Toon posts:

Vervolg » SDRam gekocht maar PC werkt nog niet met nieuw SD!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om even terug te komen op dattik RAM ging halen dus bij de PC Discount in eindhoven...
Ik heb het zojuist gehaald ennuh Abbadon meng je ff in dit gesprek!
Want et ram was dus 48 euro bij Com4, er staat ook op van LB -- 0237 SD 512 MB PC 133 en op elke chip staat: 64X4L3VTWR ! :?:? Abbadon zei dat dat single-sided is maar ik zie dusdanig aan beide kanten chipjes!
Als ik nu mn oude 128 en 256 én nieuwe 512 RAM erin prop, zie je wel de BIOS update van grootte... Maar mn PC loopt vast net als hij bij het Win XP boot scherm is!
Mijn mobo ondersteund wel in alle 3 de sloten 32 / 62 / 128 / 256 / 512 PC 133 SDRam! En hij kan maximaal 1.5 GB Ram aan...
Als ik vervolgens de oude 128 en 256 erin doe (waar ik dit NU mee typ) werkt alles perfect maar daar hebben we dus niks aan :Z
De 128 RAM in slot 1 en de 512 in slot 2 of 3 geeft de volgende melding, zwart scherm:
Windows kan het stuurprogramma in /system32 niet vinden: pnpisa.sys (vernam ik)
Doe de windows XP cd erin en druk op R ommet systeem te herstellen...
En last AND least :O : 512 MB alleen geeft ook de nodige vastlopertjes...
De kans bestaat dat het RAM kapot is? Toch? Anders kannik et alsnog ruilen / ... / .F.ck-en! Too bad :(
Plz help me, alle suggesties zijn van harte welkom :'(

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

memtest :?

http://www.memtest86.com/

[ Voor 0% gewijzigd door silentsnow op 27-09-2002 23:26 . Reden: editje ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Oke thx

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Ff proggie downen, en je nieuwe geheugen testen in DOS.

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
Oke, kannie ook aangeven als iets kapot is?!?

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 23:28:
Oke, kannie ook aangeven als iets kapot is?!?
Het programma zal aangeven als er fouten in het register van het geheugen zitten. Als dat er nogal veel zijn, kan je proberen de module om te wisselen bij de winkel.

The trade of the tools

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 23:24:
Abbadon zei dat dat single-sided is maar ik zie dusdanig aan beide kanten chipjes!
Deze term heeft helemaal niks te maken met de fysieke configuratie van het reepje, maar juist met de technische configuratie. Bij doublesided reepjes zijn de datalijnen parallel geschakeld.. Check voor nadere details de alom gewaardeerde RAM FAQ ;)

Check verder ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 27-09-2002 23:31 . Reden: typo ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wanneer je meerdere dimmen in je pc zet, heb je een hoge memoryload. Je moet dan een aantal timings wat relaxter zetten.
Het kan ook zijn dat de dimmen niet lekker samenwerken. Daarom zou ik de nieuwe eens testen zonder de twee oude erbij met memtest. Als die fouten geeft, ook bij normale settings, dan is het geheugen niet goed en moet je het omruilen.

Ik heb zelf ook problemen gehad met 512Mb dimmen, drie stuks welteverstaan. Die waren allemaal noname en allemaal met fouten erin. Ik had er twee gekocht en er al eentje omgeruild. Toen bleek dat de nieuwe ook fouten had en degene die ik niet had omgeruild eigenlijk ook fouten had, heb ik die twee noname 512Mb omgeruild voor drie 256Mb dimmen van Dane Elec en alles werkte perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Wow :) Ik heb dus nu ook OEM, ik heb gelijk meteen andere gast het 512 gekocht exact dezelfde, hij heeft een AMD K6-2 en hij heeft ook al probs met die 512 ram, zn mobo denkt dattet maar 64 MB is! :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 23:35:
hij heeft ook al probs met die 512 ram, zn mobo denkt dattet maar 64 MB is! :?
Dat ligt 100% zeker aan het chipset.. Het is gewoonweg verouderd en het kan geen hoog-capaciteits geheugenreepjes volledig addresseren :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik had je gewaarschuwd dat die 512MB DIMM's met 64Mx4 chips voor ellende konden zorgen. Kijk, ze hebben wel aan beide kanten chips zitten maar in totaal tel je maar 64 datalijnen (namelijk 16 chips en elke chip heeft 4 datalijnen, de '4' in 64Mx4) en dát kenmerkt een single-sided DIMM (een double sided heeft er totaal altijd 128 stuks). Als je op je bord 512MB DIMM's wilt prikken moet je ze met 16 stuks 32Mx8 nemen, die voldoen wél aan de Intel/JEDEC PC100/133 specs, zijn double-sided en zullen wel zonder problemen werken (normaal gesproken dan hè). Je kan het geheugen op fouten testen e.d. (als het je al lukt) maar ik denk gewoon dat je bord er niet goed mee overweg kan (en die vormt dan geen uitzondering). Mijn persoonlijke mening: blijf weg van alle DIMM's waar #Mx4 chips op zitten; het is goedkope crap (ze zijn door slechts vier datalijnen ook erg goedkoop te maken, vandaar de lage prijs) en voldoen niet aan enige officiële specs. Je kunt alle sockets één voor één proberen of de DIMM omruilen voor een ander exemplaar maar ik geef je niet echt veel kans eerlijk gezegd. Beste is 'm te ruilen voor een 256MB DIMM (mits geen #Mx4 chips) of 'm verpatsen en een goede DIMM te kopen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb nu 898 MB-Ram erin zitten maar het werkt NIET tenzij ik de CAS Latency instel op 3 :(...
Dat hebbik nu met 128, 256 en 512 SDRam PC133 erin.
Ik zal het eens proberen met 256 en 512, als dat werkt dan isset mooi :)
Alle 3 de RAM's op CAS 2, dan loopt mn PC vast voordat het WinXP scherm komt!
Any suggestions? :9
Ik denk dat mijn FPS in UT2003 hierdoor soms een beetje inzakken met 10%

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Misschien de RAM een beetje overvolten ?

Verwijderd

Topicstarter
Jeuh :) Eindelijk ben ik erin geslaagd om op CAS Latency Level 2 te draaien, door iets van suspend SPD aan te zetten ofzo :?
Het werkt nu wel weer op lagere latency!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Tóch gelukt dus :) (suspend SPD :?) Heb je 'm er al flink van langs gegeven om te kijken hoe hij zich houdt met die strakkere settings?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
overigens is 1 enkel foutje in memtest86 al genoeg reden om terug te gaan naar de winkel, mits je standaardtimings gebruikt.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1