klant sloopt mobos?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Drie weken terug, "klant" belt op: mn puter doet niets meer. Ikke erheen: MSI K7TPro2A met 4 rode LEDs. Computer mee naar huis, ECS K7S6A met DDR RAM ingezet. Belt ie me afgelopen weekend weer op: hij doet het weer niet.
Ikke erheen: computer open, CMOS clearen, helemaal niets. Duron 700 naar 1.80V kleuren, helemaal niets. Hmm, iets niet in de haak.
Duron 700 mee naar huis, in mn eigen mobo (ook ECS K7S6A) proberen: werkt gewoon :P

Nou is er dus iets in zijn systeem wat een mobo in een week tijd om zeep geholpen heeft. Rara wat kan dat zijn?

- Voeding?
- Ongeaard stopcontact?
- 3COM 3C900B NIC met sjello COM21 modem eraan?

Ik gooi er dus gewoon weer een nieuw bord op garantie in, en ik zet er ook direct maar een nieuwe voeding in. Zekere voor het onzekere nemen zeg ik dan maar. Iemand die weet wat er nog meer mis zou kunnen zijn?
Ongeaard stopcontact lijkt me geen probleem, ik heb hier thuis helemaal geen aarding op mn computerkamer, en daar staan nog al eens wat PCs zonder aarding die het al jaren perfect doen.

Specs:
Norrod std ATX kast, 300W
ECS K7S6A == dood
128MB TwinMos PC2100 DDR
Duron 700
Hercules 3D Prophet II MX 32MB
Seagate Medalist condoomschijfje 20GB 5400RPM
Samsung DVD
Samsung 8x4x32 fikker
IIyama 17" beeldscherm (weet niet welk type)

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
Het is vrijdag avond en jij bent met je werk bezig? get a life !

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
heb je ook een garantie zegel er opgedaan voor de zekerheid bouwt ie zelf kaarten in dan kan die kortsluiting maken. of een brakke voeding

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Artje schreef op 27 september 2002 @ 23:46:
Ja, lekkere uitspraak die je maakt op vrijdagavond @ 23:46 :+

Tis dat ik gister al teveel geld heb uitgegeven op een feest dat ik geen geld over heb om nog een paar feesten te pakken :D

• Artje
  • Laatst online: 02-08 11:37
Ik ga morgen :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Artje schreef op 27 september 2002 @ 23:46:

Beetje heel erg loze reply. Zeg dan niets :/

Ontopic: Ik zou inderdaad ook aan de voeding denken, of aan kortsluiting in de kast ergens ofzo. Heeft die klant van je niet meer informatie gegeven over de manier waarop de pc ermee stopt?

• _JGC_
  • Nu online
Vastlopen en de volgende dag er maar weer es naar kijken zegt ie.
Ik heb em hier na inbouwen van het mobo een dag draaiend gehad, zelfs op 933, dus stabiel was ie (heb em wel naar 700 teruggezet). Ben later nog even bij hem langs geweest om sjello weer in te stellen (irri als je op je LAN DHCP hebt, maar op sjello nog steeds statisch IP hebt). Ding gedraagt zich net als wanneer ik mijn Athlon XP 1700 op 166MHz FSB zet: niet starten.

Verwijderd

Misschien maakt het mobo ergens contact met de kast, brakken norrod kast ;)

maargoed ik ga nu pitten, want ik voel me niet lekker, dus niet omdat ik geen leven heb!!!
Hoezo check je zo'n forum dan :O????

• Bart-01
  • Laatst online: 16-07 20:25
Zoek maar eens op het msi forum. Dit is een veel voorkoment probleem met de pro2(a) serie. Wat meestal helpt (tijdelijk want goed is het niet) is de stekker 30 min uit het stopkontakt en dan werkt ie weer tot de volgende reset of powerup.
MSI weet van het probleem maar doet er vrijwel niets aan. Heb nu zelf ook zo'n bordje geruild, ben benieuwd of hij werkt.

Do as I say, don't do as I do.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

tis al gezegd, maar plak er gewoon wat "warranty void if seal broken" stickertjes op of wat van die rooie lak die je wel eens op schroefjes ziet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• _JGC_
  • Nu online
Ik ken de "klant" persoonlijk, en buiten het plaatsen van een netwerkkaart een jaar terug heeft ie zelf nog nooit wat met dat systeem gedaan.
Wat betreft dat MSI probleem: dat ken ik, de search werkte toen ik op 6330 zocht, handje vol problemen die allemaal overeenkwamen, was een heel groot topic over. Heb direct de volgende dag dat bord naar Norrod gebracht, en omdat ik nu 8 weken mag wachten op een nieuw bord van MSI, heb ik er een ECS K7S6A in gezet.

Edit: topictitel wat raar gekozen, iedereen denkt dat hij met een schroevendraaier in het mobo staat te porren ofzo :P

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Ik denk ook aan een brakke voeding of contact met de backplate..

Schopt de "klant" niet per ongeluk tegen de pc (onder het bureau ofzo)? Daar kunnen mobo's ook niet zo goed tegen.

Mobo zit netjes met 6 schroefjes vast?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

_JGC_ schreef op 27 september 2002 @ 23:41: Duron 700 naar 1.80V kleuren, helemaal niets.
Waarom deed je dat :?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• _JGC_
  • Nu online
Aangezien het ook kan zijn dat het bord dat ding op 133MHz FSB probeert te starten, wat betekent dat ie ook helemaal niets doet. Die Duron heeft nml net iets meer nodig dan 1.6V om op 933 te draaien, en 1.8V was het makkelijkste kleuren (kan het zo weer uitgummen, dat kan je niet als je ze wegschraapt en er 1.65V van maakt)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Vreemd ,ik zou de boel nakijken of het allemaal wel netjes geaard is i.v.m piekspaningen die door de voeding kunnen jakkeren :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Get a life! Waarom ga je op zaterdag werken?

Wees blij dat er bedrijven zijn die niet om klokslag 5 uur sluiten.

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 19:51
Ik heb hetzelfde probleem tot 2x toe gehad met een MSI bord, dus ik heb dat ding uiteindelijk voor een asus ingeruild. Voor mij nooit meer msi.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Welke Norrod werk je :? Zwolle?

Relax werk is dat bij Norrod, om 10 klanten te helpen krijg je gewoon 3 uur de tijd ;)

J/K :P
Fakir schreef op 28 september 2002 @ 18:19:
Ik heb hetzelfde probleem tot 2x toe gehad met een MSI bord, dus ik heb dat ding uiteindelijk voor een asus ingeruild. Voor mij nooit meer msi.
Ik heb precies het tegenovergestelde gedaan, na 5 Asus borden eindelijk een MSI gekregen :)

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 06:54
Krijgen we nu weer dat hele verhaal over MSI moederborden? Ik wordt daar een beetje erg ziek van. Lees het topic nou eens door en je ziet dat er ook een ECS aan gort is en de topic starter vraagt hoe het kan dat er nu 2 mobo's kapot zijn en 1 zelfs na een week!!!

[ontopic] Ik heb ook zoiets meegmaakt en het bleek dus dat het 2 defecte moederborden betrof. De derde draait nu al een hele tijd stabiel en zonder problemen. Dat je de voeding vervagen hebt is een goede zaak. Ik zou het eerst eens aankijken.....

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Wel eens een mobo bios geupdate ?

Het msi update proggie laat je in windows je bios update doen das namelijk erg makkelijk voor de klant omdat hij vaak niet weet hoe je een bootdisk maakt enzo .

Die flash update via windows heb ik al meerdere malen mis zien gaan bij MSI bordjes en wat denk je wat het resultaat is ?

Ja 4 rode lampjes een dood mobo dus .

mischien moet je het eens in die hoek gaan zoeken :P

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Olaf van der Spek
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 28 september 2002 @ 00:15:
Ik denk ook aan een brakke voeding of contact met de backplate..

Schopt de "klant" niet per ongeluk tegen de pc (onder het bureau ofzo)? Daar kunnen mobo's ook niet zo goed tegen.

Mobo zit netjes met 6 schroefjes vast?
Hoezo kunnen ze daar niet tegen dan? Is toch geen probleem als jij alles vast hebt geschroefd?

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Ik heb met dit MSI mobo ook zoiets gehad. Hij draaide toen een uur of twee. Even restarten en hij deed het niet meer. 4 rode leds. Ik de proc eruitgehaald en op ander mobo gezet. Deed het niet....half uurtje wachten, toen deed de proc het weer. Proc weer terug gezet, en het hele zooitje deed het weer. Maandje later wilde ie weer niet opstarten, toen bleek het mobo wel echt kapot te zijn. Maar waar het nou aan lag kon niemand mij vertellen.
Als klant met garantie niet zo erg, maar als dealer word je er natuurlijk wel een beetje gek van. Laat MSI het gewoon oplossen!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

OlafvdSpek schreef op 28 september 2002 @ 21:30:
[...]

Hoezo kunnen ze daar niet tegen dan? Is toch geen probleem als jij alles vast hebt geschroefd?
Hangt er maar net vanaf hoe hard je schopt ;) >:)

Serieus, lijkt me niet echt goed voor een computer om er de hele tijd tegenaan te schoppen. Zeker in een beetje gammele kast...

• _JGC_
  • Nu online
Inmiddels weer 3 weken verder, moederbord is vervangen door een nieuw exemplaar, dacht ik vandaag er weer eens naar te kijken, systeem stond hier nog steeds. Zelfde onderdelen weer, alleen een nieuwe ECS K7S6A. Windows XP stond er nog op, virusscanner ff een update gegeven, virusscannen: geen virussen.

Mooi denk je dan, dat systeem zou goed moeten werken. Vervolgens windows update nog ff bezoeken: REBOOT!
Ding gaat scandisken, duurt een stukje: 20%, ineens beeld op zwart, hdd en powerled uit, alleen de fan en harddisk draait nog. Reset, in BIOS kijken:

3.3V: 3.45V
5.0V: 5.02V
12V: 12.45V
5VSB: 6.69V

denk ik: dat mobo kan niet meten, ikke mn eigen plank in het BIOS zetten (ECS K7S6A met 350W Lownoise voeding):
3.3V: 3.29V
5.0V: 4.89V
12V: 12,24V
5VSB: 4.79V

conclusie: die klotevoeding zo snel mogelijk dat systeem uit, ook maar ff een 350W lownoise dingetje in (of voor iets extra's een fatsoenlijke Codegen kast kopen)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
toch fijn , de meeste mensen klagen over te lage voltage rails , de deze gaat "iets" te hoog

• _JGC_
  • Nu online
Tja, waarom zou ie rebooten? Niet omdat ie te hoog is, maar ondat ie een dip krijgt. Als een voeding het op de ene lijn niet kan trekken, gaat de andere lijn omhoog. Vind het nog knap dat dat mobo niet weer gestorven is, ding heeft hier 2 weken aan de stroom gestaan, wel uit, maar de voeding gaf nog steeds zn standby spanning aan het mobo :|

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:29
Zuigt echt :( Heb hier een CodeGen kast met voeding, geen problemen, kapotte voedingen etc is echt de klootste rotzooi die je kan hebben :'(

• robbynaish
  • Laatst online: 18-08 15:59
is zo'n klein beetje afwijking al slecht?
Mijn voeding (250 watt compaq voeding) geeft ook deze waardes en draaid al zeker meer dan een jaar op verschillende mobo's goed.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

robbynaish schreef op 17 oktober 2002 @ 21:55:
Mijn voeding (250 watt compaq voeding) geeft ook deze waardes en draaid al zeker meer dan een jaar op verschillende mobo's goed.
Rewired :? standaard doet een Compaq voeding het niet op een normaal mobo..

En als ie al meerdere jaren draait is het blijkbaar voor jouw apparatuur niet slecht :)

• robbynaish
  • Laatst online: 18-08 15:59
ik heb toch echt een standaard compaq atx voeding!
Ik heb er toen twee via tweakers (vraag/aanbod) gekocht.
Zijn lekker stil

• dion_b
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W3ird_N3rd schreef op 17 oktober 2002 @ 23:02:
[...]

Rewired :? standaard doet een Compaq voeding het niet op een normaal mobo..
Niet Compaq- jij zit aan Dell te denken ( :r non-standaard dingen)

En als ie al meerdere jaren draait is het blijkbaar voor jouw apparatuur niet slecht :)[/quote]

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

dion_b schreef op 17 oktober 2002 @ 23:53:
[...]
Niet Compaq- jij zit aan Dell te denken ( :r non-standaard dingen)
Heb hier anders een Compaq voeding liggen die niks doet als ik 'm aan een gewoon mobo hang... Ok, had 'm los gekocht en nog nooit draaiend gezien, maar toen ie het niet deed dacht ik er het eerst aan dat het gewoon compaq was..

Compaq voeding op normaal atx mobo?

• _JGC_
  • Nu online
robbynaish schreef op 17 oktober 2002 @ 21:55:
Vind jij kleine afwijkingen naar boven en een afwijking van 1.7V op de standby spanning (die normaal in zou moeten zakken omdat ie het niet trekt op een ECS K7S6A) normaal? Weet je wel dat die 1.7V niet eens meer binnen de 20% ligt?

Die kutvoeding heeft al 2 mobos gesloopt, ik gun em de lol niet om em dit bord ook te laten slopen :r

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

_JGC_ schreef op 18 oktober 2002 @ 00:30:
[...]

Die kutvoeding heeft al 2 mobos gesloopt, ik gun em de lol niet om em dit bord ook te laten slopen :r
[onzinnig-mode]

Gooi dat kreng uit het raam en post hier een DivXje })

[/onzinnig-mode]

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Ik denk niet dat het aan de voeding ligt. Gisteren kreeg ik kortsluiting in mijn voeding (stof? brakke fan? ikke niet weten?!) er kwam een flinke vlam uit en er was een harde knal hoorbaar. Ik heb dus de voeding vervangen. Nadat dit gefixed was kon ik alleen maar hopen dat het mobo er niets aan over had gehouden. Maar mijn pc startte weer perfect op en verder niets aan de hand.
Moralie van het verhalie: waarschijnlijk ligt het niet aan de voeding.

• _JGC_
  • Nu online
lavagiant schreef op 18 oktober 2002 @ 12:04:
Ik denk niet dat het aan de voeding ligt. Gisteren kreeg ik kortsluiting in mijn voeding (stof? brakke fan? ikke niet weten?!) er kwam een flinke vlam uit en er was een harde knal hoorbaar. Ik heb dus de voeding vervangen. Nadat dit gefixed was kon ik alleen maar hopen dat het mobo er niets aan over had gehouden. Maar mijn pc startte weer perfect op en verder niets aan de hand.
Moralie van het verhalie: waarschijnlijk ligt het niet aan de voeding.
Ikke jouw post niet snappen.
Jouw voeding fikt uit, je hebt de voeding vervangen en alles draait weer, en uiteindelijk ligt het niet aan de voeding :?

Twee dode borden en een 3e die niet stabiel wil lopen wijst mij op een kapotte voeding, vooral omdat die onderdelen op een andere voeding wel willen lopen.
* _JGC_ gaat het zo ff bewijzen met een Astec 200Watter :)

Verwijderd

Wat het ook zou kunnen zijn is het tapijt oid, de omgeving kan door verkeerde materialen (tapijt, bureau enz.) een statische lading opbouwen, wil je em dan aanzetten dan lever je een aarding en de stromen die er dan gaan lopen zijn enorm (voor de chipjes dan).

Ook kan het zijn dat de klant heeft zitten fucken met de bios dat ie em verkeerd geflashed heeft. Ff kijken of het floppy lampie aangaat als je em aanzet.

En mijn Duron 1300 wil @ 1.9 volt niet op 133 fsb, wel op 1450 mhz

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Zie ook Defecte voeding blaast moederborden op. Volgens mij zijn kapotte voedingen oorzaak nr. 1 van overleden mobo's en cpu's. Gelukkig is er bij mij alleen één videokaart kapot gegaan.

En: Codegen voedingen zijn idd in orde, behoorlijk stil, en relatief goedkoop (los ca. 30 Euro).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• _JGC_
  • Nu online
pinockio schreef op 19 oktober 2002 @ 17:42:
Zie ook Defecte voeding blaast moederborden op. Volgens mij zijn kapotte voedingen oorzaak nr. 1 van overleden mobo's en cpu's. Gelukkig is er bij mij alleen één videokaart kapot gegaan.

En: Codegen voedingen zijn idd in orde, behoorlijk stil, en relatief goedkoop (los ca. 30 Euro).
Heb de laatste tijd veel van die standaardvoedingen van een jaartje of twee oud mogen vervangen. Waarschijnlijk kunnen ze niet goed tegen de stroompieken in het net hier. Heb sindskort een UPS, en die staat zelfs 's nachts, als mn server zowat het enige is wat draait, te klikken als een gek.

Codegen voedingen weet ik niet of ze goed zijn, maar die kasten zijn gewoon easy: welke je ook koopt, ze zijn vanbinnen allemaal hetzelfde: ruim en logisch ingedeeld :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb als 2de systeem een AMD Athlon 1100, 512 MB op een Pro 2-A.
Guess what, systeem werkt of bijzonder bezopen of helemaal niet met een Hercules Geforce 2 MX erin. Nadat ik dat ding eruit zoutte en een Voodoo 3 2000 AGP :) erin gooide werkte alles weer. De Pro 2-A kotste die kaart er dus uit, misschien is dat bij jou ook een probleem. (wie weet ook op die andere mobo's)

Verwijderd

De pro-2a staat er om bekend dat 90% van de borden er na maximaal een jaartje spontaan mee stopt, stekker eruit en alle zooi resetten helpt soms maar daarna stopt ie gewoon weer en branden alle ledjes weer.
MSI is daar ook van op de hoogte, schijnt een slechte serie oid geweest te zijn.

Dus als ik jou was zal ik maar erg voorzichtig zijn met het beschuldigen van je klanten.

• _JGC_
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 22:43:
De pro-2a staat er om bekend dat 90% van de borden er na maximaal een jaartje spontaan mee stopt, stekker eruit en alle zooi resetten helpt soms maar daarna stopt ie gewoon weer en branden alle ledjes weer.
MSI is daar ook van op de hoogte, schijnt een slechte serie oid geweest te zijn.

Dus als ik jou was zal ik maar erg voorzichtig zijn met het beschuldigen van je klanten.
Als in: lees de draad voor je blaat

Ik beschuldig alleen die klant zn voeding, niet hemzelf. Zoals ik eerder gepost heb: hij is computerfoob als het om de binnenkant gaat.

• _JGC_
  • Nu online
Vanmiddag maar een nieuwe voeding gehaald, oude eruit, opengemaakt: heel zwart brandplek gevonden in het midden van de voeding. Weerstand losgefikt. Verklaart ook direct het foute voltage en het telkens uitvallen van de computer.

Volgende keer bij een reparatie direct maar ff de voeding nakijken.
Pagina: 1