Toon posts:

Naaistreek Starcraft op Internet!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had weer eens zin om Starcraft op het internet te spelen. Dus ik ga naar Battle.net en ga daar lopen zoeken naar een spel.

Na een half uur of zou vond ik eindelijk iemand die met me wou spelen, en startte hij een spel. Wij met z'n 2-en tegen 2 computertegenstanders.

We zijn een tijd aan het spelen en het valt me op dat ik geen enkele tegenstander kon vinden. Dat vond ik wel vreemd, en ik begon al een vermoeden te hebben wat er aan de hand was. Jullie volgens mij ook. Hij had ondertussen al 2 keer gevraagd welke kleur ik was. Dat had ik 2 keer beantwoord.

Op een gegeven moment zag ik een grote troepenmacht voor en in m'n stad staan. Hij zei dat er een grote groep tegenstanders me ging aanvallen. Ik had ondertussen de vijand nog steeds niet gezien.

Opeens begonnen zijn 10+ Lurkers en 30+ Hydralisks MIJ aan te vallen!!! Omdat ik nog steeds op Ally stond deden mijn troepen niets en werden dus rustig afgeslcht. Ik ontplofte gewoon van de woede en bijdehandheid van dat persoon.

Terwijl ik dus met man en macht m'n basis zat te verdedigen vroeg ik ook aan hem wat the F*CK ie aan het doen was. Hij zei dat ie de computer aan het aanvallen was. Dat is natuurlijk gelul en dat heb ik ook teruggescholden, want hij had al 2 keer een bevestiging gekregen welke kleur ik was. Tijdens het verdedigen heb ik hem volledig uitgescholden met alle scheldwooren die ik ken in het engels.

Met behulp van de scannersweep en heel veel geluk had ik toch z'n aanval afgeslagen maar geen vechttroepen of zo meer over en ook nog maar 1/4 deel van al m'n gebouwen over. Hij dacht dus dat ik het wel op zou geven en dat zei hij ook tegen me en noemde me ok nog een sukkel. :(

MAAR.... Hij had wel over het hoofd gezien dat ik ongeveer 1 scherm boven m'n basis nog 3 Starporten had staan, met 11 BATTLECRUISERS die volledig waren ge-upgrade. (:? Is dat de goede spelling?) Die heb ik dus maar effe naar z'n nu niet verdedigde basis afgestuurd en heb ik hem maar effe af zitten maken todat de lafaard vluchtte. >:)

Zo, dat was mijn verhaal. Het valt me trouwens ook op dat meer dan de helft van iedereen die de Zerg speelt altijd Een enorme vloot Hydralisks maakt. Dat is toch niet leuk meer als iedereen de zelfde techniek gebruikt? Gaarne sta ik open ter discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>[b]Op 26 oktober 2000 13:54 schreef Het valt me trouwens ook op dat meer dan de helft van iedereen die de Zerg speelt altijd Een enorme vloot Hydralisks maakt. Dat is toch niet leuk meer als iedereen de zelfde techniek gebruikt? Gaarne sta ik open ter discussie.[/quote]Weet je in ieder geval wat je kunt verwachten en kun je je erop instellen >:)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch niet leuk als iedereen op dezelfde manier gaat spelen? Zo kan ik beter tegen de computer gaan vechten als ik variatie en lol wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Starcraft is gelukkig gezegend met een erg goede AI, dus dat vormt niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43
Ik kan het ook lekker op het netwerk doen :):)
speel meestal tegen mijn broertje maar ja die maak ik nu telkens in :(:(
maar het spel draait teminste nog op een 166 :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar tegen de compter is toch wat anders dan met echte mensen spelen, dat heb ik wel gemerkt in de vakanties wanneer ik en m'n vrienden op een netwerk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

je hebt altijd van die lui, ik heb vaak genoeg met red alert dat ik een of andere amerikaan aan het afslachten ben, en dan begint hij ineens te schelden etc, en kapt hij ermee, en daarna gaat hij heel de lobby volschelden met allemaal onzin, rare lui die denken dat ze iets zijn via internet.

Dat allyen heb ik ook vaak gehad ja, vallen ze je ineens schijnheilig aan... nou, als die lui denken dat ze iets zijn door op die manier te winnen.. laat ze dan maar

Laten we lekker link gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar toch blijf het een klote streek. Eerst een heel tijd chatten en de vriend uit hangen, en ja dan belazeren en het met de dood moeten bekopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja je hebt van die mensen die BGH Comp Stomp niet zo geweldig vinden dus maken ze je af omdat je dat speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 19:21 schreef Single Guy het volgende:
Tja je hebt van die mensen die BGH Comp Stomp niet zo geweldig vinden dus maken ze je af omdat je dat speelt.[/quote]Wat the hell is dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Opeens begonnen zijn 10+ Lurkers en 30+ Hydralisks MIJ aan te vallen!!! [/quote]Tja dat zat er waarschijnlijk dan wel aan te komen. Als je in het begin een beetje snel onderzoekt, dan weet je meteen waar iedereen zit. Verder hoeft ie helemaal je kleur niet te weten, dat kun je toch ook in het window zien waar je bondgenootschappen kunt maken?

Waarschijnlijk had je zijn aanval kunnen voorkomen als je zelf ook een groot leger had gehad. Als ie niet zeker is van zijn overwinning, dan zal ie je waarschijnlijk ook niet aanvallen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> [KNIP - BGH Comp Stomp ] Wat the hell is dat? [/quote]

BGH = Big Game Hunters, een officiele mod van het level The Hunters. BGH bevat echter een vrijwel onuitputtelijke hoeveelheid resources. Comp Stomp is met veel mensen (4-8) één arme computer afrossen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had oko een groot leger, maar dat was al voo de helft afgeslacht omdat hij voor mij nog wel op Ally stond. Zijn Lurkers zaten mijn troepen te vernietigen en die deden niets. teon ik het afgezet had waren m'n torens en scannersweep ook al vernietigd, dus kon ik ze ook niet zien. Dat was wel irritant moeiljk. Ik zat trouwens ook net de kaart te verkennen met een mannetje en had niet direct in de geten dat hij me aanviel, dat koste me ook weer 5 a 10 seconden tijd of zo, en in die tijd had ie al een hoop van me gekiled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja. zeker een lame actie, maar daar doe je weinig aan.
ik speel starcraft nooit online :(
we hebben een 8 pc intranet waar we het op spelen
lekker 4 VS 4 mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

*shrug* dit soort acties zijn jammergenoeg vrij standaard als je zomaar een spelletje SC speelt op het 'net. Wat is de oplossing? Fijn met vrienden spelen. Die kun je tenminste wel vertrouwen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:50
Dit is dus backstobben, errug lame van die gast, en wat schiet hij ermee op? vrij weinig, als hij 2v2 had gespeeld had je hoogstwaarschijnlijk gewonnen, nu heeft'ie een loss aan z'n broek hangen. >:)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, als we 2 vs 2 hadden gespeeld hadden we gewonnen, maar nu heeft ie weer een loss voor z'n score. Ik hou van Battlecruisers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Battlecruisers...
sigh.. watch out for psy storm vs. protoss anders ben je het haantje. Corsairs en Valkyries kunnen ook nog wel eens irritant zijn, en als je tegen Dev/muta's moet dat zorg maar voor een hoop valkyrie's van je eigen met wat cloaked wraiths.

ach, het mooie van starcraft is dat er voor elke aanval wel iets te verzinnen is om het tegen te houden...

hetzelfd eprincipe bij Magic L The Gathering, zo ongeveer elke kaart is wel te Counteren, disenchanten of shatteren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar zoals je al uit het verhaal ad kunnen uitmaken had ik maar 1 tegenstander, en die war Zerg. Die hebben (op Plague na) noe echt veel echt goede dingen tegen meerdere schepen, zoals Valkarys of die Psyonic Storm of zo. Anders had ik het oko wal anders aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Jammergenoeg is MtG veranderd in een commerciel zooispel. Eringestapt tijdens het einde van Unlimited, eruit gestapt na Mirage.. Durf er niet over na te denken hoeveel geld ik daar aan verspild heb.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zit je verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Niet echt. Er zat een groot stuk Starcraft-related spul bij dat berichtje, maar dat heb ik maar weer geknipt. Betwijfelde achteraf dat er hier Starcraft spelers zijn die zich de "Betrayal at Geedon V" total conversion nog kunnen herinneren.
Dus toen heb ik het MtG stukje maar laten staan en dat gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is mtg dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Omhoog kijken. Magic the Gathering: MtG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja je ziet wel dat veel M:tG'ers ook StarCraft en Diablo spelen..

Maar goed, ik ben ook een keer flink genaaid door iemand die in het begin al met een groot leger "Zealots" aan kwam rennen en heel m'n basis afslachtte..

Ja vond hij/zij leuk.. Kon er niet echt om lachen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, zelfs de rush is een tactiek
zul je gewoon rekening moeten houden
tegen die tijd heb ik meestal ook al wat zealots/marines/zerglings
en photon cannons/bunkers/sunken colony's
ligt gewoon aan hoe je speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

De beste manier om een rush tegen te houden vind ik toch de preemptive rush. Zelf de eerste zijn die rusht (misschien met wat minder units dan je normaal mee zou rushen) en hem flink wat schade toebrengen (mineral lines uitschakelen is #1). Een groot resource-verschil aan het begin geeft je flink wat ademruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel, maar een paar photon cannons kunnen meestal wel met wat zerglings afrekenen
vooral als ik nog een of twee zealots heb
maar ja

protoss roelen!

For aiur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Dat is nou een rush tactic....

90% van de online spelers speelt rush tactics.

Als je de eerste aanval afslaat heb je gewonnen.

mmm 2 pagina's....sorry niet gezien

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 17:19
Ik heb zelf nog nooit op battle.net gespeeld maar heb we veel ervaring met LAN-games (al 2 jaar lang elke dinsdag avond een uurtje of 5 spelen met een paar maten.

Er is een enorm verschil of je tegen de computer speelt of tegen andere mensen. De comp is errug snel met aanvallen maar als je de 1e aanval overleefd dan kun je rustig wat aanval gaan bouwen om daarna op je gemak het veld op te ruimen.

Tegen andere mensen (en zeker als je met een stel maten speelt en dus niet voor een rush gaat omdat je het leuk wilt houden) heb je wat meer tijd en kun je leuke tactieken gaan testen.

Een perfecte manier om van die vervelende protos spelers af te komen die alleen maar carriers bouwen is om met zerg een aantal (stuk of 20) hydralisks te morphen en die onder dark swarm te stoppen, wat zerglings om te consumen en je loopt door luchtmacht heen.

ps. Wat moet je in hemelsnaam met 20 battlecruisers, die dingen zijn veel te duur en alleen maar leuk tegen scourges (die kamikaze dingen van de Zerg), massive m&m&m werkt errug leuk.

of natuurlijk heavy metal (tanks + siege en goliaths met een paar Science Vessels)

ps.

Enorm leuk is het om een keer tegen een zerg alleen maar met Science Vessels te werken, die groene wolk (irradiate) in combinatie met defence matrix is erg leuk.

pak 2 SV geef elkaar defence matrix en daarna irradiate, vlieg dan boven de mineral line van de zerg en de drones ploffen stuk voor stuk kapot.

Verwijderd

Lekker late reactie, er is al heel lang niet gepost in dit en opeens wel? Ik dacht dat ie al niet meer in de lijst stond hier, ik had deze al een hele tijd geleden geplaatst :?

Verwijderd

hmmmz
die zealots kunnen best wel retesterk zijn als je eenmaal de upgrades gaat gebruiken

maar als je bijvoorbeeld met protoss werkt is de luchtmacht meestal toch wel handig.
een paar carriers/ scouts
in combo met veel arbiters, die om de zoveel tijd je enorme leger van reavers en dragoons recallen.
(die units zijn dan allemaal gecloakt) en daar schop je echt kont mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

ik heb zelf wel eens een 2vs2 game gedaan op b.net met allemaal koreanen

het begon al lekker: mijn ally reageerde niet en ik begon te vermoedden dat die slimmerd met de andere 2 werkte. dus ik unallyen en maar het beste hopen. Gelukkig waren die andere 3 lui gewoon newbies en kon ik de meeste expansies van hun de grond in boren met behulp van lurkers & hydra. 2 van de koreanen had ik hierdoor zonder grondstoffen laten zitten. de andere was blijkbaar iets beter want hij kon met een beetje geluk mijn hoofdbasis vernietigen. niet dat dat veel uitmaakte, want op dat moment waren mijn guardians & hydra's al bezig met zijn hoofdbasis en expansies de grond in te boren :)

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
als je protoss tegen zerg bent, kun je bijna altijd een zergling rush verwachten.

Wat belangrijk is in een zealot vs. zergling gevecht is de protoss melee damage upgrade.

Psi blades = 16 damage
Een zergling heeft 35 health.

Dus 3 keer slaan en zergling is door (3*16 > 35)

De truuk is om ervoor te zorgen dat je melle damage 1 hoger is dan de zerg carapace, WANT

Psi blade + upgrade = 18 damage
2*18 = 36 en dat is dus meer als 35.

Dus als je een level 1 updare melee damage hebt, sla je met een zealot een zergling dood in 2 slagen ipv. 3 slagen.

Die 100 minerals en 100 gas in die upgrade heeft meerdermale mijn huid gered, gewoon omdat de zerg player dit niet in de gaten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

dus je moet tegenwoordig al hogere wiskunde gestudeerd hebben om Starcraft te spelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Op zaterdag 16 december 2000 19:35 schreef Metalium- het volgende:
dus je moet tegenwoordig al hogere wiskunde gestudeerd hebben om Starcraft te spelen? ;)
nah.. logisch verstand, wat tactisch inzicht en groep 6 basisschool rekenen volstaat al :) maar zelfs dit is voor sommige mensen al te hoog gegrepen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Uitrekenen van damage vs armour is toch al een ouwe truuk voor RTS spelers? Deed men in ieder geval bij Command & Conquer ook al, zodat je precies wist hoe je het meest efficiente de tegenpartij kon uitschakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 26 oktober 2000 13:54 schreef DarthMaarten007 het volgende:
KNIP
Die heb ik dus maar effe naar z'n nu niet verdedigde basis afgestuurd en heb ik hem maar effe af zitten maken todat de lafaard vluchtte. >:)
Hehehe strakke actie dat je m uiteindelijk nog de pan in hakte :) !!!
Good work dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 17:46 schreef Rudoli het volgende:

Er is een enorm verschil of je tegen de computer speelt of tegen andere mensen. De comp is errug snel met aanvallen maar als je de 1e aanval overleefd dan kun je rustig wat aanval gaan bouwen om daarna op je gemak het veld op te ruimen.
Zelfs als je al moeite heb met de computer (onmogelijk :P ) kuj btr een eiland lvl nemen (bvb Island Hop)....dan moet de pc eerst w88 tot ie ships kan en dat duurt wel ff....omdertussen kun jij dan de randen van je eiland flink van photons of wat anders voorzien
Voor een eilanden lvl tgn de pc raad ik de protoss aan
10 carriers klaren de klus wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.