Een van mijn Linux bakken heeft een probleem. Na maanden goed te hebben gedraaid wil ik een nieuwe user toevoegen aan het systeem. Het toevoegen gaat goed, maar zodra ik een nieuw passwordje wil toewijzen gaat het fout:
Een zoektocht leverde mij veel mensen met het zelfde probleem op. De fout zit hem volgens mij in /etc/passwd /etc/shadow. Maar een echte oplossing voor het probleem diende zich niet ( zowel zoek op web als op got )
Misschien kan iemand mij 1..2..3.. vertellen waar het aan ligt of een oplossing bieden voor dit.. want in een herinstall heb ik niet echt zin.
code:
1
2
3
4
| [root@apollo bin]# passwd aap Changing password for user aap. passwd: Authentication token manipulation error [root@apollo bin]# |
Een zoektocht leverde mij veel mensen met het zelfde probleem op. De fout zit hem volgens mij in /etc/passwd /etc/shadow. Maar een echte oplossing voor het probleem diende zich niet ( zowel zoek op web als op got )
Misschien kan iemand mij 1..2..3.. vertellen waar het aan ligt of een oplossing bieden voor dit.. want in een herinstall heb ik niet echt zin.
http://www.xbmcfreak.nl/