Toon posts:

[XP]Computer wil automatisch verbinding maken*

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer wil zodra hij is opgestart automatisch verbinding gaan maken met het internet. Als hij dit doet dan wordt ook het volgende proces gestart: rasautou.exe. Als ik op annuleren klik blijft de computer dit steeds opnieuw doen een keer of 3.
Hoe kan ik dit weghalen zodat mijn computer alleen verbinding maakt met internet als ik dit wil???

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
--> WOS :)

Verwijderd

Onder welk OS heb je dit probleem? Zie ook Windows Operated Systems - Policy

Ik weet dat ie verplaatst is, maar dit zijn de regels voor WOS, dus sowieso wel handig om ff te weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP

• Enforcer
  • Niet online
Start - (Instellingen - ) ConfiguratieScherm - Internet opties - tabblad Verbindingen - rondje van Nooit een verbinding kiezen aanklikken.

Verwijderd

Topicstarter
Die is al aangevinkt.
Daarom juist ik vind t erg raar.
Is ook geen virus heb allang met Norton AntiVirus gescand maar niets gevonden.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
misschien vanwege autoupdate :? Of wordt dat ook geregeld via de verbinding settings?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Ik vermoed dat het een mailworm virus is dat wil gaan "massmailen" Ik zou nog eens een update doen van je virusscanner. Of heb je dat al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
kzal wel eens een update downloaden

*scanning with newest update*

• Enforcer
  • Niet online
Start - (Instellingen - ) ConfiguratieScherm - Netwerkverbindingen - Tabblad Geavanceerd - Voorkeursinstellingen voor inbellen - Automatisch kiezen inschakelen per locatie: ... Vinkje weghalen bij hetgeen wat eronder staat (standaard = Mijn Lokatie, de huidige lokatie.)
PC wel opnieuw opstarten ..

edit:

Deze instelling heeft betrekking op het automatisch verbinding laten maken zodra er netwerk/inbel activiteit benodigd is ... denk maar aan het opstarten van KaZaA of andere internet progs wat continue sites probeert op te vragen (in geval van kazaa is dit gewoon ad-/spyware troep).

Verwijderd

Topicstarter
Enforcer schreef op 27 september 2002 @ 23:44:
Tabblad Geavanceerd - Voorkeursinstellingen voor inbellen - Automatisch kiezen inschakelen per locatie: ... Vinkje weghalen bij hetgeen wat eronder staat (standaard = Mijn Lokatie, de huidige lokatie.)
Kan deze optie nergens vinden????

Sorry heb m al gevonden, volgende keer iets beter kijken.

• Enforcer
  • Niet online
moet wel.. mja .. tabblad moet menubar zijn .. :)
Start - (Instellingen - ) ConfiguratieScherm - Netwerkverbindingen
Bovenaan bij Bestand - Bewerken - Beeld - Favorieten - Ga - Extra - Geavanceerd
Geavanceerd dus ...
Voorkeursinstellingen voor inbellen - Automatisch kiezen inschakelen per locatie: ... Vinkje weghalen bij hetgeen wat eronder staat (standaard = Mijn Lokatie, de huidige lokatie.)

NOTE: Je moet uiteraard wel administrator rechten hebben .. misschien dat het daarom niet lukt ?

edit:

Ow.. en ?? Gelukt nu ? :)

Verwijderd

Heb je toevallig onlangs iets geinstalleerd? IK heb twee jaar geleden zoiets gehad na het installeren van Visual Studio, dat moest een of andere server hebben. Weet niet meer welk bestand ik hiervoor moest hernoemen.

Ook sommige spyware kan dit veroorzaken, heb je AdAware al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij probeert nog steeds verbinding te maken.
Ook de virusscanneer geeft aan dat er geen virussen zijn.
Weet iemand trouwens iets van het proces dat er wordt opgestart. (rasautou.exe)

Heb ook al addaware geprobeert zonder enig resultaat.
Heb overal alles wat ik kan vinden van automatische updates enzo al uitgeschakeld.

Verwijderd

mmm... als je nou rasautou.exe hernoemt? De naam klint als een autodialer (RAS=remote access service).
edit:

kweenie hoe ervaren je met pc's en zo bent, maar een tipje: hou 't herkenbaar, _rasautou.exe ofzow. Je kan ook in je registry kijken of het daar ergens vermeld wordt in een KEY die je met opstarten kan associeren

lol lees net dat het rasautou moet zijn. Ik kon al niks vinden met de search |:(

Verwijderd

Topicstarter
Mensen allen bedankt voor de reacties.
Ik heb het gevonden. 1 of ander programma genaamd precision time was de boosdoener. Deze probeerde de hele tijd verbinding te maken om de tijd op te halen.

• Enforcer
  • Niet online
ms-its:C:\WINDOWS\Help\netcfg.chm::/howto_autoconn
[link naar Help in winXP ofzo .. werkt niet.. weenie w'rom]
Zoeken naar "Remote Access Auto Connection Manager starten" :)

Kijk daar eens ?
Denk dat je "Remote Access Auto Connection Manager starten" moet uitschakelen als service wat opgestart wordt...
Is ook een onderdeel van dat inbellen wanneer er een aanvraag naar een dns/ip/internet wordt gedaan..
Kijk anders in msconfig of je iets kan uitschakelen qua spyware ofzo ..

• Shook
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Na een tijdje zoeken ben ik er achter gekomen dat het een virus is, genaamd sobig. De tool om het te verwijderen kan je downloaden van www.bitdefender.com > downloads > free removal tools.

Het is een trojan die een verbinding wil leggen naar buiten, zodoende rasautou, das blijkbaar de autodialer oid.

voor meer info:
http://techupdate.zdnet.c...n/0,14179,2908481,00.html
Try a virusscanner.
http://www.avast.com/avast32.htm
http://www.free-av.com/
The problem is a worm virus. Called Sobig. Ditributed by e-mail attachment <Movie_0074.mpeg.pif >
Look in C:\Windows directory, if there is a program called <winmgm32.exe> then you found your virus.
The worm is a Trojan horse. It does not ruin your computer. It just spreads itself by e-mailaddresses found in the Outlook addressbook. Therefor it uses <rasautou.exe> to initialize connections to the internet.
On the internet is more information about this virus.
http://techupdate.zdnet.c...n/0,14179,2908481,00.html

A virusscanner will crush this rubbish.
After that, your computer will act normal again.

greetings
Saul Peru
van: http://www.groove.net/sup...fm?catid=24&threadid=5096

de tool kan je vinden op:
http://www.bitdefender.co...o.php?menu_id=1&v_id=152#

Verwijderd

En de reden dat je dit meer dan een jaar oude topic kickt is..?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor je info - maar dit topic is dusdanig oud, dat hopelijk de topicstarter al wel een oplossing gevonden had voor z'n virus probleem :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.