Toon posts:

Welke drivers/patches enzo voor deze hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week mijn bak gereinstalled omdat m'n windows te gaar werd, en na nog geen week heb ik alweer nieuwe problemen :(
Explorer / browse windowtjes die om de haverklap buggen enzo, heel irritant :(

Ik wil het nog 1 keer goed doen, ik denk dat ik de vorige keer iets te veel drivers, patches, MS servicepacks, en via4in1/amd/whatever zooi door elkaar heen heb gegooid.

Mijn system details: Asus A7M266 (da's met de AMD 761 chipset, dus AGP van AMD en Via SouthBridge 686b enzo, bios is al laatste versie), Athlon 1.2GHz 266, 512Mb DDR, SB Live, GeForce2 MX 200 (wordt binnenkort een GF4 Ti4400). Ik heb ook een interne Zipdrive. Wie kan mij vertellen wat ik van de volgende zooi moet installen? Doet de volgorde er ook toe? En mis ik nog dingen?

- Win2000 SP2 (ik doe liever niet SP3)
- Via 4in1 4.43 (behalve de AGP lijkt me, want die is van AMD)
- AMD Driver Pack 1.30
- Win2000 AMD AGP Driver 5.33
- largePageMinimum.reg van AMD
- Explorer 5.5 (IE6 hoef ik niet)
- Via Bus Master PCI IDE Driver 3.0.14 (o.a. voor de zipdrive, die schijnt anders te buggen met die Via 686b)
- Detonator 30.82 (of kan ik beter gelijk die nieuwe 40.x nemen?)
- SB Live drivers (geen LiveWare, alleen de drivers.. of toch maar gewoon die van win2k houden?)
- Direct X 8.1

Volgens deze lijst lijken in ieder geval een aantal van bovenstaande zaken nodig (?), ik heb destijds (dwz toen dit systeem nog goed draaide) wel gemerkt dat zonder die Via zooi die zipdrive het niet lekker deed.

Ik hoop dat iemand mij wat nuttige info kan geven, thanks alvast!

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

begin maar eens met sp3 :)

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Topicstarter
begin maar eens met sp3
Shit.. moet dat echt? :)
Kijk, dit systeem heeft het altijd perfect gedaan met sp2, en ik ben een beetje huiverig voor de meest recente MS zooi. Ik bedoel, krijg ik dan niet ook automatisch die nieuwe "spyware loaded" MediaPlayer enzo erbij?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Spyware in Media Player? Jaja :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Naja, je weet wel.. die fijne clausule in hun EULA :p

Maar het gaat mij erom, bevat sp3 nou nog echt nuttige zooi (er vanuit gaande dat ik met sp2 eigenlijk al geen problemen meer had), of alleen wat updates van dingen die er niet echt toe doen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, dit ziet er opzich wel goed uit, je hebt niet zoveel hardware en hoeft daarom ook niet zoveel drivers te installeren lijkt me.

Je kan het erop wagen om de 40.x detonator drivers te nemen, daarvan is pas nog een officiele beta uitgekomen, die staat in de meuktracker. Ik raad je aan om hierover eerst het draadje in V&B te lezen voordat je er aan begint, de 40.x detonators schijnen nog wat kinderziektes te hebben (teminste, de niet-officiele beta, ik weet niet of dit alles nu is opgelost).

Maareh, heb je trouwens niet iets van een netwerkkaart in je systeem zitten?. Ik zie hier namenlijk niks over en ik weet niet hoe je internet-toevoer loopt, de laatste drivers voor je NIC lijkt me ook wel handig :)
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 23:02:
Naja, je weet wel.. die fijne clausule in hun EULA :p

Maar het gaat mij erom, bevat sp3 nou nog echt nuttige zooi (er vanuit gaande dat ik met sp2 eigenlijk al geen problemen meer had), of alleen wat updates van dingen die er niet echt toe doen?
Mwah, ik ben niet zo'n windows-expert maar ik zie weinig verschil tussen sp2 en sp3, mijn systeem is rock-stable met SP2 en heb ook geen SP3 nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik zal nog ff wat info opduiken over die 40.x detonator. Ik had aanvankelijk hier en daar gelezen dat er wat problemen mee waren, dus vandaar dat ik bij 30.82 wou blijven, maar nu er alweer een nieuwere 40.x uit is zal die wel okee zijn.

Enne, oh ja, ik heb een netwerk kaart ja :P zo'n standaard RealTek 8139 (pci, 100mbit) gevalletje.

Nog even over die via & amd zooi, ik heb het gevoel dat ik de vorige keer iets te enthousiast allerlei sh!t heb geinstalleerd. Doet het er toe in welke volgorde ik die zooi erop zet? En is het allemaal wel nodig / aan te raden?

Verwijderd

Topicstarter
In vervolg op dit verhaal wat gesloten is, ga ik hier maar weer verder (het ging mij daar trouwens specifiek om die via 4in1 vs stand-alone ide driver, vandaar)

Ik zit nog met een vraag over die 4in1 driver:
Aikeleer schreef:
De functies van de miniport driver en de IDE driver in 4in1 komen volgens mij wel onvereen, al weet ik niet of ook met de 4-in-1 drivers je ZIP-bug wordt gefixt. De IDE miniport driver zit iig niet ingebakken in de 4-in-1 drivers (wel PCI IRQ miniport drivers btw), het zijn dus wel 2 'verschillende' drivers.
Afaik lost 4in1 die zipdrive bug niet op. Dus die via miniport (a.k.a. stand alone ide driver) doet in ieder geval iets anders (of meer?) dan die 4in1-IDE driver.

Ik vraag me dus af of die standalone driver degene uit 4in1 omvat, en ik dus beter niet die IDE van 4in1 (de "mindere" dus) er overheen kan zetten. Of is het toch iets verschillends? (ondanks dat het allebei "PCI IDE Bus Drivers" zijn?) :?

De IRQ drivers zijn trouwens alleen voor win9x (4in1 heeft dit zelf al door, en toont deze optie niet eens in win2000).
Pagina: 1