Toon posts:

Stel dat je het geld had om......

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
een Killer-rig in elkaar te zetten, zou je hem dan overclocken. Money is no object, je kunt het snelste en nieuwste kopen wat er is, ik denk niet dat ik de behoefte zou hebben om dat te overclocken. Ik denk ook niet dat de noodzaak er zou zijn.

Dit moet een discussiedraadje worden, dus brand maar los.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Leg me eerst eens uit wat een Killer-rig is :X :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Dan zijn al je dromen voorbij en heb je niks meer om naar uit te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Snelste processor, meest brute videokaart, snelste harddisksysteem, kortom alleen maar topspul, zo'n ding komt al gauw op €6000,--

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:12

Tux

ff kijken wat ik dan zou kopen, anders weet ik ook niet of ik hem zou overklokken :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ek denk dat een "Killer-rig" de snelste en vetste pc zou zijn die je in elkaar kunt zetten (ongelimiteerd budget uiteraard).

Wanneer ik zo'n apparaat in elkaar zou zetten dan zou ik de eerste paar maanden het beestje standaard laten draaien, op een gegeven moment is 'snel' niet snel genoeg meer en dan wordt het tijd om het apparaat over te clocken.

Niet omdat dit nodig is maar om te zien wat het apparaat allemaal kan met een paar mooie peltiers op alle onderdelen die warm worden en een waterkoeling waar de gemiddelde vrachtwagen nog jaloers op zou zijn, daarmee zou ik gaan experimenteren als geld geen rol zou spelen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben je dus puur voor de sport bezig, want erg veel practisch nut is er dan niet meer om te oc-en

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 14:24
jazeker, met waterkoeling nzow

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

gelijk oc-en, dan heb je zkr het snelste spul wat er is, vapochill kastje erbij of iets anders en dan de pentium 3.06 ghz pijnigen :D

Verwijderd

oc'en ?

altijd...

je bent een tweaker of je bent het niet he 8) }) :P

Verwijderd

gelijk oc-en, dan heb je zkr het snelste spul wat er is, vapochill kastje erbij of iets anders en dan de pentium 3.06 ghz pijnigen :*)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 21:00
Ik zou een P1 233 mmx kopen, als het budget toch niet gelimiteerd is :+

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 21:25
mmm... lekker vaag... sluit deze maar...

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 21:32
lijkt me vrij simpel op dit moment:
Prometheia kast
Intel P4 2.8GHz
Intel 850E chipset( nog steeds de snelste) + RIMM 1066
Radeon 9700 pro

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik denk niet dat ik hem dan overklok, pas als de gewone computers qua snelheid in de buurt komen dan wel (gelijk weer naar het maximum)
(ik neem aan dat je een gewone consumentencomputer bedoelt, geen server/multi cpu werkstation)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 20:54:
gelijk oc-en, dan heb je zkr het snelste spul wat er is, vapochill kastje erbij of iets anders en dan de pentium 3.06 ghz pijnigen :D
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 20:55:
gelijk oc-en, dan heb je zkr het snelste spul wat er is, vapochill kastje erbij of iets anders en dan de pentium 3.06 ghz pijnigen :*)
niet dubbelposten

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: Editie Februari 2002

De review is al een half jaartje oud. Ik zou het toch niet vervelend vinden als ik die plotseling op m'n bureautje zou zien staan als ik wakker werd :)

Ik zou er alleen dan nog een Athlon xp 2600+ en nieuw mobo in stoppen. Dan is ie weer helemaal up to date en dan gewoon lekker z'n werk laten doen zonder te oc'en. 'Ben een beetje gek zeg een systeempje van € 27.000,- overclocken :o

Specs

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 21:08
dubbelposten doe jij nu ook toch door hem twee maal te quoten :D

Maar ff on topic, zekerz wel oc'en en dan toch kiezen voor een geile Prometia (vast foute spelling) dan haal je nog meer uit dat ding dan dat er te verkrijgen is en niemand ter wereld behalve de vetste developers heeft dan zo'n snelle pc om juist jouw ding te doen!

..::System Specs::..

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Photoshop, twee of drie IDE's, realtime film comprimeren en opnemen, en een }O - nou en of zou ik dat overklokken. Sowieso: Hammers, 15K SCSI, 9700-kaartje, CD+DVD-branders: daar komt aardig wat warmte vanaf, en als je dan toch koeling neemt: dan maar die Prometeia, en als je dan toch een Prometeia hebt: waarom dan niet 40% extra snelheid?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Ik vind het eigenlijk wel lekker om een wat ouder systeem te hebben, kan ik er tenminste af en toe en ram tegen geven.... even serieus, ik hoef ik er niet zo extreem voorzichtig mee te zijn, een vriend van me heeft net echt een ongelooflijke mooie computer gekocht, alles A spul, zelf samengesteld... 4500 pleuro, ( P3 2000 512 mb RIMM dimmetjes.. :P )
als ik het eeuwige geld zou hebben zou ik ook onmiddelijk even een leuke comp samenstellen :P

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:48

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik zou hem een beetje overclocken en dan een lan houden en al je vrienden laten komen en ze dan naar je bak laten kijken en ze er niet achter laten }) }) })

[ Voor 0% gewijzigd door Fanatic_FS op 27-09-2002 21:12 . Reden: typo ]

[specs]

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

MuErTo ChAvEz schreef op 27 september 2002 @ 21:04:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: Editie Februari 2002

De review is al een half jaartje oud. Ik zou het toch niet vervelend vinden als ik die plotseling op m'n bureautje zou zien staan als ik wakker werd :)

Ik zou er alleen dan nog een Athlon xp 2600+ en nieuw mobo in stoppen. Dan is ie weer helemaal up to date en dan gewoon lekker z'n werk laten doen zonder te oc'en. 'Ben een beetje gek zeg een systeempje van € 27.000,- overclocken :o
En denk aan de Gigabit netwerkkaart, de cd-rw en de dvd drives :+
Dan heb je bijna een andere computer.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
utbone schreef op 27 september 2002 @ 20:56:
mmm... lekker vaag... sluit deze maar...
En dat beslis jij :X

[on-topic]
Ik zou het ding niet oc-en. Maar juist zo stil mogelijk maken :9

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Resistor schreef op 27 september 2002 @ 21:18:
[...]

En denk aan de Gigabit netwerkkaart, de cd-rw en de dvd drives :+
Dan heb je bijna een andere computer.
De kosten van de Gigabit netwerkkaart, de cd-rw en de dvd drives zijn marginaal als je dat afzet tegen wat er voor de rest in het systeempje zit.

Alleen de processor en mobo is voldoende. Waarom zou het dan al een volledig nieuw systeempje zijn als ik dat veranderde :?

Specs

Verwijderd

P4 3,06 GHz @ 4.5 GHz @ vapochill
ATi Radeon 9700 Pro @ Waterkoeling

en dan maar in de 20.000 3D Marks halen :)

Verwijderd

Dream mode:
quatro Amd 5ghz @ 6ghz WC
videokaart, quatrohead core/mem 3ghz/3ghz 1gig videomen
10 gig ram,
dikke raid array :)
/dream mode

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

MuErTo ChAvEz schreef op 27 september 2002 @ 21:23:
[...]

De kosten van de Gigabit netwerkkaart, de cd-rw en de dvd drives zijn marginaal als je dat afzet tegen wat er voor de rest in het systeempje zit.

Alleen de processor en mobo is voldoende. Waarom zou het dan al een volledig nieuw systeempje zijn als ik dat veranderde :?
Ik zie de combinatie MoBo/cpu als het hart van de computer, als je die veranderd verander je in mijn ogen het hele systeem. Een gigabit netwerkkaart heeft niet zo veel invloed, maar dan is het systeem meer voor servergebruik geschikt (zelf in een lan een gameserver draaien, zonder last te hebben van snelheidsverlies (verschil tussen 200 en 100 fps zie ik niet)

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:51
UITERAARD!!
alles to tha max natuurlijk
wat voor systeem ik ook heb.. overclocken en koeling etc blijft vet..
niet dat het echt superveel nut heeft dan.. maar tis gewoon leuk om het uiterste uit je systeem te halen

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Er zijn teveel definities van een killer-rig maar ik zou hem pas overclocken zodra de garantie er een beetje vanaf is. Als je een killer-rig koopt kun je er toch wel enigszins van uit gaan dat het nog wel ff duurt voordat hij outdated is en ik persoonlijk koop mijn computer niet voor de 3DMarks.

Maar wat ik zeg; als jij vind dat een killer rig een Vapochill of een Prometia als kast zou moeten hebben wordt overclocken misschien toch een hogere prioriteit.

Bovendien met een oneindig budget...? Dan koop je gewoon een linuxcluster van oneindig computers... zou dat wineX draaien? :D

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik denk dat het een prometia zou worden met een P4 ofzo...
voor sommigen hier inmiddels normaal maar voor mijn werkeloze zelf is dat al een behoorlijke killer-rig :9

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
om wat? te overklokken? waarom zal je... je koopt elke maand de snelste pc... :| :)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:51
allicht een prometia kast
een p4 3,04 ghz
dikke samsung geugen reep die cas 2 makkelijk aan kan zonder probs
allicht een botte 24 inch crt/tft (kwijlmode)
raid mode 2 15.000rpm schijven :P

dromenkan zo leuk zijn >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, leuk.. Maar dit soort topics kun je beter in de HK starten..
(en keep on dreaming :))
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.