Toon posts:

[citrix XP] problemen met lettertypes Baan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Baan draait hier op onze citrix servers en dat gaat allemaal perfect, maar als de users grote lettertypes willen gebruiken dan wil dat niet, deze krijgen gewoon de standaard types te zien.

De admins kunnen er wel allemaal gebruik van maken en instellen.

Nu ben ik al eens aan het zoeken geweest en zie dat als mijn testgebruiker het gedeelte van Baan in HKLM wil lezen dat die een access denied krijgt

Nu geef ik de testgebruiker rechten op deze keys en dan wil het nog niet, hij kan de key dan wel uitlezen maar dan doet hij het nog niet, vervolgens gaat hij dan zoeken in een mapje daaronder waar niks in staat(gebeurt bij de admins niet)

Raar raar raar

(natuurlijk hebben de gebruikers allemaal rechten op de fonts directory)

Verwijderd

je gebruikers zullen waarschijnlijk change rechten moeten hebben op HKLM\Software\Baan en alles wat daar onder zit.

Dit betekent waarschijnlijk wel dat wanneer gebruiker 1 de setting wijzigt in een groter font, gebruiker 2 ook een groter font krijgt bij de volgende keer inloggen...

Wel suf van Baan dat ze dit ondergebracht hebben in HKLM, dit is typisch een user-specifieke setting, die zet je toh niet HKLM? |:(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HKLM is onder W2K toch read only voor users ?
Dat is nl. 1 van de reden waarom ik alle users bij ons local admin gegeven heb (weliswaar dus op W2K client .. maar toch).

Tijd voor een nieuwe sig..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan in de Terminal Services Configurator de permission compatibility kiezen? Staat die nu op W2K of NT4 ?

NT4 heeft minder stricte permissies. Welke rechten heb je overigens toegekend op de software key? Sommige programma's hebben "write/change" permissies nodig, zelfs als ze maar een "read" access willen doen.

Verwijderd

Koffie schreef op 28 september 2002 @ 16:27:
HKLM is onder W2K toch read only voor users ?
Dat is nl. 1 van de reden waarom ik alle users bij ons local admin gegeven heb (weliswaar dus op W2K client .. maar toch).
Da's wel een beetje de berg naar Mozes brengen als je alle user local-admin maakt.

Je kunt toch gewoon de rechten op HKLM\Software change maken voor de groep "users"?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!!!

Eeerst iedereen bedankt

Door het instellen van de nt4 compatibel modus voor de beveiliging van het register is het probleem opgelost.

Het was dus inderdaad gewoon dat baan full controll wil hebben over de key in Hkey_local_machine en dat niet kreeg omdat deze onder w2k beveiligd was.
Pagina: 1