Vaak ontvang ik in Mozilla 1.1 als ik op een link klik de foutmelding 'Document contains no data' en blijft de browser op de pagina waar 'ie was. Als ik nogmaals op diezelfde link klik verschijnt de pagina wel. In IE heb ik nooit foutmeldingen die hier ook maar op lijken, dus het zal niet aan mijn pc/internetverbinding liggen. Weet iemand wat dit betekent? Of is dit gewoon een bug in Mozilla?
Heb hetzelfde wel eens met NS7, geen idee waar het aan ligt...
Aurë Entuluva!
ik heb het probleem ook, maar het komt het meest voor op pagina's op got.
Verwijderd
heb 't ook wel eens, en ook met IE.
IE geeft dan de standaard "cannot display page...blabla...DNS error" aan...
Refreshen en hij doet het bij mij weer....
IE geeft dan de standaard "cannot display page...blabla...DNS error" aan...
Refreshen en hij doet het bij mij weer....
Verwijderd
Dat bekent gewoon dat je client geen data binnen krijgt van de server ... dus het verkregen document bevat geen data ... ligt soms aan je connectivity ..
Het vreemde is dat het alleen gebeurt als ik Mozilla gebruik. Ik gebruik Mozilla en IE ongeveer 50/50, en in IE heb ik nooit last van pagina's die niet verschijnen.Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 00:04:
Dat bekent gewoon dat je client geen data binnen krijgt van de server ... dus het verkregen document bevat geen data ... ligt soms aan je connectivity ..
Het komt inderdaad ook wel verdacht veel vaker voor op GoT en Tweakers.net dan elders.
Verwijderd
Ben nog even wezen zoeken in de nieuwsgroepen.
De meningen zijn nogal verdeeld, maar het lijkt een mengeling van zowel een cache probleem (shift-ctrl-r) als een server-fout.
Iemand had het over een terugkerend probleem bij deze link.
Het eigenaardige is dat ik er na het klikken geen last van heb. Iemand anders hier wel?
Afijn, voorlopig nog geen 'echte' plossing dus.
De meningen zijn nogal verdeeld, maar het lijkt een mengeling van zowel een cache probleem (shift-ctrl-r) als een server-fout.
Iemand had het over een terugkerend probleem bij deze link.
Het eigenaardige is dat ik er na het klikken geen last van heb. Iemand anders hier wel?
Afijn, voorlopig nog geen 'echte' plossing dus.
Kick, ik gebruik sinds kort mozilla 1.3 en krijg ook nogal eens de foutmelding 'Document contains no data'.DiMension schreef op 27 September 2002 @ 22:22:
Vaak ontvang ik in Mozilla 1.1 als ik op een link klik de foutmelding 'Document contains no data' en blijft de browser op de pagina waar 'ie was. Als ik nogmaals op diezelfde link klik verschijnt de pagina wel. In IE heb ik nooit foutmeldingen die hier ook maar op lijken, dus het zal niet aan mijn pc/internetverbinding liggen. Weet iemand wat dit betekent? Of is dit gewoon een bug in Mozilla?
Aangezien er waarschijnlijk nog geen echte oplossing voor is zou ik krijg deze foutmelding op de een of andere manier uit willen zetten (het kleine alert windowtje met uitzetten).
Ik krijg deze melding namelijk vaak ook als er een ad oid op een pagina weigert te laden en de rest van de pagina wel gewoon al is geladen. En dan is die melding alleen maar irritant aangezien het belangrijke al is geladen.
Deze fout heb ik al vele maanden niet meer gezien in Mozilla.
Maar goed, ik dacht dat Mozilla in de recente builds was afgestapt van de alert-windows. Foutmeldingen worden nu gewoon op een pagina weergegeven net zoals in IE. De preference die hiervoor zorgt is browser.xul.error_pages.enabled.
Tik about:config in de adresbalk. Scroll vervolgens naar beneden en verander de waarde van de preference in 'true'. In plaats van een alert-window wordt nu een foutmeldingspagina (eventueel in een frame) weergegeven.
Over de oorzaak van het probleem zelf: soms ligt het inderdaad zoals gezegd aan de connectivity, maar wat soms ook help is het spelen met de opties in Edit -> Preferences -> Advanced -> HTTP Networking. Bij mij staat alles op enabled, maar misschien gebruik je een proxy die niet alles ondersteunt.
Maar goed, ik dacht dat Mozilla in de recente builds was afgestapt van de alert-windows. Foutmeldingen worden nu gewoon op een pagina weergegeven net zoals in IE. De preference die hiervoor zorgt is browser.xul.error_pages.enabled.
Tik about:config in de adresbalk. Scroll vervolgens naar beneden en verander de waarde van de preference in 'true'. In plaats van een alert-window wordt nu een foutmeldingspagina (eventueel in een frame) weergegeven.
Over de oorzaak van het probleem zelf: soms ligt het inderdaad zoals gezegd aan de connectivity, maar wat soms ook help is het spelen met de opties in Edit -> Preferences -> Advanced -> HTTP Networking. Bij mij staat alles op enabled, maar misschien gebruik je een proxy die niet alles ondersteunt.
Ik krijg als ik "about:config" in type inderdaad een lange lijst met opties in de stijl zoals jij hier boven eentje hebt gegeven, alleen staat degene die ik moet veranderen er niet bij. Ik heb ook gezocht naar varianten van wat jij hebt gegeven maar "browser.error_pages.enabled", "xul.error_pages.enabled" en "error_pages.enabled" staan ook niet in de lijst. Helaas werkt de find optie in de lijst niet dus zoeken duurt even. Helemaal onderaan de lijst staat de enige setting met xul erin die ik in de lijst zag staan: "zul.debug.box" met als status "user set" type "boolean" en value "false".sll schreef op 18 March 2003 @ 14:19:
Deze fout heb ik al vele maanden niet meer gezien in Mozilla.
Tick about:config in de adresbalk. Scroll vervolgens naar beneden en verander de waarde van de preference in 'true'. In plaats van een alert-window wordt nu een foutmeldingspagina (eventueel in een frame) weergegeven.
Ik heb bij Preferences -> Advanced -> HTTP Networking nu de 2 pipelining opties enabled (de rest was al enabled).
[ Voor 21% gewijzigd door Alphega op 18-03-2003 15:11 ]
Mijn fout. Alleen bekende preferences staan (alfabetisch) in die lijst. De preference die jij zoekt kun je toevoegen door in je profile-directory (dezelfde directory waar een prefs.js staat) naar user.js te zoeken. Als user.js niet bestaat, deze maken. Voeg toe of zet in user.js:Alphega schreef op 18 March 2003 @ 15:06:
[...]
Ik krijg als ik "about:config" in type inderdaad een lange lijst met opties in de stijl zoals jij hier boven eentje hebt gegeven, alleen staat degene die ik moet veranderen er niet bij.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| // EXPERIMENTAL
// Nightlies after 12th July 2002 have a fix to bug 28586.
// What it means is that Mozilla will display an error page
// instead of the annoying dialog box. Add the following pref
// to see it in action.
// NOTE: This feature is experimental and can crash your
// browser. See bug 157102.
user_pref("browser.xul.error_pages.enabled", true); |
En voortaan heb je error-pages. Zoals je in het commentaar kunt lezen is het nog experimenteel, maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik ging er onterecht van uit dat dit al standaard geactiveerd was, omdat de laatste builds andere (uitgebreide) foutmeldingen bevat.
Meestal moet je zulke dingen disablen om problemen op te lossen, maar goed, experimenteren kan geen kwaadIk heb bij Preferences -> Advanced -> HTTP Networking nu de 2 pipelining opties enabled (de rest was al enabled).
[ Voor 5% gewijzigd door sll op 18-03-2003 16:54 ]
Mijn dank is grootsll schreef op 18 March 2003 @ 16:52:
[...]
Mijn fout. Alleen bekende preferences staan (alfabetisch) in die lijst. De preference die jij zoekt kun je toevoegen door in je profile-directory (dezelfde directory waar een prefs.js staat) naar user.js te zoeken. Als user.js niet bestaat, deze maken. Voeg toe of zet in user.js:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8// EXPERIMENTAL // Nightlies after 12th July 2002 have a fix to bug 28586. // What it means is that Mozilla will display an error page // instead of the annoying dialog box. Add the following pref // to see it in action. // NOTE: This feature is experimental and can crash your // browser. See bug 157102. user_pref("browser.xul.error_pages.enabled", true);
En voortaan heb je error-pages. Zoals je in het commentaar kunt lezen is het nog experimenteel, maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik ging er onterecht van uit dat dit al standaard geactiveerd was, omdat de laatste builds andere (uitgebreide) foutmeldingen bevat.
[...]
Meestal moet je zulke dingen disablen om problemen op te lossen, maar goed, experimenteren kan geen kwaad
Ik heb het bestand aangemaakt want het was er inderdaad nog niet en krijg nu gewone foutmeldingen op de pagina in plaats van met een alert window. Dit browst stukken fijner.
Verwijderd
Die tip van about:config werkt dus niet he 
Hij gaat gewoon vrolijk verder....
Soms heb ik er weken geen last van, maar nu wordt het zo irritant dat ik FF eraf ga gooien
Soms heb ik er weken geen last van, maar nu wordt het zo irritant dat ik FF eraf ga gooien
Maar als je even gekeken had, had je gezien dat ze het over Mozilla 1.3 hebben. Dat is al even geleden... Maart 2003. Reageren heeft niet echt veel nut dan.
Waar heb je er last van? Op T.net/GoT? Daar is het namelijk een probleem in de loadbalancers dat niet is op te lossen door jouw useragent. Zie ook een topic over dat probleem in MED.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:10:
Die tip van about:config werkt dus niet he
Pagina: 1