Ik wil op een zo goedkoop mogelijke manier mijn hartslag meten en naar de PC sturen. Iemand een id voor goedkope sensoren of andere tips ?
tellen delen door 60 of sow en in typen op je compu in kladblok 
Gewoon van een kapotte hartslag meter de sensor eruit bouwen en een schakel schema voor bedenken/vinden.
Gewoon van een kapotte hartslag meter de sensor eruit bouwen en een schakel schema voor bedenken/vinden.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
erg grappig. Als je niets zinnigs in te brengen heb......laat ook maar, weet niet beter
Verwijderd
Zijn laatste zin is toch zinnig? of wat had je anders verwacht? Dat hij je een sensor ging opsturen?pkouwer schreef op 27 september 2002 @ 21:27:
erg grappig. Als je niets zinnigs in te brengen heb......laat ook maar, weet niet beter
edir: excuses! had niet gezien dat hij ge-edit had .
Goedkope sensor? Ik heb ooit iets gebouwd met een sensor die de lichtdoorlatendheid van je huid meet met een reflectiesensor van een paar piek (ik meen een CNY70, verkrijgbaar in iedere elektronicazaak). Op die manier kan je perfect je hartslag meten. Sluit het IR-ledje van de CNY aan op een voeding en het sensoreind aan je joystickpoort?
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
is ge-edit, vandaarVerwijderd schreef op 27 september 2002 @ 21:33:
[...]
Zijn laatste zin is toch zinnig? of wat had je anders verwacht? Dat hij je een sensor ging opsturen?
plaats je dan aan de andere zijde een spiegel ofzo, heb net de sheet gezien maar is idd alleen reflectie. Hoe meet hij dan de hartslagSlein schreef op 27 september 2002 @ 21:33:
Goedkope sensor? Ik heb ooit iets gebouwd met een sensor die de lichtdoorlatendheid van je huid meet met een reflectiesensor van een paar piek (ik meen een CNY70, verkrijgbaar in iedere elektronicazaak). Op die manier kan je perfect je hartslag meten. Sluit het IR-ledje van de CNY aan op een voeding en het sensoreind aan je joystickpoort?
Je plakt hem gewoon op je vingertop. Je vinger kaatst het licht diffuus terug, en dat vangt de sensor op.
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
Je kunt het ook doen met een gevoelige microfoon.
Zo wordt in iedergeval ook bloeddruk gemeten
Zo wordt in iedergeval ook bloeddruk gemeten
Wat niet kan is nog nooit gebeurd
Ga proberen....Nog meer id-tjes ?Slein schreef op 27 september 2002 @ 21:40:
Je plakt hem gewoon op je vingertop. Je vinger kaatst het licht diffuus terug, en dat vangt de sensor op.
[elaborate]
Elke keer als er bloed door je vinger gepompt wordt zet je vinger iets uit, en wordt er dus meer licht doorgelaten. Er wordt dus ook meer (in ieder geval een andere hoeveelheid) licht teruggekaatst. Het effect was heel duidelijk meetbaar (is wel even geleden
).
[/elaborate]
Elke keer als er bloed door je vinger gepompt wordt zet je vinger iets uit, en wordt er dus meer licht doorgelaten. Er wordt dus ook meer (in ieder geval een andere hoeveelheid) licht teruggekaatst. Het effect was heel duidelijk meetbaar (is wel even geleden
[/elaborate]
was het project suc6vol ?Slein schreef op 27 september 2002 @ 21:43:
[elaborate]
Elke keer als er bloed door je vinger gepompt wordt zet je vinger iets uit, en wordt er dus meer licht doorgelaten. Er wordt dus ook meer (in ieder geval een andere hoeveelheid) licht teruggekaatst. Het effect was heel duidelijk meetbaar (is wel even geleden).
[/elaborate]
Meer ideetjes? Nou ja, gebruik je joystickpoort als voeding, dus. En als je binnen vijf minuten die datasheets te pakken had heb ik er ook wel vertrouwen in dat je weet hoe dat ding werkt, en wat een voorschakelweerstand is etc.
Maar als je daar niet uitkomt hoor ik het wel.
nee, dat lukt me wel. Ik was benieuwd naar andere oplossingen....
Tja, ik had mezelf niet echt een doel gesteld, dus het proefje was sowieso succesvol. 
Ik had niet echt een uitgebreid meet- en rekenprogramma gemaakt om hartslagen te berekenen, alleen een soort scoopuitlezing (in QuickBasic
) en dat vond ik al cool genoeg. Heb daarna mijn tijd verprutst aan het maken van een ademhalingssensor, maar dat was best tricky, en is dus ook niet echt wat geworden.
Ik heb trouwens nu ik er over nadenk ook nog eens een hartslagsensor gemaakt op basis van een hele gevoelige viervoudige versterker die daadwerkelijk de elektrische signalen van je hart opving (op basis van een oud Elektuur-schema (flink voor 1995, denk ik)). Maar het afregelen en ruisvrij maken van het geval was niet echt makkelijk, zeker zonder goede apparatuur, dus ik heb dat maar 1x werkend gezien. Heb het schema nog wel ergens in een la liggen, maar da's bij mijn ouders, dus daar heb je nu geen fsck aan. Kan het eventueel wel opzoeken als je dat graag wilt. Maar de optocoupler-oplossing is veel simpeler, makkelijker en vergt niet dat je je benen en armen scheert.
Ik had niet echt een uitgebreid meet- en rekenprogramma gemaakt om hartslagen te berekenen, alleen een soort scoopuitlezing (in QuickBasic
Ik heb trouwens nu ik er over nadenk ook nog eens een hartslagsensor gemaakt op basis van een hele gevoelige viervoudige versterker die daadwerkelijk de elektrische signalen van je hart opving (op basis van een oud Elektuur-schema (flink voor 1995, denk ik)). Maar het afregelen en ruisvrij maken van het geval was niet echt makkelijk, zeker zonder goede apparatuur, dus ik heb dat maar 1x werkend gezien. Heb het schema nog wel ergens in een la liggen, maar da's bij mijn ouders, dus daar heb je nu geen fsck aan. Kan het eventueel wel opzoeken als je dat graag wilt. Maar de optocoupler-oplossing is veel simpeler, makkelijker en vergt niet dat je je benen en armen scheert.
Ga iig proberen, maar als je me het schema wilt mailen Heel GraagSlein schreef op 27 september 2002 @ 21:52:Ik heb trouwens nu ik er over nadenk ook nog eens een hartslagsensor gemaakt op basis van een hele gevoelige viervoudige versterker die daadwerkelijk de elektrische signalen van je hart opving (op basis van een oud Elektuur-schema (flink voor 1995, denk ik)). Maar het afregelen en ruisvrij maken van het geval was niet echt makkelijk, zeker zonder goede apparatuur, dus ik heb dat maar 1x werkend gezien. Heb het schema nog wel ergens in een la liggen, maar da's bij mijn ouders, dus daar heb je nu geen fsck aan. Kan het eventueel wel opzoeken als je dat graag wilt. Maar de optocoupler-oplossing is veel simpeler, makkelijker en vergt niet dat je je benen en armen scheert.
Ik zal eens even op zoek als ik thuis ben. Kon het zo gauw niet vinden met google. Daar staat trouwens best veel, maar zelf klooien is natuurlijk leuker, en volgens mij weet je al genoeg.
Verwijderd
Je zou ook een laag alu folie kunnen pakken, daartussen papier met gleuven erin, dan daarbovenop weer alu folie. Op die manier heb ik ooit een platte drukknop gemaakt voor achter plexi. Als het alu dan contact maakt krijg je een piek. Als je dit om je pols heen klemt zodat het net geen contact maakt dan is de druk van je hartslag genoeg om contact te maken denk ik.
Misschien kan je idd het beste een defecte hartslagmeter op de kop tikken. Die dingen werken dmv een band die je om je borst heen doet. Die zend vervolgens radio-signaaltjes (of zo) uit, die de hartslagmeter om je pols opvangt. Als je idd dat dieng uitelkaar haalt en op een relais schakeling zet, moet dat wel kunnen. Nu het progje hiervoor nog....
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Lache dit. Kan je straks met MBM behalve je cpu temp ook je hartslag uitlezen tijdens een potje doom III
Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug
Verwijderd
Misschien het volgende:
op goedkopere hometrainers betstaat de hartslagmeter uit een klemmetje die je op je oorlel klemt, misschien is dat interessant voor je?
op goedkopere hometrainers betstaat de hartslagmeter uit een klemmetje die je op je oorlel klemt, misschien is dat interessant voor je?
Verwijderd
Bij de sporthal hebben ze op de handvaten van de fietsen hardslag meters.
Maybe cewl om dit op je muis te doen???
Maybe cewl om dit op je muis te doen???
Ik heb het schema voor het ECG-meetgeval teruggevonden en op de scanner gelegd:
hier.
Het komt uit een of ander Elektuur-boekje. Waarschijnlijk de 301 schakelingen reeks.
Ik heb de uitgang van de optocoupler volgens mij direct aangesloten op de joystickpoort, dus ik heb het stuk rechts van de optocoupler niet gebouwd. YMMV.
Laat even weten als het lukt, ik ben erg benieuwd.
hier.
Het komt uit een of ander Elektuur-boekje. Waarschijnlijk de 301 schakelingen reeks.
Ik heb de uitgang van de optocoupler volgens mij direct aangesloten op de joystickpoort, dus ik heb het stuk rechts van de optocoupler niet gebouwd. YMMV.
Laat even weten als het lukt, ik ben erg benieuwd.
Google is weer leuk :
http://www.njit.edu/Direc...BME410/Labs/heartrate.doc
http://www.analog-innovations.com/schematics.htm
http://walden.mvp.net/~ri...lectronics/hrm/index.html (draadloos!)
http://www.njit.edu/Direc...BME410/Labs/heartrate.doc
http://www.analog-innovations.com/schematics.htm
http://walden.mvp.net/~ri...lectronics/hrm/index.html (draadloos!)
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Pagina: 1