat het front uitsteekt, bah! je ziet gewoon dat het er niet echt officieel voor gemaakt is.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad bent ik het volledig mee eens, het kost me ook nog een tientje minder, kan ik weer een extra coolertje kopen :)

edit:

voor het verbouwen van een Socket 7 cooler moe je hier even kijken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/62303
Pagina: 1