Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Door de items zelf te sorteren en dan pas in de listview te zetten. Voor zover ik weet heeft een VB listview geen mogelijkheid om anders dan alfabetisch te sorteren (zit ook wat in, aangezien alle items strings zijn), misschien is het wel mogelijk door een message naar de listview te sturen, maar dat weet ik niet zeker.
Wat ik meestal doe is mn database laten sorteren en dan in die volgorde erin prakken (even ervan uitgegaan dat je data uit een database komt).
Wat ik meestal doe is mn database laten sorteren en dan in die volgorde erin prakken (even ervan uitgegaan dat je data uit een database komt).
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Gaat het erom om de lijst 1 keer te sorteren, of wil je dat de lijst gesorteerd wordt op de kolom waarop je klikt?
Het eerste is niet al te moeilijk, met het tweede haal je je een hoop ellende op de hals.
Het eerste is niet al te moeilijk, met het tweede haal je je een hoop ellende op de hals.
de lijst moet eerst een keer gesorteerd worden en als er iets veranderd in de lijst (een nummer vervalt of er komt een nummer bij) moet hij opnieuw gesorteerd worden (ik heb autoColumnReorder al aanstaan, maar hij zet dsu 21 boven 3....)SuperRembo schreef op 27 september 2002 @ 23:27:
Gaat het erom om de lijst 1 keer te sorteren, of wil je dat de lijst gesorteerd wordt op de kolom waarop je klikt?
In dat geval kan je bijvoorbeeld een extra kolom toevoegen met breedte 0 (zodat je 'm niet ziet) waarop je kan sorteren. In die kolom zet je de getallen dan met nullen ervoor zodat ze bij alfabetisch sorteren in de goede volgorde komen (dus 021 en 003).
dat had ik geprobeerd... maar die nullen aan het begin werden automatisch weggehaald, maar ik bedenk me nu dat ik er dan gewoon overal gewoon ook nog een letter voor kan zetten.... thnx... ik denk dat ik al een heel eind kom,
anders horen jullie het nog wel
anders horen jullie het nog wel
.ListSubItems.Add , , Right$("00000" & i, 5)
daarbij moet ik ook even vermelden dat ik daar hoogst waarschijnlijk met een Int() heb gewerkt

Thnx iig

Thnx iig
Exact expert nodig?
Als je een listview m.b.v. API calls en een callback-sort gaat sorteren, dan betekent dat wel dat je een aantal andere VB funties ook via API calls moet gaan regelen. Bijvoorbeeld ItemClick en HitTest retourneren niet meer het juiste item.
Das iss een nadeel ja (al wil ja dat om 4 uur 's nachts weleens vergeten
).
Een andere manier is zoals al gezegt een hidden kolom, of (ook een creatieve oplossing
), gewoon de stringsort gebruiken die ingebouwd zit, en voordat je 'm laat sorteren, alle items doorlopen en zo formatteren dat ze via een string-sort goed gesorteerd worden, en ze daarna weer terug zetten... maar of dat nou echt de snelheid bevordert... dan is de hidden kolom waarschijnlijk toch het makkelijkste.
Een andere manier is zoals al gezegt een hidden kolom, of (ook een creatieve oplossing
Exact expert nodig?
Pagina: 1