Ik zit sinds kort met een probleem, en ik vermoed dat het mijn brander is. Het gaat hier over een Acer 20/10/40
't Probleem ligt bij de CD's die ik ermee brand....ze zijn op mijn eigen pc niet lekker leesbaar, en op veel andere pc's al helemaal niet. Als ik op mijn eigen pc een gebrande CD erin doet, dan gaat ie gewoon toeren maken, maar daarna remt ie meteen af....ik kan de cd's trouwens wel lezen dan, maar als ik de cd eruit haal en er weer in doe dan blijven ze wel op toeren draaien....en dat geldt voor mijn brander én mijn andere CDROM speler...een delta 48X CDROM, allebei hebben ze dezelfde problemen. Maar bv originele CD's worden zonder problemen ingelezen.
Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd:
Lens schoongemaakt en stof uitgeblazen: Niks.
Andere CD gebruiken: Niks.
Ander brnadprogramma gebruiken(eerst nero, toen fireburner): Niks.
Andere kabel erop: Niks.
Andere CDROM afsluiten: Niks.
Stroom vrijmaken(floppy eraf, casefans eraf enz): Niks.
Windows XP reinstall: Niks.
SP1 of niet maakt ook geen verschil.
Firmware flashen: Niks.
Ben bang dat m'n brander niet helemaal goed meer werkt....iets met lead in en lead out misschien? De data zelf staat wel gewoon goed op de cd's.
Ik weet het echt niet meer, en ik probeer het toch eerst met alternatieven op te lossen voordat ik een nieuwe brander ga halen.
Iemand?
't Probleem ligt bij de CD's die ik ermee brand....ze zijn op mijn eigen pc niet lekker leesbaar, en op veel andere pc's al helemaal niet. Als ik op mijn eigen pc een gebrande CD erin doet, dan gaat ie gewoon toeren maken, maar daarna remt ie meteen af....ik kan de cd's trouwens wel lezen dan, maar als ik de cd eruit haal en er weer in doe dan blijven ze wel op toeren draaien....en dat geldt voor mijn brander én mijn andere CDROM speler...een delta 48X CDROM, allebei hebben ze dezelfde problemen. Maar bv originele CD's worden zonder problemen ingelezen.
Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd:
Lens schoongemaakt en stof uitgeblazen: Niks.
Andere CD gebruiken: Niks.
Ander brnadprogramma gebruiken(eerst nero, toen fireburner): Niks.
Andere kabel erop: Niks.
Andere CDROM afsluiten: Niks.
Stroom vrijmaken(floppy eraf, casefans eraf enz): Niks.
Windows XP reinstall: Niks.
SP1 of niet maakt ook geen verschil.
Firmware flashen: Niks.
Ben bang dat m'n brander niet helemaal goed meer werkt....iets met lead in en lead out misschien? De data zelf staat wel gewoon goed op de cd's.
Ik weet het echt niet meer, en ik probeer het toch eerst met alternatieven op te lossen voordat ik een nieuwe brander ga halen.
Iemand?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 19:40 . Reden: Paar spelfoutjes :) ]