Toon posts:

WindowsXP -> Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 2 computers thuis beide met Windows2000, nou heb ik op eentje XP geinstalleerd, en tot mijn verbasing konden deze computers elkaar niet zien. Nou was dus het geval dat ik mijn WinXP cd'tje in de andere computer moest doen en daar "network installer for home use" o.i.d moest gebruiken. Afijn, ik doe dat. Kreeg ik een melding dat dit alleen bedoeld was voor Win98, Win98SE en WinME.

Zijn ze nu hun eigen software aan het boycotten!? Who helps me out?
Bij voorbaat dank

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
-IP instellingen?
-zitten ze wel in dezelfde werkgroep?
-kun je wel naar de ander pingen?

• The Bad Seed
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je moet of de guest ccount aanzetten op beide computers, of op beide dezelfde login/pass combos gebruiken. Dan zouden ze elkaar moeten kunnen zien.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
search en faq probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Search & faq probleem? vast wel maar kon zo snel nix vinden :)

Zitten uiteraard in dezelfde netwerkgroep ja...instellingen zijn 100% oké ik kan met beide ook op internet. Domme is alleen....ze zien elkaar niet... en ik wil ook niet altijd met dezelfde 2 users op 2 computers tegerlijk zijn.... lijkt mij.... iemand betere oplossing!?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
als je gewoon in de explorer intypt:
\\pcnaam\share
doet die het dan ook niet???

• The Bad Seed
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 20:51:
Search & faq probleem? vast wel maar kon zo snel nix vinden :)

Zitten uiteraard in dezelfde netwerkgroep ja...instellingen zijn 100% oké ik kan met beide ook op internet. Domme is alleen....ze zien elkaar niet... en ik wil ook niet altijd met dezelfde 2 users op 2 computers tegerlijk zijn.... lijkt mij.... iemand betere oplossing!?
Je hoeft niet tegelijk met die users aangelogd zijn, de andere computer moet dezelfde username/pass in zijn lijst met mensen die mogen inloggen staan hebben.
En anders de guest account aanzetten.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 13:47
Duracell schreef op 27 september 2002 @ 20:47:Je moet of de guest ccount aanzetten op beide computers, of op beide dezelfde login/pass combos gebruiken. Dan zouden ze elkaar moeten kunnen zien.
Daar heeft het niets mee te maken. Het heeft te maken met de ip-range. Ze moeten in dezelfde ip-range zitten. Dus bv 192.168.1.x. Als je niet hetzelfde login/pass combo hebt dan geeft hij een inlogscherm waar je de goede username/pass combo kunt invullen.
Ook hoeft hij niet in dezelfde werkgroep te zitten.
Gewoon dus eerst ff het ip goed instellen en daarna het andere ip proberen te pingen...
Pagina: 1