Toon posts:

P4 of AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een AMD XP 1600+ en heb een extra bonus, die ik wil gebruiken een een 2,4 CPU te kopen met nieuw moederbord, wat ik nu irri vind is die koeler die zo hard draait, nu was ik laatst bij een vriend met P4 2 Ghz en dat systeem had minder lawaai, stuk minder.

Nu is mijn vraag, 2,4 Ghz AMD of P4, is het zo dat die P4 koelers minder toeren maken en daarom minder lawaai, wie kan me daar tip over geven, ik twijfel ook over de temperatuur, is nu al bijna 60 C als ik game.

Wat is beter P4 533 of toch maar weer AMD , ?? Tips of ervaringen

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

het ligt gewoon aan je cooler zelf, koop een goeie cooler (en heatsink) die op minder rpm kan draaien en dan is ook je AMD een stuk minder luidruchtig...

maar als je toch geld teveel hebt koop je toch asus p4t533 + 2.xxGHz en rimm4200 geheugen :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48
Zucht, zelf zou je een hoop al kunne uitzoeken. Dat koeler verhaal wat je nu ophangt is klink klare onzin. Er zijn wel 50 verschillende merken koelers voor zowel amd als intel. Allemaal met hun eigen voor's en na's. Bekijk www.tomshardware.com maar eens dan vind je wel een artikel daarover. Punt twee, een goede kast maakt ook HEEL VEEL verschil. Punt drie je pc kan je ook eens kijken of je kast van binne niet erg stoffig is. Op mijn amd koelerblok lag een deken stof, na verwijderen stof was het resultaat een graad of 10 minder warm.

Zoek en gij zult vinden!

Verwijderd

koop gewoon een goede cooler...

je gaat toch geen slechtere cpu kopen omdat de fan beter is... :?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Regel nummer een: boxed koelers zijn meestal te luid en koelen niet genoeg. Als je gewoon een degelijke koeler(na een hoop reviews gelezen te hebben) koopt voor je AMD of je P4 krijg je identiek hetzelfde resultaat.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

idd zoekt en gij zult vinden (o.a. dat een 2,4 Ghz AMD proc helaas nog niet bestaat...)

Verwijderd

Duracell schreef op 27 september 2002 @ 21:26:
Regel nummer een: boxed koelers zijn meestal te luid en koelen niet genoeg. Als je gewoon een degelijke koeler(na een hoop reviews gelezen te hebben) koopt voor je AMD of je P4 krijg je identiek hetzelfde resultaat.
:?

Dit is een beetje onzin IMO omdat die cooler af-fabriek goed gekeurd is om onder normale omstandigheden jou proc-je koel genoeg te houden. Er zijn zelfs mensen, die met hun boxed P4 cooler nog oc-en...

[edit]

Ik weet uit eigen ervaringen dat een boxed P4 cooler, die bij de P4 2ghz van mn vader zat, best stil is :)
Hij is veel stiller dan mn standaard coolermaster amd-coolertje hierzo :)

En je kan eventueel, als je stilte echt zo belangrijk vindt, misschien denken aan een Zalman cooler?

Verwijderd

ik heb gister een XP2000 + elcheapo koelermaster koelertje bij exile gekocht en die houd hem wel koel hoor :) 50 graden maar :) zelfs met }:O en ook bij het DVD -> DIVX rippen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op praktisch elke reviewsite wordt de P4 met de XP vergeleken. Daarmee moet je zeker wel verder kunnen. Hier op PMG doen we niet aan Intel vs AMD discussies, dit gaat op den duur volledig uit de hand lopen.

Het zijn twee sterke op zichzelf staande fabrikanten, ze maken allebei goeie processors. De een met specifieke voor- en nadelen evenals de ander. Zoals eerder gezegd: zoekt en gij zult vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.