[XP] geluidsprobleem sinds SP1 + laatste patches

Pagina: 1
Acties:

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Hoi luitjes,

Zijn er nog meer mensen die vertraagt geluid bij progjes als msn messenger en geen geluid in andere progjes hebben na installatie SP1 en laatste patches.?

graag hoor ik het van jullie.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja :)
installeer even je geluidskaart-drivers opnieuw (AC97 zeker)

Verwijderd

Welke geluidskaart heb je?

Verwijderd

Ik heb het ook.

Na het installeren werkt eigenlijk heel XP niet meer. Mijn soundkaart bestaat niet meer, pc hangt net na het opbouwen van mijn bureaublad. Hij hangt dan half, ik kan nog wel wat aanklikken maar bijvoorbeeld een programma openen gaat niet, ik krijg virtueel geheugen fouten, ik krijg bijna bij elke boot een message dat windows is hersteld van een ernstige fout, norton internet security werkt niet meer. Als ik norton deinstalleer, sp1 vervolgens installeer, dan kan ik norton niet meer installeren, meerdere programma's geven aan dat de betreffende software niet onder deze versie van xp werkt. Alleen op build2600 en nog wat versies. En ik heb toch echt build2600

oftewel zwaar K*T. Dit is ongeveer het slechtste wat MS ooit heeft gemaakt, en ik maar denken dat het niet slechter kon....

Ik heb een sb live 5.1 trouwens, maar ook een gedisablede ac650 onboard.

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Mijn geluid blijft ook hangen :( Reeds (gedwongen) een clean install gedaan...zal ik nou wel of zal ik nou niet SP1 weer installen? :p

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Maak dan eerst een ghost backup. daarna kun je experimenteren wat je maar wil.

Verwijderd

Slipstream gewoon ff sp1 en de XP cdrom. Ik had ook divers XP-gezeik met SP1 over XP heen, maar is nu over.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

SP1 werkte bij mij goed totdat ik bootXP ging installeren. :(
Computer sloot gelijk af door een fout met ntoskrnl.exe.
Dus ook geen bootxp installen als je SP1 heb.

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Ik vind toch dat er veel mensen problemen hebben met hun pc na installtie van SP1.Ik denk dat ik SP1 niet installeer,ik heb alle losse update's op mijn pc staan (zoveel zal ik dan van SP1 ook niet missen) en hij draait perfect.Dus ik doe gewoon verder met losse update's.En dan maar zien hoe SP2 eruit ziet.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:35

YellowCube

Wait...what?

ik ben er gisteren achtergekomen dat systeem-herstel als een speer werkt...het is sneller dan een re-install

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
thanks for the replys.
niet dat het tot een oplossing komt maar toch weer een bug in sp1 erbij dus. na install sp1 heb je grote kans op muziek die het niet meer doet.

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb dus ook geluidsproblemen na de installatie van SP1. Bij mij hapert het geluid. Het probleem is in twee varianten naar voren gekomen. Bij 1 heb ik wegvallend geluid in battlefield, andere spellen heb ik niet getest. Dit was het geval nadat ik een clean install en SP1 daarna installeerde. Als ik nadat ik SP1 geinstalleerd heb nog een keer opnieuw drivers van mijn geluidskaart installeer dan word het probleem zwaar erger. Het geluid gaat dan ook in windows haperen. Het is net alsof het sneller afspeelt en dat er daarom gaten vallen. Ik hoor dat tikken over mijn speakers, alle 5, 1 voor 1. Het is igg megairritant en niet mee te werken. Ik heb allerlei driverversies geprobeerd, en op allerlei manieren proberen installeren maar allemaal helaas zonder enig resultaat.

Ik heb een Realtek AC'97 alc650 onboard op een gigabyte 8PE667 Ultra. Heb twee verschillende driverversies geprobeerd vanaf twee CD's voor dit MB. een oudere en een nieuwere versie. Verdere support van gigabyte of realtek hierop is helaas barslecht en er is vies weinig over te vinden op het net ook. Ik ga maar weer opnieuw installeren zonder SP1 welke ik dan wel installeer als ik een nieuwe geluidskaart heb. :?
De behoefte naar een losse geluidskaart word zo alleen maar groter. Het was de bedoeling om tijdelijk een periode te overbruggen, had gewoon bezuinigd op een goede geluidskaart.

Verwijderd

Zelfde probleem bij mij: Vorige post.
Ik heb het vertraagde geluid bij alle systeemgeluiden. In spellen niet geloof ik. Tot zover heb ik alleen MoHAA geprobeerd. Verder heeft het 'wel eens' :? geholpen om de AC'97 driver te uninstallen, een reboot te doen en opnieuw laten installen. Maar meestal werkt het niet of is het na een tijdje, na een nieuwe reboot, weer het oude liedje. Hier dus helaas ook geen oplossing... *zucht*

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 17:33 ]

Verwijderd

Same here...ook na SP1 geluidproblemen: maar alleen met systeemgeluiden, rest werkt perfect. Drivers opnieuw geinstalleerd, maar werkt niet. Heb btw een dual boot met XP Pro en Win 98 SE, en op ALLEBEI problemen met geluid sinds SP1.

• Vernie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02-2022
Ik heb nu al bijna 2 weken SP1 geinstalleerd en ik heb nog steeds geen enkel probleem met geluid noch iets anders.

Free your mind and your OS will follow.

Pagina: 1