Nieuwe DPC'er

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65823

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ben net een half uurtje geleden begonnen met ECCP en mijn 1ste puntje is verstuurd, zodoende kon ik mij direct aanmelden bij de DPC.

Hiervóór heb ik wat lopen klooien en proberen: D2OL zag er leuk uit, bood veel kansen om hoog in de ranking te komen. Maar ik baalde er zo van dat mijn Linuxbak de client niet kon draaien dat ik had besloten naar RC5 te gaan. Goed... dat 3 dagen gedraaid, geen stats... en ff later de melding dat de challenge was opgelost. Wat nu? Terug naar D2OL en balen :( dat 1 systeem niet mee kan doen of wat anders zoeken? SETI? Neuh, vond ik maar saai :r

Ik heb hier best wel even over nagedacht, dit project duurt waarschijnlijk ook niet lang meer maar ik zag aan de oproepen in dit forum en jullie site dat jullie hard hulp nodig hadden. Bovendien heb ik een hekel aan mensen/teams die "Ars" in hun naam hebben, voor mij is dat een plek waar geen licht schijnt en wat een "Ars" crunched, wil eigenlijk geen project terughebben :) :?

Mag ik mijn koetjes even voorstellen?
}:O P4/2.4 Ghz, 1024MB, Windows XP (full time)
}:O AMD K6/350, 1024MB, Windows 98 (full time)
}:O P3/850, 512MB, Windows XP (8 uur per dag)
}:O P/100, 64MB, Linux RH7.1 (full time)

Vanavond een paar paginas in dit forum gelezen. Mijn (goedbedoelde) advies: sluiten die discussie (het zegt de meeste newbies niet eens wat en ik kan het weten) en over tot de orde van de wei! Ik hoop tenminste dat jullie wat aannemen van een supernewbie! 8)7

Maarreh... nu ik lid ben en mij officieel }:O mag noemen wil ik even loeien op de goeie afronding van dit project en dat DPC maar op 1 mag eindigen!!!

Mooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

"Slokkebeest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55143

om mee te beginnen: WELKOM!

en over die discussie... Het lost zich vanzelf wel op, ik hoop op de goede manier en snel, en dat Duke, LPC en de COW_bouters gewoon weer terugkomen!

jongens laten we hier niet gaan discussiëren, dat kan wel in n ander draadje

mooie lijst processortjes heb je trouwens, jammer dat die p4's niet echt doorwerken op ECCp :( maar toch, die p4 doet in zn 1tje al meer dan ik alles bij elkaar doe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51521

Welkom Slokkebeest!
Heb je volgens mij idd ook in D2Ol stats gezien. Vandaar dat ik het topic van deze post in eerste instantie niet begreep.
Je bedoelt gewoon dat je nu ook DPC-GoT bezoeker bent geworden ;)
Anoniem: 55143 schreef op 27 september 2002 @ 21:39:
jongens laten we hier niet gaan discussiëren, dat kan wel in n ander draadje
Goed dat je het maar ff gelijk aangeeft Neotweaker. En ik hoop dat de persoon die morgen als eerste in de nieuwe ECCp DPCH post dit zinnetje ook even aanhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Hee NeoTweeker wat doe je nou,.... :) Ga je hem vertellen dat die P4 niet hard gaat terwijl hij net laat blijken dat hij om een vergelijkbare rede D2OL de rug toekeert.

Mijn P4 1.4 heeft toch al mooi 4K gegraast! Gaat dus prima zo.

Weest welkom, weest welkom, goed advies, weest welkom.

[ Voor 0% gewijzigd door FullThrottle op 27-09-2002 21:49 . Reden: Demongorgon kan niet spellen ]

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mooie lijst processortjes heb je trouwens, jammer dat die p4's niet echt doorwerken op ECCp :( maar toch, die p4 doet in zn 1tje al meer dan ik alles bij elkaar doe :Y)
Ja die P4 doet hier ook meer als de rest:
P4: 393142 op high doet ie 420000 iterations
AMD K6: 115000
Linux bakkie weet ik nog niet maar zal niet zoveel zijn
P3: zie ik maandag

en dan ben ik er nog 1tje vergeten, snelheid is 43466, ja alle beetjes helpen ;)

Is er geen betere client voor de P4 ergens te downen?

Is er een rekensommetje om het aantal punten te berekenen wat je koetjes bij elkaar kunnen doen?

Grtx & thanx for the warm welkom :*)

"Slokkebeest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je volgens mij idd ook in D2Ol stats gezien. Vandaar dat ik het topic van deze post in eerste instantie niet begreep.
Je bedoelt gewoon dat je nu ook DPC-GoT bezoeker bent geworden ;)
Ja inderdaad, dat klopt, maar op de langzamere systemen was dat niet vooruit te branden :( Toen RC5 gekozen en die hield op.... :'( Nu dus hier beland! Ennehh mijn broek zakt af als ik morgen lees dat deze challenge ook is gekraakt :?

Grtx Slokkebeest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Er is op dit moment een thread met een link naar de beste P4 client.
zie [rml][ ECCp] beste client voor P4[/rml]

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is op dit moment een thread met een link naar de beste P4 client.
zie [rml][ ECCp] beste client voor P4[/rml]
Bedankt voor de tip, hij haalt nu 630000 iterations dat is een behoorlijk verschil! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 65823 op 27-09-2002 22:17 . Reden: tikfoutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55143

Anoniem: 65823 schreef op 27 september 2002 @ 21:51:
[...]

Ja inderdaad, dat klopt, maar op de langzamere systemen was dat niet vooruit te branden :( Toen RC5 gekozen en die hield op.... :'( Nu dus hier beland! Ennehh mijn broek zakt af als ik morgen lees dat deze challenge ook is gekraakt :?

Grtx Slokkebeest
jij hebt ook reteveel power, vind je het gek dat alles meteen is afgelopen als jij mee gaat doen :o

btw, GEMIDDELD heb je elke 550 miljoen Iterations (ook wel Points Computed) 1 dp'tje (distinguished point).

Hopelijk sla jij bij het lezen niet het woordje "GEMIDDELD" over en krijgen we van jou nooit gezeur als "Mijn client heeft al 550.000.001 iterations en nog geen een dp'tje :( :( :( "

en nogmaals welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 12:55
allereerst welkom natuurlijk, dan even het volgende:
zou je de FAQ even willen lezen, grtz onder een post worden niet echt gewardeert

hoop dat je nog veel kan grazen ;)

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Laatst online: 11-06 16:43
Laat ik dan ook maar gelijk met het goede nieuws komen :).

DPC heeft er nog een lid bij.

* netiul heeft inmiddels 'al' 16 puntjes aan ECCp gedoneerd :9

Mijn koetjes:

INTEL Pentium 4 1,8Ghz
AMD Duron 700Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Laatst online: 11-06 16:43
Anoniem: 65823 schreef op 27 september 2002 @ 21:48:
[...]
en dan ben ik er nog 1tje vergeten, snelheid is 43466, ja alle beetjes helpen ;)
[...]
Alle beestjes helpen bedoel je zeker ;).

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Anoniem: 65823 schreef op 27 september 2002 @ 21:48:
Ja die P4 doet hier ook meer als de rest:
P4: 393142 op high doet ie 420000 iterations
Dat kan beter >:)
Bij mij doet de P4-2260 631000 its met de Jay Berg client,dus snel overzetten dat ding :)

offtopic:
sorry had je reactie niet gezien,maar 630000 vind ik nog weinig dan,maar veel meer zal er dan niet uit te halen zijn ben ik bang

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 11:09

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

offtopic:
611000 met een AMD TB 900 >:)
(en daar heb ik er 2 van...:P)

Maar goed... Welkom!

last.fm

Anoniem: 41682

hehe rc5 is afgelopen dus nu naar de eccp voor mij. Maar ik heb meteen een probleem met het aanmelden kep me mail adres ingevoert op de site toen ik me 1e punt heb verzonden. maar tja kep nog geen mail gehad :/ en zit nu al op de 32 :P niet gek dacht ik zo voor een duron 700@800 1e dagje pas.

Dit probleem kan natuurlijk aan wanadoo liggen maar heel misschien is een keer niet. Want mijn broertje is ook overgestapt op eccp met zijn amd 2100+ (jeetje dat draait lekker :P) en die had zijn wanadoo adres ingevult en kreeg meteen een antwoord maar ik krijg helemaal niks :(

kent iemand het of tips wat ik moet doen kon namelijk ook geen goed mailadres vinden om te kijken waar me mailtje blijft :(

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zelf heb ik ook iemand andres aangemeld voor DPC, maar diegene heeft ook nog geen mail gehad (hotmail). Denk dat eht erg druk is met aanvragen :P

Juist

Topicstarter
Gaat een beetje beetje ver om iedereen apart nog eens te replyen, bedankt voor alle reacties, tips en het warme welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MarElo schreef op 28 september 2002 @ 00:16:
[...]

Dat kan beter >:)
Bij mij doet de P4-2260 631000 its met de Jay Berg client,dus snel overzetten dat ding :)

offtopic:
sorry had je reactie niet gezien,maar 630000 vind ik nog weinig dan,maar veel meer zal er dan niet uit te halen zijn ben ik bang
En P4 2260MHz doet 631.000 it/s :? Mijn Athlon XP op 1600MHz doet 1.000.000 it/s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

hmm, mijn P3 850 doet al 440.000it/s
Dus ECCp is ook niet echt voor P4's bestemd.

Zat net ff door het IRC log van slashdot te lezen en daar stond iets in over de P4
The AMD Athlon possesses 3 superscalar ALUs, all capable of doing a rotate instruction with single-cycle latency.
Given that rotates are the core of RC5 processing, this is very advantageous for the Athlon.
Also, the P4 latency for rotate instructions is 4 cycles, and while I'm not sure off the top of my head whether it has 1 or 2 superscalar barrel shifters, it is clearly in disadvantage here.
Dat zal vast iets te maken hebben met de slechte performance van de P4 op ECCp en het enorme voordeel van een AMD.

Nu ook zonder stropdas

Pagina: 1