Toon posts:

tvOut..leuk, maar TV-in...

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik trotse bezitter van een amd xp1800+, 512 ddr, enz enz.

leuke video kaart er in, Asus V8420/deluxe GF4 Ti4200 128MB Tvout DV.

leuk ding.. kreeg er een speciale kabe bij die op de s-video moet. deze splitst weer op in s-video out, comp out, s-video in en comp in.

Ok, ik als noob denk dan logischer wijze dat je dus ook beeld van tv op je beeldscherm kan afspelen...

Maar hoe... In het boekje stond niks concreets, Op dit forum staat vast wel ergens hoe en wat maar dat heb ik niet kunnen vinden. BVD..

(mijn video heeft een scart uitgang, die heb ik ook verbonden op de s-video in, met het goeie 4-pins kabeltje. ik heb de drivers die ik 5 dagen geleden bij m`n kaart kreeg geinstalleerd, ook Tv capture. Enkel een zwart beeld krijg ik...)

(ps: weet iemand uberhaupt ook een applicatie voor die 3d bril???? die ik bij de kaart kreeg??)

alvast bedankt..

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Weet je zeker dat je video(recorder?) wel iets uitzendt via die scart uitgang?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
uhm niet 100% hoe test ik dat als mijn (old scool) tv geen scart ingang heeft???

Verwijderd

Topicstarter
maar normaal sluit je daar een scart kabel op aan die dan weer op de tv zit...

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:13

mr_petit

opperprutser

heeft je video 1 of 2 scarts?
(soms zijn ze apart te schakelen).

Heb je er een scart verlengkabel tussenzitten? (goedkope scart kabels zijn niet 'volledig bedraad)

voor de duidelijkheid:
je moet de volgende pinnen hebben:
17 (massa video in/uit)
19 (video uit)
20 (video in)

voor de audio moet je de volgende pinnen hebben:
1 (audio uit rechts)
2 (audio in links)
3 (audio uit links)
4 (massa)
6 (audio in rechts)
audio in links kan ook rechts zijn &vica versa (kweet niet zeker 8)7 )

"man is not truly one, but truly two,"

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
Goed, tv-in is een extra en wordt gestuurd door de WDM drivers. Deze zijn gewoon van Nvidia, ik heb zelf goeie ervaringen met 1.08 :). Maar het kan ook zijn dat 1.18 goed is :P. Je hebt 1 ingang :). Daar uit kan je kiezen of je NTSC of PAL doet :? (Jumper op de kaart :? ) Daarna is alles software afhankelijk. Windows XP is netzoals 2k beetje in de weg zitten :(, ik weet ook niet waarom. Maar dat is gewoon zo :P.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

tv-in??? bedoel je dan met dvi ofzo?

ik heb ook deze kaart (8420)

hoe schakel je die dan tussen in en uit? en hoe krijg je dan beeld op je monitor te zien ik snap het niet maar tis toch geen tv-kaart achtig iets?

Verwijderd

Topicstarter
ik draai onder 98 (heerlijk)

Ik heb geen scartkabel, wel een scart blokje met een s-vid, comp, en geluid (stereo) dit blokje heeft een schakelaar voor in of uit.
gezien het van uit m`n video naar comp gaat staat deze op out.....

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op 28 september 2002 @ 00:02:
tv-in??? bedoel je dan met dvi ofzo?

ik heb ook deze kaart (8420)

hoe schakel je die dan tussen in en uit? en hoe krijg je dan beeld op je monitor te zien ik snap het niet maar tis toch geen tv-kaart achtig iets?
T ontvangt ook geen frequenties enzo, het ontvangt wat je er op aansluit.... in mijn geval m`n video, die op zijn beurtweer kabel onvangt...

• mr_petit
  • Laatst online: 01:13

mr_petit

opperprutser

heb je 'm al op in geprobeert :X

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
ja..

ligt het niet aan het proggie op m`n comp?? welke kan ik het beste gebruiken.. alles op de cd van de GF4 kaart staat er op... alleen welke moet ik nou gebruiken......

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ja leuk en aardig maar als ik er iets op aansluit.. hoe krijg ik t dan te zien? automatisch of ergens bij de settings?

Verwijderd

Topicstarter
Wacht hij doet het al.... sjonge jonge, ik had het kabeltje op `mn tvout aangesloten :Z 8)7 :O |:(

tis al laat, ik word al oud...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2002 00:18 . Reden: gaaaaap ]

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op 28 september 2002 @ 00:12:
ja leuk en aardig maar als ik er iets op aansluit.. hoe krijg ik t dan te zien? automatisch of ergens bij de settings?
nu het werkt weet ik waar ik over praat...

in je menu van je kaart waar je je resolute enz. kan zien, daar moet je het proggie
ASUS digital vcr openen... zodra er dan signaal op je tv in is dan zie je het...

wel alle kabels goed aansluiten :P

Verwijderd

Kan het probleem ook niet zijn dat je een scart van een gewone VHS op je s-vhs ingang hebt aangesloten, i.p.v. composit in. Of is dat in dat s-vhs kabeltje al uitgesplitst?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 11:02:
Kan het probleem ook niet zijn dat je een scart van een gewone VHS op je s-vhs ingang hebt aangesloten, i.p.v. composit in. Of is dat in dat s-vhs kabeltje al uitgesplitst?
Zijn het je ogen, is het je bril, hangt er een mistlaag voor of doe je net alsof...LALA

nee dat kan het niet zijn... inmiddels is het probleem opgelost zoals ik schrijf in m`n post hiervoor...

Maar thanks anyway voor het medeoplossen...

kusje van Opa

Verwijderd

En in het vervolg toch beter zoekfuncties gebruiken... dit is echt al wat vaker besproken zeg maar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.