Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Meerdere fans op fanmonitor van MB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hier 5 delta-fans liggen die ik via een rheobus ga aansturen, deze fans hebben uit zichzelf 2 kabels. (Stroom (2draden en molex) en monitor-kabel (1 draad op "kleine bruine 3weg stekker" ).

Kan ik alle fans op dezelfde moederboard-fan-plug pluggen, en er dan met een schakelaar (met 5 standen) tussen switchen. Zodat ik dan toch van alle fans de rpm kan zien met de juiste programma's....of kan zoiets kwaad voor het moederboard????

O ja, ik ben dus een afschuwelijk groentje op electra gebied, dus niet te moeilijk antwoorden :p

Vr.groet,
M.

btw Ik bedoel dus 1 plug op moederboard naar 5-standen-schakelaar en vandaar naar de 5 fans....

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:26
een zo'n aansluiting op de moederbord heeft maar 1 speed sensor, je zal dan ook maar 1 rpm speed zien als het goed is

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

dat kan gewoon...

Electronics development

Verwijderd

Dat gaat niet, helaas.

• 3lmowww

3lmowww

edit:

hij bedoelt zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
RPM vanaf fans:

F  F  F  F  F
  A  A  A  A  A
  N  N  N  N  N

1  2  3  4  5
  |  |  |  |  |
   \
    \
     \
      \
       \
        |
        |
       RPM
     op mobo

zorg er wel voor dat alle fans genoeg voltage leveren voor je mobo

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
Yep, zo'n schema bedoel ik, had ik misschien ook zelf erbij moeten zetten om de vraag te verduidelijken.

Maar goed, het kan dus :)

dan maar op zoek naar zo'n schakelaar, thanks all.

• 3lmowww

3lmowww

edit:

enneh, als je een regelbare baybus maakt, zou ik (als hij het niet doet) een digitaal schakelingetje bouwen die het signaal versterkt naar het goede voltage

Electronics development

Pagina: 1