Ik heb dus ook geluidsproblemen na de installatie van SP1. Bij mij hapert het geluid. Het probleem is in twee varianten naar voren gekomen. Bij 1 heb ik wegvallend geluid in battlefield, andere spellen heb ik niet getest. Dit was het geval nadat ik een clean install en SP1 daarna installeerde. Als ik nadat ik SP1 geinstalleerd heb nog een keer opnieuw drivers van mijn geluidskaart installeer dan word het probleem zwaar erger. Het geluid gaat dan ook in windows haperen. Het is net alsof het sneller afspeelt en dat er daarom gaten vallen. Ik hoor dat tikken over mijn speakers, alle 5, 1 voor 1. Het is igg megairritant en niet mee te werken. Ik heb allerlei driverversies geprobeerd, en op allerlei manieren proberen installeren maar allemaal helaas zonder enig resultaat.
Ik heb een Realtek AC'97 alc650 onboard op een gigabyte 8PE667 Ultra. Heb twee verschillende driverversies geprobeerd vanaf twee CD's voor dit MB. een oudere en een nieuwere versie. Verdere support van gigabyte of realtek hierop is helaas barslecht en er is vies weinig over te vinden op het net ook. Ik ga maar weer opnieuw installeren zonder SP1 welke ik dan wel installeer als ik een nieuwe geluidskaart heb.

De behoefte naar een losse geluidskaart word zo alleen maar groter. Het was de bedoeling om tijdelijk een periode te overbruggen, had gewoon bezuinigd op een goede geluidskaart.