Toon posts:

Lite On 48125W werkt wederom niet

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal weken geleden dit topic gepost :

LiteOn 48 Speed wil niet branden

echter geen oplossing uit voortgekomen , ik heb een nieuwe brander van exile gehad , en ook deze doet hetzelfde iemand suggesties alstublieft. Ik wordt nu echt wanhopig.

Verwijderd

. software probleem ? reinstall je os eens en of een ander OS
. mobo wel op DMAgezet in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
ff en samenvatting voor mensen die geen zin hebben om het vorige topic te doorspitten

laatste via drivers voor mijn MOBO
UDMA aangeschakled voor zowel mijn primary als secondary devices.
WIn2k overnieuw installeren werkt niet.
het zelfde probleem blijft met nero ( bijgeleverd ) , cloneCd en WinOnCd
firmware update helpt niet

In kan in de bios overigens wel de UDMA van de brander instellen. kan kiezen tussen 2 , 3, 4, 5 en 6 ( helpt overigens helemaal niks )

mijn harde schijven zijn UDMA 6 en 2 ( zie specs in signature ).

Maar als ik dit verander scheelt dit ook niet.

Brander zelf lijkt het normaal te doen maar stopot gewoon naar 60% ongeveer. lampje brandt gewoon rood , en dan ineens gaat ie uit ( knippert niet oranje ofzo gewoon uit ).

De vorige lite on 48125 deed precies hetzelfde als de nieuwe.

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Je voeding misschien?

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 15:59
ik heb ook de lite-on 48x12x48, en hij werkt perfect.
Voeding: 550w Q-Tec
P4 2.53
EPOX 4G4A+ mobo
512 DDR
CD-RW prim master
dvd prim slave
hdd sec master

win XP

Werkt perfect.
Heb je tot nu toe steeds hetzelfde merk cd-r`s gebruikt?
Heb zelf een keer een complete spindle van een merk weggegooid omdat die ook steeds kapte bij zoveel procent, ander merk cd-r en ik had helemaal geen probleem meer.

Succes.

Verwijderd

probeer je writer anders eens op een andere pc, kijken wat die daar doet.

als die daar wel prima werkt zal het aan je eigen config hangen

waarschijnlijk je voeding,

want een
AMD xp 2100
asus v8840 geforce 4 ti4400,
maxtor 80 gb liquid,
quantum fireball 30 gb,
pioneer DVD ,
Lite on 48 x 12 x 48

Willen wel wat stroom hebben,

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem dus ook al in een AMD athlon 1000 MHZ gehangen met 256 MB Ram , A7v - e ( of zoiets ) ,moederbord . Doet precies hetzelfde ik heb trouwens van die Lite ON site zo'n programma gedownload en dat progje checkt je media informatie . Ik gebruik nu platinum volgens die test moet ie op 48 * kunnen . EN met de bijgeleverde Lite-On cd gaat het overigens ook fout. Het gaat trouwens al fout bij het simuleren ik weet niet of dit ook al aan de media kan liggen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dingen die je nog kan proberen:
- virusscanner uitzetten
- andere cd's (platinum is niet altijd even goed als je denkt)
- cdrw
- maximum speed detection uitzetten
- energiebeheer van je bios uitschakelen
- hdd's altijd aan laten in windows (zie energiebeheer)
- ander OS
- andere kabel (80 aderig)
- andere voeding

Hoe is je CPU belasting tijdens het branden?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een enermax 430 W voeding , mijn harddisks zijn altijd aan ( had ik al ergens gelezen ). maximum speed detection aan of uit , verandert niks. energiebeheer in mijn bios ga ik nu ff checken. En die cd's van platinum moeten makkelijk op 16 * te branden zijn met een 48* speed brander maar dit gaat dus ook niet. kabel moet eigenlijk voldoende zijn ATA ( 33/66). Ander OS liever niet het moet toch gewoon werken in win2k

edit:
mijn CPU belasting blijft trouwens onder 5 %

Verwijderd

volgens mij heb je gewoon steeds dikke pech :)

/me heb geen liteon cd bakkers, alleen 2 aopens en een kapotte LG
:+

Verwijderd

Topicstarter
ok geen succes , power management staat uit op mijn MOBO , ik geb verder niks draaien alleen maar nero . maar hij stopt gewoon ineenkeer

Verwijderd

en clone cd / easy cd / weet ik veel kappen er ook mee?

Verwijderd

Topicstarter
clone cd ook ja easy cd creator heb ik niet

Verwijderd

clone cd kan je downloaden een trial versie van www.elby.de

van Easy CD weet ik het niet...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb clone cd al , maar die doet hetzelfde

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:57

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Misschien is je IDE kabel niet helemaal lekker, vervang die kabel anders even.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb geen Win2K dus ik weet niet precies hoe het daarin geregeld is, maar hier is ff een opmerking van me.
Ik las dat je in de bios met het UDMA aan het frunniken bent geweest, gewoon op auto laten staan. Maar je moet het gebruik van DMA in Win2k aanvinken onder de eigenschappen van je Liteon.
Overigens dat van de IDE kabel zou ook wel kunnen.

"Soylent Green is people!"

Verwijderd

Topicstarter
UDMA settins staan inmiddels weer normaal , maar ik ga denk ik inderdaad maar eens een andere IDE kabel gebruiken. Iemang toevallig nog suggesties voor een goede ?.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ruil je Lite-on in en neem ander merk. Lite-on zuigt, lees nogal wat klachten hierover en pas bij kennisen precies zo'n soort geval.....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Madrox schreef op 29 september 2002 @ 09:54:
Ruil je Lite-on in en neem ander merk. Lite-on zuigt, lees nogal wat klachten hierover en pas bij kennisen precies zo'n soort geval.....
joh, wat klachten :?
zou dat mischien komen omdat de lite-on branders zoveel verkocht worden :)
ik zie ook klachten van aopen/lg/philips enz. dus die zijn dan ook allemaal slecht.
die zuigen ook :?
8)7

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Probeer hem eens als slave aan de primary master hardisk. Mischien wil hij gewoon niet met de pioneer aan een kabel (dit soort "gevechten" komt wel vaker voor).

Do as I say, don't do as I do.

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Joh, idd wat voor klachten. Een perfect product bestaat niet, een goed product wel.
Ik zou maar eens wat reviews lezen voordat je zoiets blaat. Mn Lite-On werkt ontzettend goed, de beste cdrw die ik ooit heb gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit nu alleen op de IDE ( secondary ) maar dit wil niet baten

Verwijderd

weet Exile ook geen oplossing :? want zo blijf je natuurlijk bezig.

k weet niet waar The_Shape vandaan komt, ( denkt uit de buurt ) maar anders mag je hem hier wel eens komen testen,

Verwijderd

waarom opende je eigenlijk een nieuw topic...

je had toch ook gewoon

LiteOn 48 Speed wil niet branden

omhoog kunne schoppen :?

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Dit ligt 100% zeker weten daaraan dat DMA niet (goed) aanstaat.
Je kunt eens proberen om je liteon van master -> slave te zetten of anders om.
Hierna even de primary of secondary controller verwijderen (diegene waar je writer aanhangt)

Hierna rebooten, opnieuw dma aanvinken en branden maar.

Uiteraard neem ik aan dat je dma ook voor je HD hebt aanstaan. (controleer dit ook even of HD + CDROM ook daadwerkelijk in DMA draait of alsnog in PIO modes)

PS: Liteon maakt de beste Writers !!

• KBDE
Oh ja, je kunt het beste ook eff de laatste nieuwe VIA 4in1 drivers downloaden en installeren.

Verwijderd

KBDE schreef op 29 september 2002 @ 15:35:
Dit ligt 100% zeker weten daaraan dat DMA niet (goed) aanstaat.
Je kunt eens proberen om je liteon van master -> slave te zetten of anders om.
Hierna even de primary of secondary controller verwijderen (diegene waar je writer aanhangt)

Hierna rebooten, opnieuw dma aanvinken en branden maar.

Uiteraard neem ik aan dat je dma ook voor je HD hebt aanstaan. (controleer dit ook even of HD + CDROM ook daadwerkelijk in DMA draait of alsnog in PIO modes)

PS: Liteon maakt de beste Writers !!
niet gaan flamen, :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit in tilburg , en dat van dat nieuwe topic , ik dacht ik heb nu een nieuwe brander gehad van exile dus nieuw topic.

• KBDE
Jah, ik had er een ;) achter moeten zetten... sorry :) lol

Verwijderd

Topicstarter
alles staat zeker in DMA mode althans dat geeft windows aan , bij zowel primary IDE als secundary IDE , maar als ik de drive Slave maak werkt het ook niet ( ik heb de jumpers op Cable Select staan ).

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
offtopic:
Hahaha wat een humor, ik werk zelf ook met Lite-on en heb er geen problemen mee, jij had misschien destijds net een rotte appel. Ik ga toch ook niet negatief doen over AOpen omdat ik eens een CD-ROMspeler had die het niet deed.

[ Voor 0% gewijzigd door Proxy op 30-09-2002 16:05 . Reden: spelfouten ]

• KBDE
Nog een paar dingen die je kunt doen om het zeker te weten:

Test eens je writer met een volle CD met Nero CD Speed. (lees test)
Gaat de lijn mooi recht omhoog (tot ongeveer de 48X op het einde) dan staat DMA inderdaad aan.

Mocht het nu zo zijn dat de max. snelheid zo rond de 20x ofzo blijft hangen dan staat dma niet aan.

Dit kun je ook meteen eff testen met je andere cdrom drives.

Ook is het mogelijk om in Nero eff HD te testen.
(File -> Preferences -> Tabblad Cache -> hier de Test all drive speeds knop klikken.)
Wanneer je HD >30MB/s haalt is alles ok. als je een tragere HD hebt is 20MB/s ook nog wel goed.

Bij zowel de cdrom drives en hd's is er iets verkeerd wanneer je bovenstaande waardes niet haalt.
Dit kan betekenen dat DMA het echt gewoon niet doet.
Bepaalde devices niet samenwerken etc.

In ieder geval is dit een snelle test om te kijken of alles ok is.
Suc6

PS: heb je dit probleem overigens ook met/zonder via4in1 UDMA drivers ?

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:57

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 14:24:
alles staat zeker in DMA mode althans dat geeft windows aan , bij zowel primary IDE als secundary IDE , maar als ik de drive Slave maak werkt het ook niet ( ik heb de jumpers op Cable Select staan ).
Zelf ben ik niet zo'n fan van CS op een UDMA33 apparaat, gooi hem eens volledig op Master of Slave via de jumper.

Btw, de VIA 4in1 drivers gaven bij mij onwijs veel problemen met Windows XP, ik weet niet of dat bij Windows 2000 ook het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
zonder die via 4 in 1 drivers dacht ik deze problemen dus ook te hebben maar goed hier mijn speed tests results

Afbeeldingslocatie: http://www26.brinkster.com/robisgod/nero.jpg
of ff downloaden want ik mag niet linken van Brinkster :

http://www26.brinkster.com/robisgod/nero.jpg

er is dus niks met mijn DMA ( heb hem in mijn Lite ON getest)
mijn drivespeeds worden getets op

24 en 20 mb

Verwijderd

Heb ook lopen klooien met dit brandertje! En inderdaad: DMA!!! In alle boekjes/handleidingen/internet stond DMA aanvinken en branden maar, maar hij deed het pas nadat ik DMA had uitgeschakeld bij de brander.... en hij doet het nu als de brandweer!!!

Succes!!!

gisteren update nero .14 erop gezet, wat denk je? werkte weer nix...... DMA uitgezet, aangezet, uitgezet, aangezet (betere prutswerk) en nu doet ie ut weer zonder (!) DMA

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik heb weer ff tijd gehad om wat te proberen met dat brandertje van me maar het werkt dus weer niet.

ik heb hem deze keer van Cable Select afgehaald en de jumpers op master gezet.

DMA aan of uit scheelt werkt ook niet ( Als ik hem op PIO mode zet dan is inderdaad mijn CPU belasting tussen de 70 en 100 % ). In beide gevallen stopt de brander elke keer op 60 %.

Ik kan nog steeds alleen op 12 speed branden ;(

Verwijderd

Misschien een firmware update? Anders downgraden naar een 40125S?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een firmware update gedaan ( lang geleden ). En waarom downgraden ik heb toch betaald voor een 48 * ( overigens al de twee 48125W die dit bij mij doet ).

Misschien een hardware conflict met mijn moederbord en die brander
maar op een asus a7v266 c geeft ie dezelfde problemen.

• KBDE
Tja, ik zou dat ding anders gewoon weer opsturen / terugbrengen en wederom een nieuwe vragen.
(Weet je zeker dat ze je de eerste keer niet gewoon weer dezelfde hebben teruggegeven ? Anders nu eff serienummers noteren)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het zeker , want die andere had wat krasjes op het stickertje met het serial nummer en op de bovenkant , en deze is helemaal puntgaaf ( die krasjes heb ik overigens zelf veroorzaakt door in en uitbouwen van dat apparaat. ik denk echt dat het gewoon een harware conflict is tussen dat die Asus v7 333 en die LIteOn

Verwijderd

Succes!! ben wel benieuwd hoe het afloopt!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Er is nu vs08 firmware uit. Kan je proberen

Wordt je drive niet te warm tijdens het branden?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu net die firmware versie acht geinstalleerd , en ik kom nu tot de 100% alleen dan krijg ik dezelfde fout die ik met versie 6 bij 60% kreeg : eerst write error dan een invalid writestate error , en uit de logfile blijkt dus weer dat mijn brander dan idle is op het moment van de error. Oh ja , hoe kan ik checken dat mijn brander te warm wordt ????

ik heb ook ff nog wat dingen op lagere snelheid geprobeerd maar hij zegt dit elke keer als ie de lead out gaat schrijven :

1:09:41 #25 MMC -1135 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1451
Write error

1:09:41 #26 TRANSFER -24 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1451
Could not perform end of Disc At Once

1:09:41 #27 CDR -201 File WriterStatus.cpp, Line 156
Invalid writestate

1:09:41 #28 TRANSFER -24 File WriterStatus.cpp, Line 156
Could not perform end of Disc At Once

1:09:46 #29 Phase 34 File dlgbrnst.cpp, Line 1560
Simulation failed at 32x (4.800 KB/s)

1:09:46 #30 Text 0 File Scsicmd.cpp, Line 383
SCSI not using temporary buffers
20 out of 20 temporary buffers allocated

mijn read buffer begint ook al terug te lopen als de brander bij 95% zit , bij 98% is de buffer leeg , en begint de lead out en hier gaat het fount :(

• KBDE
Uhm, vreemd....
Lijkt wel erop alsof aspi de schuldige is, echter normaal heeft nero en co zijn eigen drivers....

Maar goed, installeer deze toch eens eff. (aspi heb je toch vroeger of later nodig)
DL eff aspi van mijn page: http://come.to/ddumpfrontend
(Hoop alleen niet dat ie weer plat ligt, laatste tijd nogal veel traffic, het 2 jaar oude ddump is momenteel het enigste proggie welke een paar zeer actuele protecties kan omzeilen (waar Clonecd en co faalt), iedereen linkt rechtsreeeks naar mijn downloads, geen hits erbij maar wel mooi meer dan 3gb traffic per week !!!)
(PS: Voordat ik dalijk opmerkingen ga krijgen over bovenstaande zie hier: http://club.cdfreaks.com/...did=55132&highlight=ddump
en da's maar het begin ;))

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net dankzij die nieuwe ASPI drivers ( thankzz nog by the way ) voor het eerst op 24 * speed gesimuleerd , hij beweerde dat het niet sneller kon met die cd's . Ben het nu aan het proberen met SMARTBURN uitgeschakeld resultaat volg nog in een edit later. ( we zijn op op de helft van de 48 speed )

update :

48 * gaat fout hetzelfde als bovenstaande hij hangt op de lead out. en dan stopt mijn brander gewoon.
hetzelfde bij 40 * en 32 *

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb ff een probleem van een heel ander caliber , ik kan nu wel op 40 speed simuleren MAAR dan mag hetgene wat ik brand niet groter zijn dan 600 MB , anders krijg ik dus bovenstaande problemen , een file van 400 MB gaat bijvoorbeeld weer perfect. Het wordt ook steeds gekker

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Geen enkele fikker is zoveel miserie waard! Ga ermee terug en vraag een andere van een _ander_ merk.

Hoeveel CD-R's heb je ondertussen al niet verneukt? Neem die stapel ook maar mee!

Verwijderd

Topicstarter
Waar het nu precies aan ligt weet ik nog steeds niet maar Ik heb nu NERO nogmaals geinstalleerd nadat ik de firmware update gedaan had ( V08 )en nadat ik die ASPI drivers van KBDE geinstalleerd had , en nu werkt hij op volle snelheid.

iedereen bedankt voor de reacties en de hulp.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

had je wat "getweaked" in nero misschien

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Als ik iso's brand vanaf mijn hd zonder speed test dan brand hij op 48 speed probleem is dat mijn hd maar 42 speed kan lezen (mischien defragmentatie windows he !) maar burnproof schiet niet aan en daardoor kan hij sommige cd's niet goed lezen. als ik een speedtest doe heb ik nergens problemen mee.
Ik denk dat hiervoor een nieuwe firmware erop moet maar helaas die is er nog niet voor de rest ben ik geupgrade van 24 naar 48 en zo'n mega verbetering zie ik niet maar ja het koste me niks :-)

ps ik heb een upgrade van nero en staat mijn fikker op ata 133 bus

werkt goed alleen is mijn hd te langzaam maar ja dat komt wel weer goed denk :-) u320 is my goal !!!!

Verwijderd

Topicstarter
ja helaas moet ik hem weer openen :( , maar ik kom er nu achter dat alles dat ik gebrand heb verneukt is en niet eens naar de harde schijf gekopieerd kan worden.

Cyclic Redundancy Error geeft ie bij kopieeren naar harde schijf aan. terwijl de brander met nero nergens last van heeft. Overigens dit doet ie alleen als de data op de cd ongeveer tegen de 690 Mb of groter aanloopt. Ik heb nu ongeveer 75 cd's gebrand die waarschijnlijk allemaal rot zijn. Het enige wat ik over deze error kon vinden was dat dit een soort van check was die controleert of de data corrupt is. Nu heel fijn, dit is dus het geval , en de cd is niet meer te lezen.

ik snap niet dat die brander binnen 3 minuten een brand zonder errors. Als ik die cd's test dan geeft nero aan dat die op 48* geschreven kunnen worden. Op 40* gebeurt overigens hetzelfde , branden gaat perfect , maar data is verneukt.

iemand misschien een idee ? of kan ik weer wachten op nieuwe firmware van Lite On

De service van Lite - On zelf zuigt echt trouwens , ze laten nu wederom niks van zich horen na een week of twee.

Verwijderd

Mischien toch maar een ander merk proberen :( dit is voor jou ook niet leuk :(

ik kan het in de overige repys niet vinden als je Easy CD Creater al geprobeert heb, maar die brengt een zooi ASPI drivers mee :) en een CDRW plaatje kan in dit geval wel handig zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Easy Cd Creator 5.02b ondersteund mijn brander niet , dus vandaar dat ik die niet erg hard kan proberen :D
Pagina: 1