Overklok hulp gevraagt

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Hallo(ik ben nieuw hier)

Ik ben dus niet zo bekend met overklokken.

Ik heb een Dell Dimension 4300
P4 1.6 ghz
512 mb ram

nu vind ik de prestaties nog niet goed genoeg.
Op een ander forum zeiden ze dat ik de fsb wel kon overklokken omdat alles dan sneller werd.

Hoe moet ik die fsb overklokken?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

ik zou zeggen, kijk even in de faq van dit forum, daar is heel veel hulp voor de beginnende overclocker te vinden :)

edit: hier kun je de faq vinden :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Om te beginnen moet je geen DELL kopen :+

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Helaas helpt de faq wat dit betrefd niet altijd evenveel. Van Dell's weet ik het niet, maar bijvoorbeeld compaq maakt eigen specifieke pc's, die vaak alleen met extreem veel moeite te overclocken zijn :)

Gelukkig hebben we wel de almighty search :D

btw: stel je van dat overclocken trouwens niet te veel voor. Je hebt een behoorlijke processor in je pc zitten, je FSB omhoog gooien zal voor bijvoorbeeld spelletjes (pardon: games) weinig verschil opleveren. Videokaart upgraden / overclocken scheelt dan veel meer.

Mocht het je vooral om windows applicaties gaan: snellere HD doet wonderen :)
offtopic:
Fewture: als je niks te zeggen hebt, post dan ook niks ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, begin toch maar eerst eens om de faq te lezen..

Normaal gesproken heb je vrij weinig kans bij merk-pc's.. Misschien dat sommige softwarematige tools als soft-fsb nog willen werken, en anders moet je uitwijken naar de echte die-hard methode om bijv. een andere kristal-oscilator op je bord te gaan solderen.. Maar voordat je daaraan begint moet je je toch eerst behoorlijk verdiepen in de oc-wereld :)

Dit topic is gesloten.