"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Maar doe voor de gein eens "modprobe sb" als root in een terminal.
Verwijderd
1
| alias sound-slot-0 maestro3 |
En dan "/sbin/modprobe maestro3" intypen. Nu heb je geluid.
Verwijderd
ESS1869 is (geloof ik) de maestro3 driver?deadinspace schreef op 27 september 2002 @ 22:04:
Mja, drivers verschillen meestal niet veel per distro.
Maar doe voor de gein eens "modprobe sb" als root in een terminal.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 22:12 . Reden: typo ]
Het is ook erg makkelijkVerwijderd schreef op 27 september 2002 @ 23:29:
Tja, het klinkt allemaal erg makkelijk. Maar zouden jullie ook stap voor stap willen uitleggen?
beelzebubu legde het al exact uit, zo zou het moeten werken. Dus als volgt:
1
2
3
4
| su (password typen) modprobe maestro3 echo alias sound-slot-0 maestro3 >> /etc/modules.conf |
Voor meer info over simpele command-line dingen, het gebruik van editors en nog wat spul zou je eens hier kunnen kijken, en dan vooral het stukje 'Using the Command Shell'. Voor meer info over kernels en drivers kun je onder andere hier kijken. Google is natuurlijk ook handig.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Het schijnt dat deze ooit in de kernel heeft gezeten onder de naam sis7018 maar die kan ik niet meer terugvinden.
Maar ja, op de site van SIS hadden ze het nog over kernel 2.3.40
Nu ook zonder stropdas
de alsa driversHagar schreef op 27 september 2002 @ 23:55:
Weet iemand ook uit zijn hoofd welke driver voor een SIS 7018 pci audio chipset werkt?
Het schijnt dat deze ooit in de kernel heeft gezeten onder de naam sis7018 maar die kan ik niet meer terugvinden.
Maar ja, op de site van SIS hadden ze het nog over kernel 2.3.40
staat ie niet in het rijdje van Intel i810 ofzo iets? AC97 compatible?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
Fuck, had odysseus deadinspace (Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 23:49:
Erg bedankt het is gelukt. Heb trouwens SB gedaan.
En voor die sis, da's inderdaad trident, die chipset heeft mijn laptop nl. ook.
Bij: modprobe maestro3
/lib/modules/2.4.18-6mdk/kernel/drivers/sound/maestro3.o.gz: init_module: No such device
Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters
modprobe: insmod /lib/modules/2.4.18-6mdk/kernel/drivers/sound/maestro3.0.gz failed
modprobe: insmod maestro3 failed
Onder etc/modules.conf heb ik nu het volgende staan:
alias usb-interface usb-uhci
alias eth0 8139too
alsia sound-slot-0 maestro3
Verwijderd