Drie weken terug, "klant" belt op: mn puter doet niets meer. Ikke erheen: MSI K7TPro2A met 4 rode LEDs. Computer mee naar huis, ECS K7S6A met DDR RAM ingezet. Belt ie me afgelopen weekend weer op: hij doet het weer niet.
Ikke erheen: computer open, CMOS clearen, helemaal niets. Duron 700 naar 1.80V kleuren, helemaal niets. Hmm, iets niet in de haak.
Duron 700 mee naar huis, in mn eigen mobo (ook ECS K7S6A) proberen: werkt gewoon
Nou is er dus iets in zijn systeem wat een mobo in een week tijd om zeep geholpen heeft. Rara wat kan dat zijn?
- Voeding?
- Ongeaard stopcontact?
- 3COM 3C900B NIC met sjello COM21 modem eraan?
Ik gooi er dus gewoon weer een nieuw bord op garantie in, en ik zet er ook direct maar een nieuwe voeding in. Zekere voor het onzekere nemen zeg ik dan maar. Iemand die weet wat er nog meer mis zou kunnen zijn?
Ongeaard stopcontact lijkt me geen probleem, ik heb hier thuis helemaal geen aarding op mn computerkamer, en daar staan nog al eens wat PCs zonder aarding die het al jaren perfect doen.
Specs:
Norrod std ATX kast, 300W
ECS K7S6A == dood
128MB TwinMos PC2100 DDR
Duron 700
Hercules 3D Prophet II MX 32MB
Seagate Medalist condoomschijfje 20GB 5400RPM
Samsung DVD
Samsung 8x4x32 fikker
IIyama 17" beeldscherm (weet niet welk type)
Ikke erheen: computer open, CMOS clearen, helemaal niets. Duron 700 naar 1.80V kleuren, helemaal niets. Hmm, iets niet in de haak.
Duron 700 mee naar huis, in mn eigen mobo (ook ECS K7S6A) proberen: werkt gewoon
Nou is er dus iets in zijn systeem wat een mobo in een week tijd om zeep geholpen heeft. Rara wat kan dat zijn?
- Voeding?
- Ongeaard stopcontact?
- 3COM 3C900B NIC met sjello COM21 modem eraan?
Ik gooi er dus gewoon weer een nieuw bord op garantie in, en ik zet er ook direct maar een nieuwe voeding in. Zekere voor het onzekere nemen zeg ik dan maar. Iemand die weet wat er nog meer mis zou kunnen zijn?
Ongeaard stopcontact lijkt me geen probleem, ik heb hier thuis helemaal geen aarding op mn computerkamer, en daar staan nog al eens wat PCs zonder aarding die het al jaren perfect doen.
Specs:
Norrod std ATX kast, 300W
ECS K7S6A == dood
128MB TwinMos PC2100 DDR
Duron 700
Hercules 3D Prophet II MX 32MB
Seagate Medalist condoomschijfje 20GB 5400RPM
Samsung DVD
Samsung 8x4x32 fikker
IIyama 17" beeldscherm (weet niet welk type)